Zoeken Vraag het forum

Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

@dommertje, kijk de berichten boven aan. Tussen betaling en afspraak zit ongeveer 1 maand zoiets.

dommertje

Bedankt.
    Wat houdt het lichamelijk onderzoek in?

Reageren
    dommertje

Oké bedankt.

Wat houdt het lichamelijk onderzoek in?
    Mijn advocaat zegt dat het cdt gehalte , met alleen drinken in het weekend, niet verhoogd zal zijn en ik daarom wel binnen zes weken met het onderzoek kan beginnen.
    Op internet lees ik andere dingen.
    Wat denken jullie?

Reageren
    Anoniem

Ik rij alweer rond! Dus vertrouw me.
    Ik heb 3,5 week niet gedronken en mijn gamma GT was 16 en mijn CDT was 0.8.
    Maar dit kan echt verschillen per mens! Ik dronk veeeeel water en geen druppel alcohol. Ik dronk wel 0.0% bij de moeilijke momenten. Het is echt je mindset! Ik heb een taakstraf van 60uur gekregen. En die heb ik ook al afgerond! Ik heb mijn rijbewijs terug na het onderzoek. En ik had echt hoog geblazen 1145UGL.
    Als je tegenover de arts en psy zit, moet je vooral laten zien dat het je spijt en overal met NEE op antwoorden, ook al is het wel JA. Heb je je rijbewijs nodig voor werk? NEE. Ook al zegt je hoofd JA. Ik heb in totaal 1 jaar zonder rijbewijs gezeten, maar ik heb het in termijnen betaald. Dan kon ik gewoon op vakantie etc nog wel wat drinken zonder stress. Begin oktober mijn laatste termijn en 1 november moest ik het onderzoek ondergaan. Toen meteen de drank aan de kant gegooid. Met 3,5 week laten testen bij de huisarts. 5 weken bij het CBR. Ik wilde toen een sauna dagje plannen met mijn vriend en weer een wijntje drinken. Maar ik was zwanger haha. Dus uiteindelijk niet meer gedronken. En op 3 december kreeg ik het nieuws dat het onderzoek geen gekkigheid vertoonde. Lichamelijk onderzoek hebben ze niet bij mij gedaan, maar ze kijken naar hoe je eruit ziet, verzorgd, lekker geurtje op, nette kleding aan etc. En dan zit je wel goed! Ik heb in dezelfde stress gezeten, maar ik heb het ook gehaald!! Ik ben nu weer vrij! Ik had 18 maand gekregen van de rechter, maar terug gebracht naar 8 maand met 2 jaar voorwaardelijk. Sinds 9 december rij ik weer rond

Reageren
    Scooterdebiel

Ja hier nog eentje. Gepakt op snorfiets met 800ugl. Extra stom is dat ik al met taxi voor mn huis stond maar er achter kwam dat mn huissleutel nog in de scooter lag. Eerste keer ooit, 17 jaar schoon rijbewijs. Verzoekschrift OM is al ingediend, straf ligt waarschijnlijk op 6 mnd voorwaardelijk(!!) max dus dat is te doen.. maar nu als de dood voor het CBR. Ik drink soms, en dan ook zeker soms te veel, laatste weken veel etentjes gehad, maar drink ook zo 3-5 dagen geen druppel. Tips? Ik heb mn auto WEL nodig voor mn werk maar dat mag ik dus niet zeggen?

Reageren
    Slevin7

@Scooterdebiel, nee niet zeggen. Maar zo ga je de vraag niet krijgen. Ze vragen eerder: wat voor werk doe je? Heb je auto nodig voor bepaalde zaken? Mantelzorg etc. Daar kunnen ze al beetje opmaken of je hem nodig hebt. Zijn dus stirkvragen. CBR hanteert zero-tolerents beleid. Jevhad beter moeten weten als je rijbewijs belangrijk onderdeelvis van je dagelijks leven. Mvg. Lotgenoot.

Reageren
    scooterdebiel

Ik heb dankzij de brief aan het OM met 6 weken mn rijbewijs terug in afwachting van strafzaak (had 800ugl geblazen op snorfiets).
    Zelf al bloed onderzoek gedaan. Gamma 12 en cdt 1,7% na 9 dagen vrij. Ik kan nu inmiddels ook gaan prikken voor cbr/psychiater dan zit ik op 13 dagen. Wat denken jullie?

Reageren
    Anoniem

Kan je me meer info geven?

Reageren
    Anno

Hi,

Hele forum doorgelezen, hier in mijn (hopelijk) laatste ronde voor het cbr.

Spanning blijft zelfs bij het 4de onderzoek aanwezig kan ik je vertellen.

Ondanks dat ik verwacht dat ik erdoorheen kom (gezien vorige ervaringen) had in een vraag over waardes

Ik heb test prik gedaan bij de huisarts (andere keren niet gedaan maar gaat nu over onbeperkt geldig dus ineens extra spanning)

Mijn waardes zien er allemaal goed uit (ggt 29, alat en asat beide laag) ik ben alleen nog aan het wachten op mijn cdt waarde.

Kan die verhoogd zijn ondanks dat de andere waarde goed zijn?

Nu 3 dagen geleden geprikt trouwens dus hoop ze snel te hebben.

Reageren
    Probmeemgeval

Afgelopen donderdag heb ik de onvergeefelijke fout gemaakt met alcohol op achter het stuur te stappen,

Heb 840 ugl geblazen..

Ik heb in het half jaar voor donderdag zeer stevig dagelijks gedronken..
    Geen enkel excuus maar ik dronk om een hoop ellende in mijn privéleven te verdoven..
    In zekere zin ben ik dan ook blij dat me dit is overkomen omdat ik als stiekeme drinker van mijn geheim af ben..

Ik heb inmiddels hulp voor mijn alcoholprobleem.. ik drink geen druppel meer is mijn motto…

Ben inmiddels naar iedereen in mijn omgeving eerlijk geweest en heb mn situatie gedeeld.

Ik accepteer dan ook de consequenties
    Maar vind het wel prettig een idee te hebben van wat de toekomst gaat brengen..

Dit word uiteraard een onderzoek..
    En het hele traject met justitie.

Kan iemand mij een klein beetje vertellen wat me te wachten staat..

Grt peobleemgeval

Reageren
    BV

Hoi Hoi,

Ik hoop niet dat je hebt verteld dat je veel ellende hebt en daarom een emotiedrinker bent bij de politie? Want je procesverbaal die word ook verstuurd naar je Arts waar je het gesprek mee gaat krijgen cbr rekent af op emotiedrinkers… het gesprek stelt niet veel voor je moet niet zeggen dat je nooit drinkt maar dat je in het weekend wellis 4 glazen drinkt en door de weeks 2 glazen wijn want anders geloven ze je niet. Het is erg belangerijk om te zeggen dat je een gezelligheids drinker bent. En dat je nooit thuis drinkt want dan denken ze dat je verslaafd bent alleen buiten de deur of op verjaardagen en feestjes..
    voor dat je de bloedtest doet wacht 6 weken en drink geen alcohol dan zit je goed!

Reageren
Reageer op: Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.