Zoeken Vraag het forum

Wanneer weer onveilige seks na morning after pil?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Omdat ik 2 pillen vergeten was in week 4 en daarna overgestapt was op een ander merk pil (omdat ik er te laat achter kwam dat ik er geen meer had en die van mij waren niet op vooraaf. en ik een week erna onveilige seks had met mijn vriend (helemaal niet aan gedacht dat ik zwanger zou kunnen raken,

Heb ik toen de morningafterpil toch maar genomen. (Achteraf was dat niet eens nodig geweest) Maar nu kan ik niet vinden wanneer we weer zonder condoom kunnen vrijen zonder zwanger te worden. In de bijsluiter staat gebruik een voorbehoedsmiddel tot de volgende menstruatieperiode begint. Maar vervolgens staat er, als u na het gebruik van de MAP nogmaals onbeschermde seks heeft (ook al is dit in dezelfde menstuatiecyclus beschermt het niet opnieuw tegen zwangerschap.

Nu kan ik het niet volgen…… ik moet nog 2 weken slikken van deze strip. Wanneer kan ik nu weer zonder condoom vrijen? Na die 2 weken? Na de menstruatie?

7 reacties
    Reageren
    Anoniem

Oja en ergens anders staat dat na 7 dagen de pil slikken hij weer veilig is.

Reageren
    John (moderator)

In principe na 7 dagen achter elkaar geslikt te hebben.

Reageren
    Anoniem

En als ik dus nog 9 dagen na de morning afterpil de anticonceptiepil slik (dan is de strip op) en dan menstrueer, ben ik dan in de eerste week erna ook nog veilig?

Reageren
    Anoniem

Of kan ik beter weer een strip doorslikken?

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor ook dan ben je nog steeds beschermd.
    Je hoeft niet perse door te slikken

Reageren
    Anoniem

Maar is het dan niet zo dat ik na de MAP een soort van weer in week 1 zit? Omdat het alles in de war brengt?

Reageren
    John (moderator)

Je zit dan niet weer in week 1.
    Je met de pil wel 7 dagen geslikt hebben voordat ze weer betrouwbaar is na de MAP.

Reageren
Reageer op: Wanneer weer onveilige seks na morning after pil?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.