Pil ingenomen

Ik heb woensdag na een stopweek van 6 dagen weer mijn eerste pil ingenomen om ongeveer 22.30 uur. Nu heb ik gister de tweede pil pas ingenomen om 00.30 uur. In de bijsluiter staat dat je de pil pas bent vergeten als je het 12 te laat heb gedaan. Dus 24 + 12. Maar dat geldt dus ook voor de pillen die je de eerste week slikt?

Voordat ik de pil gisteravond innam, viel de pil per ongeluk van het tafeltje af toen ik het uit de pilstrip drukte. Kan dat ook geen kwaad?

Ik slik nog niet heel lang de pil. Daarom ben ik soms nog wat onzeker.Kan iemand mij mijn 2 vragen hier boven beantwoorden?

Reageren

De pil viel trouwens van het tafeltje op de grond. Daar heeft ie ongeveer een halve minuut gelegen. Dus vandaar ook mijn vraag of dat kwaad kan voor de betrouwbaarheid van de pil?

Reageren

0.30 uur was de nacht van donderdag op vrijdag? Dan zitten er maar 26 uur tussen de twee pillen . Dat is verder geen probleem

Dat een pil op de grond valt maakt verder niets uit

Reageren

Ja dat klopt. Het was maar 2 uur later, dus 26 uur na de eerste pil. Is de werking van de pil dan niet iets minder, juist omdat het vlak na de stopweek is?

Wel fijn om zo'n snelle reactie te krijgen, bedankt.

Reageren

Nee hoor. Dat maakt verder helemaal niets uit.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Pil ingenomen

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe