- Stommerik15 november 2025 om 09:47
Zo wat goed zeg, blij voor je! Je zit nog lager dan ik en ik had langer dan 8 weken niks gedronken waarvan wel 4 weken terug een 2 drankjes. Wanneer verwacht je de uitslag? Ik ben vd week nog even op hoorzittng geroepen bij het OM voor de 1e keer r.o.i. dat zo wat 3 jaar geleden is. Dus dubbele stress hier nu.
Stommerik15 november 2025 om 09:47Zo wat goed zeg, blij voor je! Je zit nog lager dan ik en ik had langer dan 8 weken niks gedronken waarvan wel 4 weken terug een 2 drankjes. Wanneer verwacht je de uitslag? Ik ben vd week nog even op hoorzittng geroepen bij het OM voor de 1e keer r.o.i. dat zo wat 3 jaar geleden is. Dus dubbele stress hier nu.
ReagerenStommerik15 november 2025 om 09:47Zo wat goed zeg, blij voor je! Je zit nog lager dan ik en ik had langer dan 8 weken niks gedronken waarvan wel 4 weken terug een 2 drankjes. Wanneer verwacht je de uitslag? Ik ben vd week nog even op hoorzittng geroepen bij het OM voor de 1e keer r.o.i. dat zo wat 3 jaar geleden is. Dus dubbele stress hier nu.
ReagerenAnoniem17 november 2025 om 13:08Ah joh dat komt wel goed! OM stelde bij mij niks voor. Er staat 6/8 weken is het verslag van de psy klaar. Dan door naar het CBR. Dus ik verwacht ergens begin februari denk ik een keer. Maar Achja, ik zit nu al bijna een jaar zonder, die paar maanden doen het hem ook niet meer. Ik heb wel goede hoop, mijn uitslag was laag, mijn dsm 5 waren geen bijzonderheden in, alleen de twijfel van de psy over hoog promillage icm het aantal dat ik opgegeven had. Maar dat maakt geen diagnose. Twijfel is een aanname en geen diagnose, die hij nergens op kan baseren omdat het bloed goed is en de DSM ook geen stoornissen in gevonden zijn. Misschien heb je wat aan deze tips. Bij de DSM en sowieso alle vragen moet je gewoon nee op antwoorden. En gewoon eerlijk zijn over het incident, niet bagatelliseren. Komt goed 😉
ReagerenAnoniem17 november 2025 om 13:46En dat bedoelt iedereen met strikvragen, maar eigenlijk zijn het strikantwoorden. Als jij je verhaal weer anders maakt. Je moet gewoon in je achterhoofd houden, ze kunnen het niet bewijzen. En als ze geen stoornis vinden in de DSM en je bloed is goed hebben ze nog geen bewijs. Dus dan is het klaar, dan kan je een onder rapportage hebben bijwijze van, maar je bloed zegt dat je verhaal klopt, snap je?
ReagerenStommerik18 november 2025 om 18:06Oke, ik weet ook echt niet meer hoeveel ik op heb, ik had 540 geblazen maar hoeveel pilsjes dit waren echt geen idee. Vind knap jaar zonder, gaat dat wel met werken enzo? Ik merk dat ik soms mijn eigen waarde en zelfbeeld erdoor beïnvloed worden. Vooral als men me straks ziet fietsen want heb afgelopen jaar gewoon auto kunnen rijden, ik viel echt wat ze zeggen tussen de wal en het schip.
ReagerenAnoniem21 november 2025 om 06:58Je kunt dit opzoeken als je het niet meer weet! Ik wist het ook niet meer, ik heb met mijn promillage tussen de 15/20 gezegd. Ik denk dat jij met 540 gewoon rond de 10 glazen moet zeggen. Ik werk sinds 1 oktober thuis dus dat is wel fijn! Mijn dochter zit om de hoek op school. Ik vond fietsen ook echt ff een domper, maar goed.. als ik dan kijk naar hoeveel moeders op de fiets komen, dan geeft dat een schrale troost. Ik vind het nu wel rot met die kou en dan vooral voor mijn dochter. Ik wil hem nu ook graag terug hoor, het heeft lang genoeg geduurd nu, ik ken mijn straf nu echt wel en zal never nooit meer deze fout maken. Maja.. het is afwachten. En die onzekerheid is afschuwelijk.
