- Wilfred13 mei 2013 om 21:00
Mijn zoon is bijna 5 en heeft al eens een allergietest (bloedtest) gedaan via de huisarts.
Hier is uitgekomen dat hij een noten en pinda allergie heeft.
We hebben destijds besloten dit te laten testen omdat hij na het eten van noten een dikke keel kreeg, jeuk in zijn mond/keel kreeg, rode wangen, misselijk en moet overgeven.Wij hebben als medicijn “citirizine” gekregen. Als hij weer een reactie kreeg dan zou hij hier een half pilletje van moeten. Maar ik zit nu op internet te kijken naar dit medicijn, maar het lijkt me niet een goed middel hiervoor. Dit lijkt me meer voor langdurige allergieën als hooikoorts en dergelijke, maar niet voor acute aanvallen na het eten van een stukje noot of iets dergelijks. We zijn namelijk bang dat het erger word.
Die test is nu bijna een jaartje geleden gedaan. Maar nu merken we dat hij ook steeds meer identieke klachten krijgt na het eten van bepaalde fruitsoorten. En dit worden steeds meer soorten. Eerst alleen met banaan, maar nu ook met meloen, appel, kersen.
Ik heb even 2 vragen;
Is het zinvol om hem nogmaals te laten testen?
En moet ik een ander medicijn vragen?Bedankt vast voormeet reageren
Wilfred roskam
1 reactieReagerenJohn (moderator)
13 mei 2013 om 22:02Beste Wilfred
Cetirizine is een middel gebruikt wordt tegen allergische reacties. Een antihistaminicum. Maar wellicht is een ander middel effectiever bij een voedselallergie.
Nalcrom (cromoglicinezuur) is een specifiek middel dat wordt voorgeschreven bij voedselallergie.Uiteraard is het zinvol om een nieuwe allergie test te laten doen. Ik adviseer alleen om´dat niet bij de huisarts maar in het ziekenhuis te laten doen.
Reageren