- Michelle25 oktober 2017 om 14:40
Ik heb de MAP 2 x in de maand voor dat ik voor het eerst met de pil ben begonnen ingenomen door een gescheurd condoom. Op de eerste dag van mijn menstuatie had ik de pil ingenomen in de avond maar werd die nacht ziek en heb ik overgegeven ( 5 uur na innemen van de pil). Daarna 2 dagen de pil vergeten en seks gehad met condoom. Nu heb ik op de 4e dag van mijn menstruatie weer de pil genomen en ben van plan om hem nu te blijven slikken? Kan dit of moet ik een maandje wachten?
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 oktober 2017 om 14:43Dat kan. Maar je moet er rekening mee houden dat je de eerste 7 dagen niet door pil bent beschermd.
ReagerenCatootje26 oktober 2017 om 00:54Als ik het zo bekijk op internet zeggen ze dat binnen ca 3 uur moet overgeven de pil niet of niet voldoende werkt. Na 5 uur kan het meevallen. Zou je moeten navragen.
Reageren
Als je de pil snel vergeet om te slikken zorgen voor een vast tijdstip/vaste plek of kiezen voor een ander middel.
Het lijkt dat je rondom het vrijen toch wel verantwoordelijk bent, door te zorgen voor een condoom. Heb zelf een pessarium, kan ook een overweging zijn voor de vrijmomenten.Michelle27 oktober 2017 om 20:36Had het nemen van 2 MAP in de maand voor dat ik met de pil begon effect op de werking van de Pil of iets dergelijks?
ReagerenJohn (moderator)
27 oktober 2017 om 20:50Nee, dat heeft geen werking op de pil
ReagerenMichelle27 oktober 2017 om 20:59Okay, heel erg bedankt
ReagerenMichelle12 november 2017 om 20:35Is de pil tijdens de stopweek ook betrouwbaar? Ookal ben ik 2 pillen in de eerste week vergeten en ben ik voor het eerst begonnen met het slikken van de pil??
vind het allemaal nog een beetje spannend.
ReagerenJohn (moderator)
12 november 2017 om 23:14Ja dan is de pil weer betrouwbaar ook in de stopweek. De pil was alleen niet betrouwbaar 7 dagen na het vergeten van de pil
ReagerenAnoniem12 november 2017 om 23:32Okay bedankt voor het reageren!
Reageren