- Anoniem5 december 2017 om 03:25
Ik heb aan bijde kanten van de nek opgezette klieren, sommige groter dan anderen. Ze doen geen pijn en zitten vrij los. Ook is me opgevallen dat ze soms groter zijn. Moet ik mij hier zorgen om maken? Ik ben hier ook al mee naar de huisarts mee geweest en die zij gewoon dat het oke was aangezien ik netelroos heb.
2 reactiesReagerenAnoniem5 december 2017 om 08:43Ik wil dit er nog even bij zeggen om het wat duidelijker te maken, en ik heb trouwens al vaker wat dingen op dit forum gevraagd.
- Ik heb sinds vorig jaar voor de zomer last van netelroos, eerst kleine plekjes op de armen en toen werd het steeds erger.
- Rond december vorig jaar werd het erger en kreeg ik medicijnen van de huisarts, ook merkte ik een opgezwollen klier waardoor ik ging googelen en ik allemaal erge dingen tegen kwam.
- Mij begon op te vallen dat ik rond 4 uur in de middag last kreeg van hartkloppingen ( tegen die tijd liep ik altijd de middagkrant, ben er ondertussen mee gestopt.)
- Ik loop ook de ochtendkrant en een keer was de netelroos zo erg dat ik de kranten net af kon maken en thuis bijna flauw viel. Dit was ook in december.
- Nu ben ik ongeveer 7 keer bij de huisarts geweest en ben ik ook langs een dokter gegaan om het te onderzoeken alleen daar kwamen ze aan met bloedprikken. En aangezien ik de doods ben voor naalden en bloed heb ik dit dus niet gedaan.
- Rond december kreeg ik ook last van verlammingen als ik in slaap probeerde te vallen kon ik bijvoorbeeld voor een paar tellen mijn lichaam niet bewegen. (Ondertussen geen last meer van).
- Ook viel mij op dat ik een zwarte moedervlek had bij mijn oksel waarmee ik langs de huisarts mee was gegaan die dus zij dat de moedervlek er gewoon normaal uit zag. Mij werd toen gevraagd of die pijn deed waarop ik dus nee antwoordde. Maar nu valt het mij op dat ik er soms een jeukend steekje rond die omgeving heb als ik bijvoorbeeld mijn tabletten tegen netelroos niet slik.
- Ook heb ik meestal erge last van jeuk als ik de tabletten tegen netelroos niet slik.
- Ik heb ook last van tintelende vingers, en een onrustig gevoel.
- Ik heb ook mijn bloeddruk laten meten en die was te hoog, volgensmij was die iets van 140 ofzo, maar de huisarts verteld mij dat dit gewoon goed is terwijl die te hoog is?
Nu loop ik dus al een anderhalf jaar rond met deze klachten, en ik durf het gewoon niet te laten onderzoeken omdat ik van het ergste uit ga aangezien mijn vader ook aan kanker is overleden.
Hoe kan het zo zijn dat ik zoveel opgezwollen lymfeklieren heb en moet ik hier nog een keer mee naar de dokter gaan aangezien de huisarts zij dat het niks is om zorgen over te maken.
Ook had ik dat ik laatst weer wakker werd met een gevoel dat de hartkloppingen weg waren aangezien ik niks voelde. En dit is de tweede keer dat dit gebeurde.
Nu moet u zich in mijn situatie plaatsen en dan hoop ik dat u snapt waarom ik zo bang ben, en het gewoon niet aan durf om het te laten onderzoeken.
Ik voel mij gewoon goed desondanks ik last heb van hartkloppingen en een wat angstige ademhaling. Ik ben niet depressief of wat dan ook en wil veel dingen bereiken in mijn leven, alleen dit houd gewoon alles tegen.
ReagerenJohn (moderator)
5 december 2017 om 10:28De huisarts heeft je het antwoord al gegeven. Aanwezige lymfeklieren worden door de netelroos veroorzaakt. Ook de jeuk als je de tabletten niet neemt.
Daarnaast denk ik dat je aan het hyperventileren bent door de stress en de angst.
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
Reageren