- Sam30 november 2017 om 00:04
Afgelopen zomer ben ik van huisarts veranderd ivb met verhuizing en ook van apotheek. Toen ik de pil haalde bij deze apotheek kreeg ik een ander merk mee maar wel dezelfde stoffen namelijk Ethinylestradiol/levonorgestrel 0,02/0,2 van het merk sandoz. Ik had eerst het merk wecare met een blauw met roze doosje. Deze waren ook iets duurder kan ik mij herrinneren. Sinds de zomer heb ik veel meer last van puistjes want dit had ik vroeger echt bijna nooit ook ben ik wel een beetje aangekomen. Zwangerschap is uitgesloten, zou het van de wisseling van merk kunnen komen? Heb al veel dingen geprobeerd stoppen met zuivel eten ect maar dit is eigenlijk het enige dat ik heb veranderd. Iemand die weet of het hierdoor kan komen?
2 reactiesReagerensam30 november 2017 om 00:08Ik bedoel Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0,02/0,1 ipv 0,02/0,2
ReagerenJohn (moderator)
30 november 2017 om 00:13Het kan inderdaad door het wisselen komen. De werkzame stoffen zijn weliswaar hetzelfde, maar de hulpstoffen kunnen verschillen. Vraag aan de huisarts een recept voor de pillen met de merknaam die je eerder had.
Reageren