Home / Anticonceptie & abortus / Evra pleister ernstige bijwerkingen
Ik heb de evra pleister bijna 3 maanden gebruikt. In het begin al veel misselijk, pijnlijke borsten etc. Na 1 tot Anderhalve maand werden de bijwerkingen steeds erger. Kon op een gegeven moment alleen nog maar brood eten, warm eten kon ik niet meer verdragen, veel bij huisarts geweest. Gastroscopie en echoscopie gehad, bleek galstenen te hebben. Alles opgelost, galstenen weg. Nu een half jaar laten blijf ik nog steeds met klachten lopen, eten gaat vaak nog steeds lastig, veel zuur branden en (smaak van) eten dat tijdens boeren omhoog komt, neiging tot overgeven en maagpijn. Ondertussen al ik weet niet hoe vaak bij dokter geweest en bloed laten prikken nog steeds geen duidelijke uitslag. Heel de evra pleister heeft mn lichaam in de war geschopt.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn en hoe ik me lichaam weer normaal krijg of waar ik evt doorverwijzing naar kan vragen??
Ben echt radeloos en wordt echt moe van dat er elke keer geen uitkomst en oplossing komt.
Als de Evra niet meer hebt gebruikt, zijn de klachten die je nu hebt niet meer van de pleister. Ze kunnen wel met de gal of galwegen te maken hebben. Vraag een verwijzing voor de internist of maak een nieuwe afspraak bij de internist.
Hormonale anticonceptie zorgt voor een toestand van oestrogeendominantie, in elk geval raken je eigen hormonen van slag. Daarnaast onttrekt het allerlei voedingsstoffen aan je lichaam, zoals zink en vitamine B. Omdat veel mensen al tekorten hebben kan het verergerd zijn. Je kan op internet een en ander vinden over oestrogeendominantie en wat eraan te doen. Allereerst goede voeding en daarnaast supplementen en aanvullende middelen. Zo kunnen bijv kurkuma en maca helpen je hormonen te balanceren. Gebruik zelf natuurlijke progesteroncrème om mijn cyclus in balans te krijgen. Zuurbranden zou ook kunnen samenhangen met tekorten, zoals magnesium en vitamine B12. Zou je goed moeten uitzoeken wat jouw lichaam nodig heeft. Een arts kijkt meer naar ziektebeelden dan naar de biochemie van je lichaam. Eventueel zou je het kunnen zoeken in de richting van een goed natuurgenezer.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik moet vanmiddag weer naar de dokter dus zou door verwijzing internist en endocrinoloog voorstellen.
Heb al jaren problemen met anticonceptie, altijd veel bijwerkingen gehad en van alles geprobeerd. Dus inderdaad mijn eigen hormoon huishouding wordt hier aardig door de war door geschopt. Zou het vanmiddag voorleggen over wat je zojuist zei over de vitaminen etc.
Ga het in ieder geval proberen!!!
Het gebruik van de evrapleister betekend niet dat je geen menstruaties meer zou krijgen ofndoorbraakbloedingen
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!