- Anoniem2 februari 2017 om 16:53
Hoi,
Ik ben deze maand begonnen met de pil te slikken (gewoon op de eerste dag van de menstruatie begonnen, 1x vergeten in de tweede week maar alsnog ingenomen) Nu ben ik een paar dagen geleden ongesteld geworden, terwijl ik gisteren mijn laatste pil zou moeten innemen en dan een stopweek van 4 dagen moet inlassen.
Misschien handig om bij te vertellen, ik ben bijna 8 maanden geleden gestopt met de prikpil (die ik twee keer heb gekregen). Gelijk daarna was ik opeens zo’n 3 maanden achtereenvolgens (dus zonder te stoppen) ongesteld. Toen heb ik een kuurtje Primolut gekregen, waar ik erg ziek van werd, maar wel na 3 dagen hield. Na 3 dagen daar dus mee gestopt omdat ik er ernstige pijn van kreeg. Menstruatie weg, ik weer gelukkig. Maar toen was het dus het geval dat ik elke twee weken ongesteld werd in plaats van elke maand. Weer naar de dokter gegaan en die schreef mij de pil voor. Jazz pil was het volgens mij.
Mijn vraag is, of vragen zijn: is mijn pil te licht? Is dit alleen mijn lichaam die nog aan de pil moet wennen? Ben ik beschermd tegen zwangerschap als ik hem gewoon netjes blijf slikken?
Alvast bedankt
4 reactiesReagerenAnoniem2 februari 2017 om 16:54ps. Ik heb gewoon mijn pilstrip afgemaakt, zit nu in de eerste dag van de stopweek
ReagerenJohn (moderator)
2 februari 2017 om 17:25Als je pas met de pil begint, kunnen er de eerste maanden onregelmatige bloedingen optreden. Dat is niet zo vreemd. Eerst maar eens even kijken hoe het tijdens de volgende strip gaat. Waarom een stopweek van 4 dagen?
ReagerenAnoniem2 februari 2017 om 17:39in mijn pilstrip heb je naast de gewone pillen, ook pillen zonder hormoon zodat je gewoon in de stopweek doorslikt zodat je ze niet vergeet. Daarvan zijn er maar 4
ReagerenJohn (moderator)
2 februari 2017 om 17:44Oke, dan is dat duidelijk
Reageren