Zoeken Vraag het forum

na hoelang wiet en drank niet aantoonbaar in bloed of urine(CBR)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • 1oak

Hallo,
    Ik heb 1 jaar lang geblowd (4 tot 6 joints minimaal), een jaar geleden ben ik ongeveer 1 jaar gestopt geweest maar in jaren daarvoor ook gemiddeld 6 joints per dag gerookt. Ik ben heel mager mijn gewicht is tussen de 55 en 60 KG. Ik ben nu bijna 1 maand weer helemaal clean (alleen sigaretten rook ik nog).

In de eerste week dat ik ben gestopt met blowen(dat was deze maand) heb ik laten we zeggen in totaal 1,5 fles whiskey genuttigd verdeeld over die hele week. Daarvoor heb ik langer dan 1 jaar niet gedronken.

Mijn vraag is nu na hoelang zal mijn bloed/urine helemaal alcohol en cannabis vrij zijn. 4 februari was de laatste dag dat ik alcohol heb gedronken, 27 januari was de laatste dag dat ik heb geblowd.

Ik wil namelijk zo snel mogelijk mijn cbr testen gaan afleggen na het 5 jaar uitgesteld te hebben.(mijn rijbewijs is ingenomen door alcohol misbruik, maar mijn vorige testen zijn afgewezen door cannabis misbruik).

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Voor alcohol geldt 3 maanden. Voor cannabis is dat korter. Bij regelmatig gebruik is dat 4 weken. Maar soms ook langer

Reageren
    1oak

Oke bedankt voor je antwoord

Ik dacht altijd dat ik gelezen had dat cannabis veel langer aantoonbaar in je lichaam is dan alcohol.

Weet je toevallig wat het verschil is tussen bloedafname en urineafname qua waarden.

Wat raar is dat ik pas contact heb gehad met een cbr medewerker die zei dat mijn meest recente onderzoek was afgewezen op cannabis misbruik, en zei dat het totaal geen kwaad kon dat ik soms een drankje doe om de 2 weken bijvoorbeeld wat ik nogal een raar advies vond van haar.

Reageren
    John (moderator)

In urine is dat veel korter. Enkele dagen . Daarom controleert het CBR ook niet met urine.
    Het was inderdaad een merkwaardige opmerking. Als je bij het gesprek met de psychiater aangeeft dat je toch zo nu en dan een drankje doet, krijg je je briefje niet terug als het rijbewijs is ingevorderd i.v.m. alcohol gebruik

Reageren
    1oak

Ja idd, en denk je dat mijn leverwaarden zijn gestegen na 1 week alcoholgebruik(2 a 3 glazen per dag) want dat is namelijk waar ze op testen. Wat ik als antwoord ga gebruiken is dat op oud en nieuw avond wat alcohol heb genuttigd met de familie bijv. dat kunnen ze nooit als alcohol misbruik opvatten.

En met cannabis ga ik deze week eens langs de dokter met de vraag of hij het eerst kan testen of cannabis nog aantoonbaar is in me bloed zoja ga ik nog een maandje wachten.

Reageren
    John (moderator)

Je leverwaarden zullen verhoogd zijn.
    Elke soort alcoholhoudende drank heeft zijn eigen standaardglas. Op deze manier bevat een standaardglas bier van 5% (250cc), wijn van 12% (100cc) en sterke drank van 35% (35cc) allemaal evenveel pure alcohol (circa 10 gram).
    1,5 liter whiskey komt dan overeen met ca 10 liter bier…..wat hoeveelheid alcohol betreft

Reageren
    K.r

Hoi hoelang blijft coke en wiet in de bloed ik krijg een bloedafname

Reageren
    Jos

Ik snap ook niet heel veel van het cannabis verhaal.
    Ik heb best veel geblowt de afgelopen week mss overdrijf ik maar laten we zeggen 1 gram per dag dus 3 a 4 jointjes!
    ( had vakantie , en andere mensen reden als we ergens heen gingen ) nu heb ik dus woensdag voor de laatste keer geblowt rond 9uur maar ik moet morgen om 7uur smorgens weg naar mijn werk.. nu weet ik dus niet of ik morgen vroeg naar me werk kan rijden zonder gezeik mocht ik aangehouden worden normaal hou ik 40uur aan maar dat ga ik nu dus niet redden pff.
    Omdat ik al ooit me rijbewijs kwijt ben geraakt door blowen ben ik een beetje bang daarom hou ik 40uur aan dat staat op internet bij intensief gebruik maja wanneer spreek je over intensief gebruik..
    34 uur +/-

Reageren
Reageer op: na hoelang wiet en drank niet aantoonbaar in bloed of urine(CBR)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.