Zoeken Vraag het forum

Fruit allergie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nicole

Hoi goeie mensen!

ik heb een vraag waar ik het antwoord nergens kan vinden. Het gaat om mijn fruit allergie. Veel soorten kan ik wel eten maar ik krijg een reactie van bijvoorbeeld appel, peer en kiwi’s. Nu is het bij me opgekomen om voordat ik een appel ga eten (wat ik wel super lekker vind) loratadine of cetirizine in te nemen in de hoop dat ik een minder sterke reactie ervan krijg. Maar mijn vraag is nu of het fruit waar ik allergisch voor ben, nog wel gezond is voor mij. Neemt mijn lichaam nog steeds de vitamine op ookal ben ik allergisch?

Ik hoor het heel graag!

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je voor een voedingsmiddel allergisch bent, moet je het NIET eten! vervelend maar helaas. Je kunt de genoemde middelen wel gewoon kopen in supermarkt en apotheek, maar dat wil niet zeggen dat ze onschadelijk zijn.

Reageren
    Catootje

Zou vooral dingen eten die jouw lichaam aankan. Als je geen ernstige allergie hebt, kan je misschien de Santana-appel wel verdragen. Teveel van die snelle suikers is voor je bloedsuikerspiegel toch al niet goed dus zou vooral veel groente en vruchtgroentes eten, voor zover je er tegen kan. Medicijnen ontregelen veel in je lichaam.

Reageren
Reageer op: Fruit allergie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.