Zoeken Vraag het forum

Pillen vergeten + nieuwe pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Er is wat mis gegaan met het nemen van mijn pillen.
    Ik heb 1 strip volledig geslikt, maar ik slik altijd 2 strippen achter elkaar, dus toen ik een nieuwe strip wilde pakken kwam ik erachter dat ik die geen meer had. Alleen nog een strip met een paar pillen. Die heb ik toen nog gepakt maar ben er in die week (week 4 dus) 2 vergeten. Niet 2 achter elkaar maar ik geloof 1 vergeten, 24 uur later 2 gepakt. Toen weer vergeten en weer 24 uur later 2 gepakt. Omdat die pillen toen op waren ben ik meteen gestart met mijn nieuwe pillen van dus een ander merk. Omdat ik dacht ben er 2 vergeten ik zal maar meteen doorslikken. Ik heb geen doorbraakbloeding gehad dus ging er vanuit dat het goed was. Toen na 5 dagen de nieuwe pil geslikt te hebben. (En ik denk 9 dagen na de laatst vergeten pil maar weet dit niet zeker) heb ik onveilige seks gehad met mijn vriend. Er helemaal niet meer aangedacht dat ik die pillen vergeten ben ( vergeet ik nooit dus snap echt niet hoe het me nu 2x kon gebeuren!!) En ook niet bij stil gestaan dat een andere merk pil daar effect op kan hebben.

Is er nu kans op zwangerschap??? Want 2 pillen vergeten in week 4 staat niet in de bijsluiter…. en kan in de bijsluiter ook niet vinden of je gewoon beschermd blijft na het veranderen van de pil.

Ik hoop dat iemand me antwoorden kan geven.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Want 2 pillen vergeten in week 4 staat niet in de bijsluiter…[/quote] Eigenlijk staat dat wel in de bijsluiter. Bij het doorslikken van de pil, gelden de regels die beschreven staat bij pil vergeten in week 2 van de strip.
    En als je pillen vergeet in de tweede week van de strip maakt dat verder niet uit. dat heeft dan geen invloed op de werking van de pil. Ook het wisselen van pil heeft daar geen invloed op. Ik neem aan dat de werkzame stof van de pil dezelfde was en dat alleen het merk verschilde.

Reageren
    Anoniem

Hallo,

Fijn te horen! Ja ik dacht eerst ook dat het geen probleem was, maar begon later toch te twijfelen. En idd alleen het merk verschild.

Reageren
    Anoniem

Ik heb nu een morning after pil gekocht. Ik zit nu op de 60 uur (dus nog binnen de 72 uur) dus die zou ik kog kunnen nemen. Alleen dat moet echt alleen in noodsituaties toch? Omdat het eigenlijk niet gezond is voor je lichaam? Heb ooit 1x eerder zo’n morning after genomen en toen was ik 2 dagen goed ziek. Nu weet ik dus niet of ik hem wel of niet moet pakken.

Reageren
    John (moderator)

Als je ze wilt nemen moet je dat wel snel doen. Hoe dichter je bij de 72 uur zit hoe minder betrouwbaar de MAP is.
    Voor het overige zie ik geen reden waarom je ze zou nemen. Ik dacht dat ik dat uitgelegd had.

Reageren
    Anoniem

Ja dat klopt dat had je wel uitlegd maar ik wist het niet zeker.
    Dus ik twijfelde of ik het nu wel of niet moest pakken. En ik wil gewoon echt geen kind. Bedankt voor het antwoorden van mijn bericht! Ik ben nu in ieder geval gerustgesteld.

Reageren
Reageer op: Pillen vergeten + nieuwe pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.