Home / Anticonceptie & abortus / Zwanger of niet?
Hey allemaal,
Ik zal mijn situatie zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen. Ik ben een meisje van 16 jaar. Ik zit ongeveer een jaar aan de pil en had hem vorige maand doorgeslikt zonder stopweek. Nu ben ik in de pil strip erna weet niet of dat dan week 1 weer is of week 4, maar goed toen ben ik dus de pil op zaterdagavond vergeten, mijn vriend ging rond 3 uur pas weg in de nacht en ik was het daardoor helemaal vergeten. We hebben die zaterdagavond dus wel seks gehad. Ik had meteen gelezen op de eerste site die ik kon vinden en die zei dat als je een pil na 24 was vergeten maar binnen 36 uur had geslikt geen probleem is. Ik maakte me dus geen zorgen en heb die week weer seks gehad, de dag nadat ik de pil was vergeten had ik twee pillen geslikt dus ook die van zaterdag. Nou lees ik dus op meerdere sites dat je wel zwanger kan worden binnen 36 uur!!! Ik ben nu eind week 3 in m'n nieuwe pilstrip en was van plan maandag te beginnen met m'n stopweek en vrijdag ongesteld te worden. Nu heb ik lichtelijk bloedverlies ik ben nu bang dat dit innestelingsbloed is, maar het kan ook een doorbraakbloeding zijn. Hey is erg vermengd met mijn afscheiding en het lijken dus een paar druppeltjes te zijn. Ik heb ook grotere borsten, grotere en donkere tepels, gele afscheiding en meer ook, duizelig als ik opsta. Het kan zijn dat ik mezelf gek maak maar denken jullie dat ik zwanger ben of niet? Ik weet dat ik gewoon moet wachten tot vrijdag en dan testen maar ik ben gewoon zo bang!!
Bedankt alvast!
Als je de pil doorslikt, gelden de regels voor vergeten pillen zoals die beschreven zijn in de bijsluiter, als bij week 2. In week 2 is het niet erg, dus ook in jouw geval met doorslikken, is een vergeten pil niet erg en raak je niet zwanger. Je hebt een doorbraakbloeding door het doorslikken van de pil. Goed dus dat je een stopweek gaat houden.
Ik slik de pil nu 3/4 maanden. In februari ging ik op vakantie dus slikte mijn pik door.16 februari was mijn stripje op maar slikte hem de hele maand van februari en maart wel door. Ik heb 8 februari onveilig sex gehad ( slik de pil wel goed). Die week daarna ben ik naar afrika gegaan. Nu zit ik er al mee dat ik ong een week. Misselijk ben. Maar ik had op internet symtonen van zwanerschap opgezocht en meer dan de helf heb ik niet. Een test zij ook dat ik onwaarschijnlijk zwanger ben. Op een test zegt wel dat ik blaasonsteking heb. En ik heb veel last van opboeren. Ik ben nog wel bang voor zwanger zijn. Durf geen zwanerschap test te kopen.
Dat zijn toch geen zwangerschapssymptomen... Als je de pil goed hebt gebruikt is er geen reden om aan te nemen dat je zwanger bent. Ik denk eerder dat je iets verkeerds hebt gegeten of gedronken...
Hoi Tandor,
Bedankt voor je antwoord, alleen ik las een paar topics terug en toen zag ik dat je zei dat de derde week telde als je de pil doorslikte. Wat is het nou?
Bedankt alvast
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!