Zoeken Vraag het forum

pil vergeten week 1

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Hi mensen,

Afgelopen weekend bleef ik onverwachts slapen bij mijn vriend en had ik mijn pil dus vergeten in te nemen. Ik  zat in mijn eerste week en had de dag daarvoor 1 pil genomen, dit was de 2e dag dus. Ik heb die nacht en middag erna onveilige seks gehad.. ik heb die avond erna weer een pil genomen. Nu lees ik overal dat je dan best wel een erg grote kans hebt op zwangerschap en nu begin ik wel aardig in paniek te raken. Moet ik mij zorgen maken?

Alvast bedankt..

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je 1 pil vergeet in de eerste week is er inderdaad kans op zwangerschap. Je had dus de Morning After Pil moeten gebruiken. Je kunt binnen 120 uur nog de Ella-one gebruiken of een noodspiraal laten plaatsen bij de huisarts.

Het is verstandig om een keer de bijsluiter te lezen die bij de pil zit.

Reageren
    Anoniem

Heb vanmiddag gelijk de Ella-one gekocht en ingenomen. Onwijs bedankt! ik hou t voor de zekerheid nog even in de gaten aankomende weken….

groetjes

Reageren
Reageer op: pil vergeten week 1
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.