Zoeken Vraag het forum

stopweek pil na diarree

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • RJ

Ik heb 2 weken terug last gehad van diarree. Niet veel, maar gewoon wat er uit kon kwam eruit. Ik slik de pil door en zat toen in mijn 2e strip. De diarree was na 2/3 dagen over en ben daarna verder gegaan met mijn strip. Deze niet afgemaakt omdat ik antibiotica kreeg n.a.v. die klachten van diarree. Deze week heb ik een stopweek gehouden, maar nu twijfel ik of ik nu, nu die stopweek voorbij is, weer veilig ben.

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

slik voor alle zekerheid, eerst 7 dagen de pil

Reageren
    RJ

Excuses, het was afgelopen maandag (en ik geloof dinsdag, maar dat weet ik niet meer zeker) dat ik diarree had. nu ben ik die zaterdag erna begonnen met een stopweek, en deze donderdag weer begonnen met de pil. het is nu zaterdag. Ben ik veilig?

Reageren
    John (moderator)

Zoals ik al schreef:

slik voor alle zekerheid, eerst 7 dagen de pil.

Reageren
    RJ

Bedankt voor de reactie! Gewoon met condoom kan wel dan neem ik aan?

Reageren
    .

overgens ben ik wel ongesteld geworden in mijn stopweek. Heeft dit er nog iets mee te maken?

Reageren
    John (moderator)

Met condoom kan uiteraard wel.

De ongesteldheid heeft daar niets mee te maken

Reageren
    anoniem

K heb een soort zelfde probleem. Ik slik de pil door en heb zondag de 26e last gekregen van diarree. Niet veel maar wel vervelend. Ik moest ook veel naar de WC sowieso. Dit bleek een infectie te zijn. Anyway, ik slik de pil door en was toen halverwege de 2e strip. Ik heb hier ongeveer 1 tot anderhalve dag last van gehad. Ik slik de pil in de ochtend en heb beide dagen een tweede pil geslikt. Echter, ik weet niet zeker of dit genoeg was aangezien ik daarna weer naar de wc moest. Nu heb ik die zaterdag daarna een stopweek ingelast ivm antibiotica die ik kreeg voor de genoemde infectie. Afgelopen donderdag gestopt met de stopweek. Het is nu zaterdag. Kunnen mijn man en ik veilig sex hebben? Ik zit immers in een nieuwe cyclus. Kinderwens is nog niet aanwezig.

Reageren
    John (moderator)

Dat kan dan geen kwaad, omdat je de extra pillen hebt genomen

Reageren
    anoniem

is er geen kans dat die extra pillen er ook uitgekomen zijn?

Reageren
    John (moderator)

Als je niet binnen 4 uur na inname van de extra pillen, weer diarree hebt gehad, zal dat niet aan de orde zijn

Reageren
Reageer op: stopweek pil na diarree
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.