Home / Anticonceptie & abortus / uitblijven menstruatie, positieve ovulatietest
Vanaf dat ik de prikpil gebruik ben ik niet ongesteld geworden (1.5 jaar). Nu heb ik afgelopen oktober mijn laatste prikpil gehad, en tot op heden nog niet ongesteld geweest. Afgelopen zaterdag heb ik een ovulatietest gedaan en die was positief, de testen blijven nu elke dag positief ( van zaterdag 25-03 tot en met 29-03). Bestaat de kans dat ik zwanger ben of is er wat anders aan de hand?
Groetjes Esmee
Ovulatietesten zeggen dus niets over een eventuele zwangerschap. Daar zou je toch een zwangerschapstest voor moeten doen.
Het kan zijn, dat je ovulatietesten wel positief zijn, maar dat er toch geen eisprong plaats vindt. Bijvoorbeeld door een cyste op de eiserstok. Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de gynaecoloog
Ja een zwangerschapstest is beter of voor de volle zekerheid kun je naar je huisarts gaan om een test te laten doen.
Een zwangerschapstest is negatief. De zaterdag dat mijn ovu test positief was heb ik daarna nog seks gehad en zondag ook. Toch ben ik bang dat ik zwanger ben..
Hoezo bang dat je zwanger bent? Was dat dan niet de bedoeling?
Begrijp ik niet zo goed...
Als je ovulatietesten doet, en die dan positief zijn, je dus in de vruchtbare periode zit, en dat wetende dan onbeschermde seks hebt, dan vraag je er toch om, om zwanger te raken...
Nou het zat namelijk zo ik moest overstappen van de prikpil naar de gewone pil, ik moest wachten tot ik ongesteld werd en dan met de pil beginnen. Ik vond het lang duren vandaar dat ik de ovulatie test had gedaan, ik heb niet lang genoeg gewacht op de uitslag en hem te snel weg gestopt maar deze bleek positief te zijn. Dus vandaar het stond niet echt op de planning en daarom vraag ik me ook af of het ook daadwerkelijk kan.
Zoals ik al schreef: je kunt wel positieve ovulatie testen hebben, maar dat wil niet per definitie zeggen dat er dan ook een eisprong volgt.
Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de gynaecoloog
De prikpil kan je systeem behoorlijk platleggen, waardoor je soms niet meer menstrueert. Weet het effect op een ovulatietest niet.
Voor een goede hormoonwerking zijn allerlei stoffen nodig, zoals zink en vitamine B, gammalinoleenzuur en nog veel meer stoffen. Bij hormonale anticonceptie krijg je sneller tekorten en dan kan het slim zijn die aan te vullen. Ook bevordert het een toestand van oestrogeendominantie, wat wel bij te sturen is met de juiste voeding, bepaalde vitaminen, mineralen en andere stoffen.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!