- Anoniem21 februari 2015 om 22:56
Sinds kort hebben we een katje uit het asiel gered. Om het verhaal kort te houden. Ik ben allergisch van katten. Ik word regelmatig gekrabt dan ontstaan er rode vlekken die opzwellen met een witte bobbel in het midden, die jeuken. Verder moet ik vaak niezen, rode, trandende ogen en last met ademen (doet pijn in het lichaam tijdens ademen). Dit kan je dus wel allergie noemen. Kan dit kwaad op lange termijn? Kan ik hiervoor bij de huisarts iets vragen?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 februari 2015 om 00:47Als je wist dat je allergisch was voor katten was het niet zo handig om een kat in huis te nemen.
[quote]rode vlekken die opzwellen met een witte bobbel in het midden, die jeuken.[/quote] Dit zijn dus infecties. Dat is natuurlijk niet goed. Hier kun je wel ziek van worden. Zorg dat je niet wordt gekrabt. Minder knuffelen met het katje. Het is een dier en geen knuffelbeer. Die vindt dat ook helemaal niet zo leuk hoor.
Je kunt bij de huisarts zeker wel medicijnen krijgen tegen allergische reacties, maar dat is niet de oplossing. Medicijnen zijn ongezond. Misschien moet je er toch maar eens goed over nadenken, of het wel een goed idee is om het katje te houden. Je hebt namelijk forse klachten. Je kunt zo astma ontwikkelen en luchtweginfecties.
ReagerenAnoniem22 februari 2015 om 11:07Ik hou nu eenmaal van katten. Ik krijg het niet over men hart om ze weg te doen. Naar medicijnen wil ik nu ook niet echt grijpen. Wat ik wel kan doen is mijn slaapkamer en kleren weg te houden van mijn katje en alles proper te houden. Soms springt ze gewoon op me. (zomaar uit het niets.) Meteen onstaan die bobbels er. Ik hou er even een vochtig doekje op. Voor de rest trekt het weer weg. Ik zal je advies dus deels gebruiken. Maar het katje gaat niet weg. Ze is familie. Dankje
Reageren