ReagerenOnwijsstomgeweest21 november 2025 om 14:07Hallo, dit is mijn eerste keer op dit forum. Ik ben aangehouden met 940 ugl, ben 52 jaar, vrouw en weeg 60 kilo. Ik moet een onderzoek doen bij CBR. Gedurende een jaar voor de aanhouding heb ik stevig gedronken (door persoonlijke omstandigheden), maar ik stapte nooit in de auto. Dit was een incident (ik heb een aanrijding veroorzaakt, geen letsel gelukkig, maar wel totaal onverantwoord). Ik heb de brochure uitgebreid bestudeerd om mij voor te bereiden op het (psychologisch) onderzoek. Voor wat betreft de bloedwaarden kom ik er echter niet helemaal uit. Het CBR “kan” tot 6 maanden voor bloedafname terugkijken naar alcoholgebruik. Ik ben gestopt met drinken en ik wil over 4 maanden onderzoek inplannen. Stel dat mijn bloedwaarden goed zijn over 4 maanden (ik ga eerst zelf bloedonderzoek laten doen), dan kan het CBR nog steeds zien dat mijn alcoholgebruik vóór die 4 maanden te hoog was. Ik heb 2 vragen: 1) Kijken ze dan inderdaad 6 maanden terug? (of de vraag anders gesteld: wanneer doet CBR dat?) 2) Zo ja, in hoeverre is dat van invloed op het besluit na het onderzoek? Ik deel trouwens de mening van velen op dit forum, dat dit een zeer stressvolle, onzekere, maar ook berouwvolle periode is. Sterkte en succes voor iedereen die ook in deze situatie zit.
ReagerenStommerik21 november 2025 om 22:57Ze prikken als het goed is gamma gt en CDT, als je nu niets meer drinkt dan grote kans dat je bloed goed is, mijn huisarts gevraagd hoe de waarden te lezen want vond mijn gt wat aan hoge kant maar dat pastte gewoon bij mij, ze zei als je langere tijd flink drinkt blijft ie langer verhoogd dan CDT. Dus als je alvast duidelijkheid wilt zou ik de gt laten checken via de huisarts. Dit zijn de gewone leverwaarden eigenlijk. Cdt is na 6 weken onthouding wel normaal. Hopelijk heb je hier iets aan
ReagerenStommerik21 november 2025 om 23:00Anoniem, het is inderdaad een erg onzekere tijd. Heel slopend dit, fijn dat je thuis kunt werken. ik heb een nieuwe baan genomen in de buurt voor het geval dat. Hoop voor je dat je hem snel terug hebt. Als CBR groen licht geeft krijg je hem terug dan of is OM ook nog een probleem?
ReagerenOnwijsstomgeweest22 november 2025 om 16:58Beste Stommerik, dank je wel voor je reactie. Ik denk er aan om over 1 maand en over 4 maanden mijn CDT en GT te laten testen. Ik moet sowieso een betalingsregeling aanvragen voor de opleggingskosten (mijn fin. situatie is ook niet best), dus waarschijnlijk kan ik het onderzoek pas over 5 of 6 maanden inplannen.
ReagerenOnwijsstomgeweest22 november 2025 om 17:03Correctie op bovenstaand: ik bedoel een betalingsregeling aanvragen voor de uitvoeringskosten, niet de opleggingskosten (die moet direct worden betaald)
ReagerenStommerik29 november 2025 om 20:39Ik heb vandaag mijn onderzoek gehad, ik ben afgekeurd voor afgelopen jaar en weer goed gekeurd voor 1 jaar. Ik raak mijn rijbewijs niet kwijt gelukkig, was een fijn gesprek, moet wel volgend jaar en over 3 jaar weer gekeurd worden. Dit is wel aldus de psychiater, rapport moet hij opstellen en dan komt.het definitieve oordeel van CBR nog maar hij verwachtte wel dat dit ging stroken met zijn rapport. Dus enigszins wel opgelucht, vind stom gezegd de controles over 1 en 3 jaar wel fijn omdat het me 2x gebeurd is.
ReagerenAnoniem1 december 2025 om 14:40@stommerik, dat is fijn! Nee als cbr mijn rijbewijs geldig verklaard krijg ik hem terug! OM heb ik al afgerond. Ik ben al bijna jaar verder he!
ReagerenAnoniem1 december 2025 om 14:42@stommerik, wat fijn!!! En al zo snel uitslag! Ik heb het nog niet; duurt nog wel even…
Reageren