- Anoniem1 december 2025 om 14:46
@onwijsstomgeweest, lees mijn berichten maar even! Aangehouden met ook veel te veel. Ik ben 3,5 week gestopt met drinken; gamma GT van 17 en CDT 0.8. Hier is waar ze naar kijken, dat 6 maand terug kijken, dat zien ze aan je leverwaarde. Mijne waren keurig na 3,5 week niks te drinken en ik heb daarvoor echt fors gedronken. Ieder lichaam is anders natuurlijk, maar de mijne herstelde vrij snel. Zo moet je het zien, de hoeveelheid alcohol etc kunnen ze niet zien.
Stommerik1 december 2025 om 21:31Ja dat is lang een jaar, ja de beste man gaf zijn bevindingen meteen door aan me gelukkig. Hopelijk volgt CBR hem in zijn advies, dat blijft nog even spannend dus nog niet helemaal definitief. Hopelijk wacht jullie ook een goed einde. En dan nooit meer drinken en rijden, ik drink sowieso niks meer.
ReagerenAnoniem2 december 2025 om 11:02WOEHOEEEEEE!!! Rapport van de psy gehad, alles is positief!!! Nu wachten op het CBR. EINDELIJK!! Heel erg bedankt allemaal, dit te lezen van jullie ervaringen heeft me echt goed gedaan!
ReagerenAnoniem2 december 2025 om 12:00Nee ik drink ook niks meer!! Ik ben nu namelijk ook zwanger!! En daarna zal het beperkt zijn, maar nooit van mijn leven meer dat ik een auto aan raak met alcohol op!!
ReagerenAnoniem4 december 2025 om 10:14Mijn laatste berichtje hier; zojuist de brief van CBR gehad, mijn rijbewijs is opgestuurd!!!! Moet nog wel de EMA cursus doen, maar ik mag weer rijden, woehoeeee!!! Ik was de persoon met aangehouden 1145ugl, geen advocaat gehad, onderzoek in 1 keer doorgekomen, 60 uur taakstraf van de rechter, 3,5 week niks gedronken voor het onderzoek met keurige leverwaarden. Zo wil ik jullie hoop geven dat het echt wel mogelijk is! Geen paniek en stress meer!
Reagerenonwijsstomgeweest5 december 2025 om 15:35@anoniem, wat onwijs fijn voor jou dat je weer kunt rijden en alles relatief heel snel hebt kunnen afronden. Super en ik ben echt blij voor jou. En bedankt dat je jouw ervaringen met ons hebt gedeeld. Dat geeft ons weer moed voor datgene wat moet ;-). Heel veel succes verder!
ReagerenAnoniem6 december 2025 om 14:28@stommerik, ja uiteindelijk ging het heel snel, sneller dan verwacht! In totaal natuurlijk bijna 1 jaar zonder gezeten, maar dat kwam ook omdat ik het in termijnen heb betaald en 10 maand op de rechtbank moest wachten. Maar eenmaal vanaf het onderzoek was het met 4/5 weken rond! Heerlijk, jij ook nog veel succes! En veilige km’s! Moet jij ook de EMA cursus doen?
ReagerenStommerik6 december 2025 om 23:11Nee, ik heb de EMA vorige keer gedaan dus verwacht het niet.
ReagerenDombo15 december 2025 om 16:53Ook ik ben zo stom geweest om met alcohol achter het stuur te stappen. Heb onderzoek gehad en heb mijn rijbewijs weer terug. Nog wel even een EMA volgen. Ben heel erg opgelucht ik had er een zwaar hoofd in. Ik ben helemaal gestopt met drinken, dus kan het geen tweede keer meer gebeuren. Ik wens iedereen succes met het afronden van dit traject.
ReagerenAnoniem19 december 2025 om 12:40@Dombo hier idem, inmiddels m’n rijbewijs ook weer terug en ik moet de EMA ook nog doen! Pfff wat een geld hè, echt niet normaal, maar goed we mogen inmiddels weer rijden!
ReagerenEmma16 januari 2026 om 12:34Wat is er hierna met je autoverzekering gebeurd? Ik moet een ontzegging verplicht melden volgens m’n polis voorwaarden. Wordt de verzekering dan opgezegd?
ReagerenEmma16 januari 2026 om 12:46Hoe is het gegaan? Mij staat dit ook te wachten binnenkort en ik heb dezelfde gevoelens als jij. Ik zou ook graag willen bellen
ReagerenAnonim19 januari 2026 om 10:57Hi,
Sorry for English.
I was arrested with 520 at the beginning of this year. And due to my Dutch language skills, CBR sent me a letter which says i have to take Alcohol Abuse control. In the letter it says that I also have to EMA course but If my Dutch still not good, I won’t have to take the course.
My concern is MVC values which can tell about the previous alcohol usage. Lately I was drinking a lot due to work and family stress. Alot means: about 500ml white wine, daily. I was doing exercises and my diet was good during these last months and i am very scared the values will be terrible.
Does anyone have similar experiences? How did you bloodtest go?
ReagerenAnoniem7 februari 2026 om 18:26Mijn auto verzekering is opgezegd, maar we hebben het slim aangepakt; autoverzekering op iemand anders z’n naam 😉 gaat nergens over die prijzen via een speciale verzekering 170 euro per maand voor alleen WA. Koekoek; het is een keer klaar met dat gestraf!
ReagerenDommertje8 februari 2026 om 23:24Ik ben gepakt met 910 ugl.
Reageren
Heeft het zin om dit
“We kunnen eventueel ook eerst via het CBR een kopie van de processtukken opvragen op basis waarvan wij u verder kunnen adviseren over de mogelijkheden om met succes het rijbewijs terug te krijgen.”
Via een advocaat te regelen?
Ik wil over 3-4 maanden pas bloedprikken. Heeft het dan nu al zin om het cbr te betalen? Of moet je na betaling gelijk snel een afspraak maken?