Pil vergeten

Ik maak me best wel erge zorgen.. Ik ben op zaterdag vergeten mijn pil te slikken en heb zaterdagnacht onveilig seks gehad. Ik heb de vergeten pil alsnog genomen op zondag toen ik erachter kwam dus heb er 2 geslikt. Ik zit in de week voor mijn stopweek dus week 3. Is de kans groot dat ik zwanger ben? Ik hoop dat iemand me gerust kan stellen...

Reageren

Er is niks aan de hand, als je ZONDER stopweek doorgaat met de volgende strip.

Reageren

Ik heb nog maar 2 pillen in dit stripje, de rest ligt bij mijn vader die aardig verweg woont. Dus ik zou wel een stopweek moeten.. Kan dit heel veel kwaad?

Reageren

Ja, je zou zwanger kunnen raken...

Je had de bijsluiter meteen moeten lezen. Je had namelijk ofwel meteen een stopweek moeten inlassen na de vergeten pil, of dus zonder stopweek doorgaan met de nieuwe strip.

Reageren

Ik heb ook op meerdere sites gelezen dat je 7 dagen na de vergeten pil verder kan slikken, en vervolgens een stopweek. Of gelijk een stopweek. Op elke site staat wat anders, dus ik weet nietecht wat ik nu moet gaan doen.

Reageren

Wanneer heb je de pil vergeten?  Deze zaterdag of verleden week zaterdag?

Reageren

Deze zaterdag. Heb vrijdag de pil smorgens rond half 11 genomen. Toen ik er zondag smorgens rond kwart voor 9 achter kwam heb ik er gelijk 2 geslikt.

Reageren

Als je de pil vergeet in week 3, moet je meteen een stopweek inlassen als je ontdekt dat je ze vergeten bent, of zonder stopweek doorgaan met een nieuwe pilstrip. Als je hiervan 7 dagen de pil hebt ingenomen, kun je alsnog een stopweek inlassen.

Je loopt risico op zwangerschap als niet zonder stopweek doorgaat met de pil.

Reageren

Dus het is het beste als ik nu begin met een nieuwe strip, de pil 7 dagen slik en dan vervolgens een stopweek inlassen?

Reageren

Dat zou je zo inderdaad kunnen  doen. Of de strip gewoon afmaken. Dat kan ook

Reageren

Okee heel erg bedankt!!

Reageren

Ik had nog een vraag, stel ik maak deze pilstrip af en doe een stopweek. Als ik dan bijvoorbeeld seks heb met condoom, is het toch veilig? Aangezien ik heb gelezen dat de pil die week na het vergeten niet betrouwbaar is. Als ik nu de pil door blijf slikken zit ik op de derde maand dat ik heb door moet slikken en komt het niet uit met vakantie. Zou ik alsnog een stopweek kunnen inlassen na deze pilstrip als ik seks heb met condoom?

Reageren

Het gaat niet om de seks die je nog hebben gaat maar om de seks die je gehad hebt. Daar kun je zwanger van raken. Dat is de reden waarom je de pil zou moeten doorslikken.

Reageren

Hallo, ik heb een week nadat ik de pil ben vergeten de pil 7 dagen doorgeslikt. Ik heb nu een stopweek ingelast maar ben nogsteeds niet ongesteld.. Ik ben het meestal maar 4/5 dagen dus zou het nu wel moeten zijn...

Reageren

Dat kan door het doorslikken komen, Gewoon even rustig afwachten

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Pil vergeten

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe