- spaatje rood19 mei 2012 om 19:00
Waar heb je gelezen van de ombuds man? Kan allicht n s kijken maar wacht 1 definitieve uitspraak af.
nee;19 mei 2012 om 20:59@spa rood
Ik las het in de “metro” (krantje van de bus)
maar ik heb er hier ook wat over gevonden.http://www.nu.nl/politiek/2811654/ombudsman-wil-meer-voorlichting-alcoholslot.html
Ik denk dat wij nooit onder het ASP uitkomen, omdat
mensen het al opgelegd krijgen bij 1.3 prom.
En wij vallen in de zwaardere klasse.
Kunnen wij in beroep gaam om juist in het ASP te komen. HAHA.Heb je nu al wat van het OM gehoord.
Groet
Reagerenspaatje rood20 mei 2012 om 08:43neeeeee nog steeds niks gehoord maak me zorgen want stel ik mag aan asp dan heb ik de kans nog m’n rijbewijs aan om kwijt te raken.
Reageren
wou dat ik die uitspraak al had gehad dan was ik al bijna van rij ontzegging af geweest.
maar ik kan ook nergens vinden binnen hoeveel tijd je daar iets van moet horen, lees wel dat t soms n jaar kan duren .
ik heb immers officieel van ovj m’n rijbewijs nog, volgens mij denken ze daar dat ik nog lekker rond tuf .
groetneel20 mei 2012 om 09:50Je kan geloof ik binnen een jaar aanmelden bij het ASP, dus als je nog niet voorgeweest even wachten.
Maar was het al maar zover, als we niet gelijk doormogen kan je 6 weken voor je stopdatum nieuw onderzoek aanvragen. Op zich schiet dat ook al weer op, maar daarna duurt dat dan weer maanden voordat alles weer is afgerond. En dan moeten ze je natuurlijk ook nog goedkeuren, straks is het weer van: alles is goed maar we keuren je af in ruime zin.Ik vind het puur machtmisbruik (en niet in ruime zin)
ReagerenNeel23 mei 2012 om 16:17Ik heb eerder dan verwacht de uitslag van het CBR.
Daarin staat dat ik n.a.v. het onderzoek geschikt bent om een motervoertuig te besturen. Maar ik krijg natuurlijk nog wel een slot.
Bij deze wil ik iedereen bedanken vooral Eduard voor de tips.Ik denk dat ik geen onderzoek na die twee jaar moet doen want daar staat niets over in.
Volgende week krijg ik mijn rbw weer terug van het OM dus kan ik z.s.m. beginnen. Alleen ff een auto kopen.
Ik ben ff opgelucht.En wat me nog meevalt van het cbr dat ik niet opnieuw 300 euro opleggingskosten moet betalen.
Zeg ik 1 keer iets aardigs over het cbrrrrr.Iedereen en vooral spa rood succes met dit oneerlijke slopende traject.
ReagerenKeesje60523 mei 2012 om 17:33@neel: en wanneer ben jij aangehouden?
Reagerenneel23 mei 2012 om 19:41@keesje
Reageren
3 decemberKeesje60523 mei 2012 om 20:10@Neel: poeh, das zuur 1 dag nadat het ASP slot ingevoerd is. Ik ben voor 1 dec aangehouden. Neem aan dat ik dat dan niet krijg of weet jij dat ook niet?
ReagerenEduard3323 mei 2012 om 20:38Neel,
Dit is geweldig nieuws! Ik heb nog nooit gehoord dat iemand die een rapport had met de conclusie: Misbruik in ruime zin het rijbewijs terug kreeg. Ik denk dat men sinds het ASP idd coulanter is, mogelijk met het oog op die motie.
Hoe dan ook, ik vier het feestje met je mee want ik weet hoe verschrikkelijk die onzekerheid is. Wel ff laten weten wat voor auto je gekocht hebt, ben nogal nieuwsgierig aangelegd 🙂
Ik ben blij dat je wat aan de tips had.
Nog ff en je rijd weer, enjoy!
ReagerenEduard3323 mei 2012 om 20:41@Keesje605
Reageren
Als je voor 1 December bent aangehouden is het ASP niet van toepassing op jou. Als je onderzoeksrapport straks zegt: Misbruik (in ruime zin) of afhankelijkheid acht ik de kans gigantisch groot dat je een jaar recidiefvrij moet zijn ofwel RBW tenminste een jaar (sinds de aanhouding) weg.Keesje60523 mei 2012 om 21:08@Eduard, ja dat is nu al. Het recidieve jaar is nu bijna voorbij. Bijna terug naar de dokter om te kijken of ik het terugkrijg voor een jaar. Dacht even dat ik dat ASP alsnog zou krijgen maar gelukkig niet dus
Reagerenneel24 mei 2012 om 04:59@keesje
Reageren
Ja aan de ene (financiel)kant is het zuur aan de andere kant, ik kan nu weer de weg op en ik hoef niet elke keer op keuring. Misschien een keuring die twee jaar.
@Eduard
Het zal wel een goedkoop barrel worden, gezien mijn financiele situatie. Ik heb tot december de tijd om het eerste termijn over te maken dus ik doe niets overhaast.spaatje rood24 mei 2012 om 18:14Neel
geweldig nieuws dat je weer mag gaan rijden.
hoelang heeft er tussen gezeten opsturen psych nen antwoord cbr. ik heb aangetekend bericht naar psych gestuurd dat rapport door mocht. dat was vorrige week
hoop dat ze daar snel reageren.
waar ik nog steeds van baal is dat ik niets van ovj heb gehoord weer n keer gebeld en zei vertelden me nu dat ik binnen 6 mnd bericht zou moeten hebben , maar ja dat is misschien als je rijbewijs ingevorderd is door hun . Bij mij is dat niet t geval. wel door cbr.
misschien weet eduard dit
wat voor termijn moet je aan cbr betalen en staat er ook wat je aan drager moet voldoengroet spaatje en als ik wat hoor laat ik t weten als je dan nog op deze site kijkt.
top er gaat nu schot in komen en kan je weer rijden
Reagerenneel24 mei 2012 om 19:02@spa rood
het eerste termijn is 370 euro dan komen er nog 3 termijnen van 110 euro heb ik gehoord.
Drager moet jezelf regelen als je in 1 keer betaald kost het 2600 euro anders de inbouw 300 euro en dan gedurende 2 jaar 110 euro per maand. Alsof het allemaal niets kost.28 april heb ik bevestiging gegeven om rapport door te sturen, dan hebben ze nog 2 maanden maar ik had het dus al binnen een maand.
En de mensen kijken nog steeds alsof je gestoord bent, zeg je heel blij ik ben goedgekeurd en krijg een alcoholslot Jippie. haha
Hoop dat het voor jou ook op schiet.
Groet
ReagerenKeesje60525 mei 2012 om 17:33@neel.
Reageren
Dat is geen flauwekul die bedragen. Dat is toch niet normaal weer. En dan moet je ook nog een auto hebben die een hele tijd meegaat anders is het ook zonde. Hoe maak je de mensen zoveel mogelijk geld afhandig.