Momenteel slik ik de combinatie pil al 2,5 maand achter elkaar door. Echter zou ik vorige week zondag moeten beginnen aan mijn mijn nieuwe pilstrip (laatste ingenomen pil van oude strip zaterdag), maar deze ben ik vergeten. Deze heb ik toen maandag eind van de ochtend ingenomen, 14 uur na mijn normale inname tijdstip en maandag avond de volgende weer geslikt.
Geen probleem mbt geslachtsgemeenschap las ik.
Nu kwam ik er gister avond achter dat ik de pil zondag avond ook ben vergeten. Dus nu heb ik gister avond 2 pillen ingenomen.
Afgelopen zondag wel onveilige geslachtsgemeenschap gehad. Is het verstandig om een morning after pil te halen?
Als je de pil doorslikt zonder stopweek is dat geen probleem, maar je mag er de komende week dan wel geen meer vergeten
Hoi ik had een vraagje.
Ik ben de pil vergeten en heb deze later dan 12 uur nog geslikt. Ik had 2 dagen voordat ik de pil vergeten was seks gehad (met condoom) maar wel heb ik op zijn schoot gezeten waar voorvocht duidelijk aanwezig was.
Heb na aanleiding hiervan voor de zekerheid een map ingenomen (maar wel 70 u na de seks)
Wellicht was/ ben ik wat hysterisch.
En heb op het moment nog wel een beetje stress, een kind zou namelijk echt niet gewenst zijn…
Ik vraag me nu af: is mijn zorg redelijk of ernstig overtrokken en heb ik juist gehandeld.
In de geest van better sure than sorry?
Dankjewel alvast!
In welke week van de pilstrip was je de pil vergeten?
Dan was dat sowieso geen probleem geweest. En van voorvocht raak je in principe niet zwanger. Dus de MAP was niet nodig geweest.
Je hebt ze nu dus wel gebruikt. Je moet er relening mee houden dat je dus niet meer door de pil bent beschermd, tot na de komende stopweek. De strip wel verder afmaken.
Dankje voor de snelle reactie!
Ik dacht dat er een (kleine) kans was dat je er wel zwanger van kon raken.
Dus vandaar!
super bedankt.
fijne avond
Hoi.
Mag ik vragen wat de rede is dat je de strip af zou moeten maken?
Ik snap dat het uit bescherming is tegen zwangerschap. maar stel je hebt deze niet nodig. kan je dan een weekje eerder stoppen?
Het heeft niets te maken bescherming want je bent niet meer beschermd omdat je de MAP hebt gebruikt.
Het heeft met de hormonen te maken. Tenzij je helemaal wilt stoppen met de pil