Zoeken Vraag het forum

Bijwerking andere merk pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Meisje22

Hallo!

Ik heb sinds een half jaar de pil ethinylestradio/levonorgestel Mylan 0,02/0,10mg. Maar ik heb voor heen de zelfde pil gehad van een ander merk. Maar sinds dat ik deze Mylan pil slik. Heb ik last van een vaginale infectie, hevige transpiratie,snel vet haar(na eem dag al) en haar uit val. Na lang denken waar door het kwam maakte ik een conectie sinds dat ik deze Mylan pil slik dat ik ook deze veranderingen heb. Is dit een bijwerking of zijn het mijn hormonen dat op hol zijm geslagen

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kunnen bijwerkingen zijn. De werkzame stof in de pil is weliswaar hetzelfde, maar de hulpstoffen verschillen wel. Bespreek het met je huisarts, en vraag een recept voor de pil die je eerder had.

Reageren
    Meisje22

Ik heb geen ander recept gekregen. Elke keer als ik naar de apotheek ga, Krijg ik vaker andere soort merken pil.

Reageren
    John (moderator)

Dat snap ik. Dat komt omdat de apotheek, het goedkoopste middel moet geven. Maar als je naar de huisarts gaat en dat bespreekt, kan de huisarts een nieuw recept geven en daarop de “oude ” pil vermelden en erbij schrijven “medische noodzaak”. Dan krijg je in de apotheek weer de oorspronkelijke pil.

Reageren
    Catootje

Gebruik van de pil bevordert oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen te hoog ten opzichte van het progesteron. Ook zorgt pilgebruik voor de onttrekking van voedingsstoffen aan je lichaam, zoals magnesium, zink en vitamine B. Door dit soort factoren kan je allerlei klachten krijgen. Op internet kan je het een en ander vinden over oestrogeendominantie en wat de pil doet met je lichaam.

Reageren
Reageer op: Bijwerking andere merk pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.