- Anoniem28 mei 2014 om 12:51
Al bijna een jaar loop ik rond met vreemde klachten, die lijken op een allergie, maar ik kan er geen touw meer aan vastknopen en ik hoop dat iemand iets van deze klachten herkent!
Het begon allemaal in de winter. Ik merkte dat wanneer ik te snel van een koude naar warme omgeving ging, de plekken die koud waren geworden, zoals mijn handen, gingen opzwellen (tot bloedens aan toe soms, als ik mijn vingers probeerde te buigen) en enorm gingen jeuken, als ik dan krabde kwamen er galbulten die erg jeukten, die trokken snel weer weg. Dat dove gevoel bleef wel een tijdje zitten.
Zelfs een keer, toen het regende en mijn shirt nat was geworden en ik tegen de verwarming aan ging zitten, kreeg ik opeens een enorm branderig gevoel in mijn borsten. Het was niet uit te houden, deed ontzettend veel pijn en ik ben direct vanaf school naar de huisarts gegaan, maar hij kon er niets mee.Op een dag begonnen er over mijn hele rug kleine jeukende bultjes te komen (leken op jeugdpuistjes), dat heeft ongeveer een halfjaar daar gezeten en mijn vriend kreeg er ook last van, gelukkig is het nu langzaam weg aan het trekken. Dokter dacht dat het folliculitis was, maar dat zou niet verklaren waarom mijn vriend er ook last van had. Daarna zei hij: ‘waarschijnlijk jeugdpuistjes dan’, maar die jeuken helemaal niet en dit jeukte verschrikkelijk!
Vervolgens heb ik ongeveer een halfjaar last gehad van een doof gevoel in mijn rechterarm en -been, dit was continu, al vanaf dat ik wakker werd. Dat voelde heel vervelend, het voelde net of ze de hele dag gezwollen en gevoelloos waren. Fysio dacht dat het misschien uit mijn rug kwam (scoliose), maar dit bleek niet zo te zijn. Het dove gevoel is er nog steeds, maar nu met vlagen en niet meer de hele tijd (komt soms ineens opzetten).
Ik ben er nog steeds niet uit wat het kan zijn, het zijn allemaal verschillende dingen, die te maken lijken te hebben met een allergie. Soms krijg ik ineens enorm jeukende handen, die vervolgens helemaal rood worden, of mijn hele lichaam begint te jeuken, uit het niets!
Ik dacht dat het misschien kon komen door huisdieren. De klachten begonnen rond de tijd toen ik een hamster voor mijn verjaardag kreeg en toen ik een vriend kreeg die thuis honden had (ik ben geen honden of hamsters gewend, we hebben vroeger wel veel katten gehad maar daar had ik geen last van). Soms als ik de hond van mijn vriend heb geaaid krijg ik (meestal pas een halfuur later) opeens jeuk aan mijn armen en ellebogen en op de bovenkant van mijn handen of de binnenkant van mijn benen, maar dit gebeurt niet altijd als ik de hond heb geaaid. Ook als ik mijn hamster/zijn spullen in zijn hok aanraak, branden mijn handen een beetje en worden ze rood.
Maar een allergie voor huisdieren, dat is toch met niezen en een loopneus e.d.? Daar heb ik dan weer totaal geen last van! Iemand die ook maar iets van deze klachten herkent?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
28 mei 2014 om 14:10Het kan best een allergische reactie zijn.
Reageren
Ga naar je huisarts en vraag om een allergietest.