Zoeken Vraag het forum

Pil en zwanger

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nina

beste doktor (en),

ik zit deze week in mijn stop week en ben nu al op de 4de dag. Nog steeds ben ik niet ongesteld geworden. (Pil Ethinylestradiol/levonorgestrel )

In mijn afgelopen strip heb ik wel 2 keer een extra pil moeten nemen. 1 keer omdat ik had overgegeven, toen heb ik direct een nieuwe pil genomen. En 1 keer omdat ik diarree had in de nacht. Toen heb ik de ochend om 8 uur een nieuwe pil genomen. Beide keren een nieuwe pil geslikt omdat hij nog niet 4 uur lang in mijn lichaam zat.

Ik heb sex met mijn vriend zonder condoom.

Is er nu een kans dat ik zwanger ben? Omdat mijn menstruatie nog steeds niet is gekomen. Meestal mentrueer ik rond de 3de dag.

ik heb verder geen last van stress maar ben wel bezig met lijnen/afvallen.

Hoop graag wat te horen! bedankt!

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

maar ben wel bezig met lijnen/afvallen.

afhankelijk van welk dieet je gebuikt, kan dat de oorzaak zijn.  Doe voor de zekerheid ook even een zwangerschapstest.

Reageren
    Nina

Bedankt voor uw reactie! Wanneer zou ik dan een test kunnen doen? Nu al? En dat moet met ochtend urine toch

Reageren
    John (moderator)

Je zou nu een test kunnen doen. Het beste inderdaad met ochtendurine.

Reageren
    Nina

hoe kan het eigenlijk zo zijn dat ik dan niet ongesteld wordt door het lijnen?

Ik heb geen heftig dieet maar er is wel al ongeveer een kilo vanaf

Reageren
    John (moderator)

Dat komt omdat je stofwisseling zich moet aanpassen en het vochtverbruik in het lichaam verandert.

In hoeveel tijd ben je een kilo kwijtgeraakt?

Reageren
    Catootje

Bij het afvallen beter wel zorgen voor evenwichtige voeding en niet proberen minder te eten. Beter bij elk eetmoment zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Zo blijft je bloedsuikerspiegel stabieler, waardoor je minder vet opslaat. Wel bevordert pilgebruik oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Dit bemoeilijkt het afvallen.

Als je last hebt van overgeven en diarree lijkt het me dat er ook iets niet goed zit. Misschien je voedingspatroon, misschien andere zaken als het pilgebruik.

Reageren
    Nina

Ik ben pas echt goed gaan opletten met wat ik eet en gaan afvallen na de week met overgeven en diarre. Ben nu ongeveer 2 weken bezig.

Ik heb minder eetmomenten als eerst. Eerst at ik echt wanneer ik niks te doen had. Nu heb ik rond de 4 eetmomenten per dag. En in t weekend snoep ik een beetje.
    Smorgens een groene smoothie
    Smiddags 2 boterhammen met appelstroop
    Smiddags rond 3uur een tussendoortje (koekje/ krentenbol/ ontbijtkoek)
    Savonds gewoon normale portie

Ik krijg rond de 1300 calorieën per dag binnen.

Reageren
Reageer op: Pil en zwanger
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.