- Nina26 oktober 2017 om 11:06
beste doktor (en),
ik zit deze week in mijn stop week en ben nu al op de 4de dag. Nog steeds ben ik niet ongesteld geworden. (Pil Ethinylestradiol/levonorgestrel )
In mijn afgelopen strip heb ik wel 2 keer een extra pil moeten nemen. 1 keer omdat ik had overgegeven, toen heb ik direct een nieuwe pil genomen. En 1 keer omdat ik diarree had in de nacht. Toen heb ik de ochend om 8 uur een nieuwe pil genomen. Beide keren een nieuwe pil geslikt omdat hij nog niet 4 uur lang in mijn lichaam zat.
Ik heb sex met mijn vriend zonder condoom.
Is er nu een kans dat ik zwanger ben? Omdat mijn menstruatie nog steeds niet is gekomen. Meestal mentrueer ik rond de 3de dag.
ik heb verder geen last van stress maar ben wel bezig met lijnen/afvallen.
Hoop graag wat te horen! bedankt!
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 oktober 2017 om 13:21maar ben wel bezig met lijnen/afvallen.
afhankelijk van welk dieet je gebuikt, kan dat de oorzaak zijn. Doe voor de zekerheid ook even een zwangerschapstest.
ReagerenNina26 oktober 2017 om 13:39Bedankt voor uw reactie! Wanneer zou ik dan een test kunnen doen? Nu al? En dat moet met ochtend urine toch
ReagerenJohn (moderator)
26 oktober 2017 om 13:42Je zou nu een test kunnen doen. Het beste inderdaad met ochtendurine.
ReagerenNina26 oktober 2017 om 15:00hoe kan het eigenlijk zo zijn dat ik dan niet ongesteld wordt door het lijnen?
Ik heb geen heftig dieet maar er is wel al ongeveer een kilo vanaf
ReagerenJohn (moderator)
26 oktober 2017 om 15:08Dat komt omdat je stofwisseling zich moet aanpassen en het vochtverbruik in het lichaam verandert.
In hoeveel tijd ben je een kilo kwijtgeraakt?
ReagerenCatootje26 oktober 2017 om 19:22Bij het afvallen beter wel zorgen voor evenwichtige voeding en niet proberen minder te eten. Beter bij elk eetmoment zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Zo blijft je bloedsuikerspiegel stabieler, waardoor je minder vet opslaat. Wel bevordert pilgebruik oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Dit bemoeilijkt het afvallen.
Als je last hebt van overgeven en diarree lijkt het me dat er ook iets niet goed zit. Misschien je voedingspatroon, misschien andere zaken als het pilgebruik.
ReagerenNina26 oktober 2017 om 22:47Ik ben pas echt goed gaan opletten met wat ik eet en gaan afvallen na de week met overgeven en diarre. Ben nu ongeveer 2 weken bezig.
Ik heb minder eetmomenten als eerst. Eerst at ik echt wanneer ik niks te doen had. Nu heb ik rond de 4 eetmomenten per dag. En in t weekend snoep ik een beetje.
Smorgens een groene smoothie
Smiddags 2 boterhammen met appelstroop
Smiddags rond 3uur een tussendoortje (koekje/ krentenbol/ ontbijtkoek)
Savonds gewoon normale portieIk krijg rond de 1300 calorieën per dag binnen.
Reageren