Zoeken Vraag het forum

Ander merk pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Meisje17

Hoi allemaal,

Ik heb de laatste 3 weken ongeveer last van meer vaginale afscheiding dan ik normaal had. Eerst dacht ik dat dit misschien kwam omdat ik diezelfde dag dat het begon,  onbeschermde sex had gehad en dit misschien een soa kon zijn. Echter ruikt het niet anders dan normaal en is de kleur ook niet afwijkend. Ook geen andere klachten ervaren zoals pijn bij het plassen of buikpijn. Ongeveer 2 dagen nadat dit begon kreeg ik opeens een doorbraakbloeding (wat ik eerst ook nooit had) en dit duurde ongeveer een week. We zijn nu weer 1,5 week verder en ik heb nog steeds last van die overtollige afscheiding, vooral ’s ochtends als ik wakker word voel ik het er letterlijk uit vloeien en vind het erg vervelend.

Nu begon ik net na te denken en ik realiseerde me dat ik ongeveer 1,5 maand geleden gok ik met een ander merk pil ben begonnen. Ik had eerst de ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0,15 van WeCare, had ik ook wel last van veel afscheiding maar niet zo erg als nu. Ik slik nu dezelfde pil maar dan van het merk Mylan, op de bijsluiter zag ik ook dat hier andere hulpstoffen in zitten. Als ik zo terug kijk op de tijd dat ik die pil slik had ik ook veel minder honger/trek, waardoor ik 5 kilo ben afgevallen. Heb ik dus een doorbraakbloeding gehad die ik met de WeCare nooit had, en heb ik dus last van nog meer afscheiding dan voorheen.

Kan het zijn dat deze ellende wordt veroorzaakt doordat ik een ander merk pil heb gekregen van de apotheek of is het toch iets anders?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het kan aan de pil liggen. Maar een infectie is niet uitgesloten. Ga in ieder geval naar de huisarts en vraag dan om een recept voor de “oude” pil

Reageren
Reageer op: Ander merk pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.