Zoeken Vraag het forum

1ste week pil: ziek + dag erna pil vergeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Svg

Dag iedereen

Ik heb bovenstaande antwoorden en vragen goed gelezen en mss is mijn vraag wat dubbel, maar toch ga ik ze stellen omdat ik wat ongerust ben.

In de eerste week van mijn nieuwe strip heb ik op de 4de dag gewoon mijn pil ingenomen, maar enkele uren later ben ik plots heel ziek geworden. Overgeven en hevige diarree. Ik heb geen extra pil mee ingenomen. Dag 5 van de eerste pilweek (dus dag later) ben ik de pil vergeten en ben hier pas na 12u achter gekomen dus ook geen nieuwe meer ingenomen. De voorgaande dagen heb ik geen seks gehad maar wel op dag 6. Ik heb pas na de seks terug correct mijn pil ingenomen. Omdat ik overal op het internet lees dat het vooral erg is dat je 5 dagen voordat je je eerste pil vergeet de  kans groot is dat je zwanger kan worden?

Zit ik ook in een gevarenzone?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ja ook dan zit je in de “gevarenzone” Je bent na de vergeten pil, de eerste 7 dagen niet meer door de pil beschermd

Reageren
Reageer op: 1ste week pil: ziek + dag erna pil vergeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.