Home / Anticonceptie & abortus / Menstruatie komt traag op gang
Dit is nu de tweede maand dat ik de pil slik. Al 7 dagen voor het stoppen met de pil voor de stopweek, krampen baarmoeder en darmen. Na het stoppen op de tweede dag lichte bloed door de afscheiding, maar het wil maar niet doorzetten, zit nu op dag 4. Wel krampen. Hef verhaal is wel dat ik afgelopen jaar 5 verschillende anticonceptie pillen heb geslikt en 2 x ben gestopt. En de pil iedere x niet langer als max 2 maanden heb geslikt. Kan het zijn dat alles wat door de war is en dat me baarmoeder nog niet volledig op gang komt?
dat ik afgelopen jaar 5 verschillende anticonceptie pillen heb geslikt en 2 x ben gestopt. En de pil iedere x niet langer als max 2 maanden heb geslikt.
Waar om zo vaak gewisseld en waarom nooit langer dan 2 maanden?
bij elke pil kreeg ik bijwerkingen en werden bij iedere pil steeds heftiger omdat ik soms een week iets nam of 2 maanden of een maand. Achterafgezien heb ik zo het hele hormonale stelsel verkeerde signalen gegeven, je moet kennelijk een pil een aantal maanden de tijd geven. Slik nu de microgynon 20 en ben ook niet van plan te stoppen, maar de menstruatie is zo vreemd.
Ik zou nog even afwachten. Je lichaam zal moeten aanpassen. Als je de klachten met de pil blijft houden, kan het zijn dat de pil niet het geschikte contraceptiemiddel voor je is. Dan zou je andere opties met de huisarts moeten bespreken.
Gebruik van de pil legt je eigen hormonen plat, bevordert oestrogeendominantie en zorgt voor de onttrekking van allerlei stoffen aan je lichaam, zoals zink, vitamine B en C en magnesium. Wel kan de ene pil wat meer klachten geven dan de ander. Heb zelf een pessarium dus niet die hormonenboel.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!