- Merel19 mei 2017 om 10:47
Hi !
Ik zit een beetje in onzekerheid en in de stress. Ik slik de pil, zaterdag (13/05) was mijn laatste van de strip. Die zaterdag op zondag ochtend heb ik onveilig seks gehad en is hij in me klaargekomen. Ik heb binnen 6 uur de morningafterpil geslikt. Ik word altijd 5 dagen na mijn laatste pil ongesteld en dat zou dus gisteren (18/05) moeten zijn. Ik ben niet ongesteld geworden en schiet nu aardig in de stress, ookal heb ik gelezen dat de MAP je cyclus in de war kan brengen en je later ongesteld kan worden.
Iemand die iets soortgelijks heeft gehad?“Merel
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 mei 2017 om 11:34Waarom heb je de MAP gebruikt, als je de pil slikt? Als je de pil goed gebruikt, kun je in de stopweek niet zwanger raken.
Dat je nu nog niet ongesteld bent, komt dus door de Map zoals je al had gelezen. Begin wel weer op tijd met de pil ook al ben je nog niet ongesteld geweest. Je moet er dan wel rekening mee houden, dat de pil tot na de volgende stopweek niet meer betrouwbaar is.
ReagerenMerel19 mei 2017 om 11:50omdat hij wel in mij is klaargekomen , en ik het niet vertrouwde. moet ik dan de pil wel weer doorslikken, en kijken of ik daarna weer ongesteld word? of bestaat er wel een kans dat ik nu zwanger ben
ReagerenJohn (moderator)
19 mei 2017 om 11:59Je bent niet zwanger. Als je de pil goed hebt gebruikt en er geen bent vergeten.
Begin wel weer op tijd met de pil ook al ben je nog niet ongesteld geweest. Je moet er dan wel rekening mee houden, dat de pil tot na de volgende stopweek niet meer betrouwbaar is. Je zult waarschijnlijk eerder een doorbraakbloeding krijgen
ReagerenMerel19 mei 2017 om 12:00sorry, door de stress en onzekerheid heb ik het niet echt goed doorgelezen.
Reageren