Zoeken Vraag het forum

Onveilige sex na morning afterpil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,

Allereerst wil ik even zeggen dat mijn partner en ik heel erg dom zijn geweest. Ik gebruik geen anticonceptie omdat mijn lichaam daar niet goed op reageerd. We zijn 8,5 jaar samen en al die tijd hebben we het met condoom gedaan. Nu hadden we eergisteren sex gehad zonder anticonseptie en zijn we dezelfde dag nog de morning afterpil gaan halen. Die heb ik ingenomen. Nu dachten wij dat ke dan 72 uur beschermd ben en hebben we het gisteren weer onbeschermd gedaan. Nu ben ik toch wel bang of dit kwaad kan?

Ik dacht misschien weet iemand hier wel wat ik kan doen.

Ik hoor het graag!

Groetjes,

Nogmaals wij zijn heel stom geweest!

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Nu dachten wij dat ke dan 72 uur beschermd ben[/quote] Niet dus. De bijsluiter lezen wil ook nog wel eens helpen. Opnieuw de MAP dus

Reageren
    Anoniem

Het principe van de morning after pil werkt als volgt: als je onbeschermd seks gehad hebt moet je binnen de 72 uur zo’n pil nemen als je niet zwanger wil zijn. Hoe sneller je die inneemt hoe effectiever. Dit wil echter niet zeggen dat je 72 uur beschermd bent!!! Het enige wat de MAP doet is het eventueel bevrucht eitje tegenhouden om in te nestelen. Als je daarna seks hebt (opnieuw onbeschermd) werkt die pil niet meer. De MAP geeft in 1 keer een enorme hormoonboost… Er niet van uitgaan dat je beschermd bent dus!!! Ik zou ook een nieuwe MAP gaan halen (ookal is dit niet goed voor je lichaam!!! Maak hier geen gewoonte van)

Reageren
    Anoniem

Ik heb 17 januari een map geslikt van norlevo en 22 januari moest ik er weer een slikken. Ook heb ik last van bijwerkingen. Maar ben ik safe of niet?

Reageren
    John (moderator)

Volgens mij had je die vraag al gesteld…. daar kan niemand je antwoord op geven, want de MAP werkt namelijk niet altijd. Lees de bijsluiter

Reageren
    An

Hi,

Zondagavond heb ik onveilige seks gehad, maandagochtend MAP ingenomen (binnen 12 uur na seks).
    Maandagavond weer seks gehad, dit keer met condoom, maar deze bleek zich aan het einde van de vrijpartij niet meer om het geslachtsdeel van de man te bevinden. Er heeft geen zaadlozing plaatsgevonden.

Is het verstandig om nog een MAP in te nemen? Of is dit niet nodig, aangezien 2e keer seks 13 uur na inname MAP plaatsvond?

Hartelijk dank

Reageren
    John (moderator)

De MAP is alleen maar werkzaam voor seks die voor de inname was. Als er geen zaadlozing heeft plaatsgevonden zal een nieuwe MAP niet nodig zijn

Reageren
Reageer op: Onveilige sex na morning afterpil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.