Zoeken Vraag het forum

Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • neel

En ja dit wordt aangetekend verstuurd en je krijgt het niet zoals het cbr ook nog een keer per post.
    Dus als je niet thuis bent nog een dag wachten.
    En ik begrijp je cynische moedeloze onzekerheid als geen ander, ga ermee naar bed en sta er mee op.
    Ik wil maar stoppen op dit forum, maar kijk toch elke keer. Soort verslaving haha.
    Ik hoop voor je dat ze nog twijfelen over jou.

Er stonden bij mij wat moeilijke woorden in die ik ging googelen en toen kwam er ik erachter dat dit gewoon standaard zinnen zijn.

Volgens mij is een rapport nog geen half uurtje werk en daar laten ze je dan zo lang op wachten.

neel

@eduard
    goed idee ga morgen de minister mailen het mailadres
    cda staat gewoon op internet.
    Want als zou ik een jaar recidief moeten zijn dan het asp in moeten (als zg misbruiker) zou ik dubbel gestrafd worden door het CBR, met de oude en de nieuwe regeling.

Reageren
    Alex

Beste mensen, ik ben 5 jaar geleden aangehouden met heel wat promiel en drink doordeweeks 1 a 2 biertjes p dag (soms niks) en in het weekend wel eens wat meer. Ik doe dit al jaren en stop nooit voor de keuring. Drink dan 2 weken eVen bijna niks, en is altijd goed geweest ! Praat vloeiend, zeg dat je afentoe wel eens wat drinkt want wie doet dat niet? Verzwijg je weekenden en antwoord snel en duidelijk. De arts kan zo vaststellen of je alcoholist bent of niet, maar dat ben je heus niet als je minder dan 3 biertjes pee dag drinkt. Zou wat zijn als je bij Heineken zou werken als tester 🙂 maak je niet druk en drink 2 weken van tevoren ff niks!

Reageren
    Neel

@alex
    Kan wel wezen, mijn bloed was ook prima, maar ik begrijp hieruit dat jij de eerste keer ook niet door de test bent gekomen. En bij mij is alcoholist ook uitgesloten, maar wordt dan toch als misbruiker in ruime zin neergezet, wat dus voor 1 december over 1
    kam werd geschoren.

Reageren
    Alex

Ik was een fuik in gereden, en heb na de eerste bloedtest gelijk mn rijbewijs terug gekregen dus daar vraag je me wat :p heb nooit slecht nieuws ontvangen naast dat ik om de 3 jaar een bloedtest moet tot nu toe.. En is bijij nu al 5 jaar geleden gebeurd

Reageren
    Paul

Kan iemand mij vertellen of medicijnen invloed hebben op mijn leverwaarden. In mijn geval diabetes en hoge bloedruk(pillen en insuline) En is het dan verstandig om een verklaring van mijn huisarts mee te nemen naar dat onderzoek. Vast bedankt voor jullie reacties

Reageren
    jack

Je moet aangeven welke medicijnen je gebruikt, dus
    verklaring van huisarts lijkt me verstandig

Reageren
    lydi

wel, wat denk jij,je bent de specialtist?

Reageren
    Jack

specialtist?
    Ik denk helemaal niets, spreek alleen uit uitvaring
    en probeer iemand antwoord te geven.

@Paul
    Als je de defenitieve oproep voor het onderzoek krijgt staat daar: als u medicijnen gebruikt moet
    u uw medicijnenpaspoort meenemen. Dit is gratis op te halen ij uw apotheek.

Reageren
    spaatje rood

ik heb het rapport binnen van psych .
    de bloeduitslagen zijn goed lichamelijk onderzoek goed, psychiatrisch onderzoek goed.
    Maar dan komt het:
    er staat in dat er alcohol tolerantie is.
    Wat ik al eerder zei de psych kijkt bedenkelijk als je zegt weinig te drinken ( hoe is het dan mogelijk dat je met vehoogd promile bent aangehouden????)
    dus die coclusie was al bij voorbaat getrokken.
    de letterlijke omschrijving van het onderzoek is,

Bij huidig onderzoek werden de volgende afwijkende bevindingen vastgesteld:
    1. Het opgegeven alcoholgebruik ten tijde van de laatste aanhouding is niet in overeenstemming met de AAG/BAG. Er is sprake van onderrapportage van het alcohol gebruik.
    2. Betrokkene had in jaar voorafgaande aan de laatste aanhouding het rijbewijs nodig voor werk. Door rijden onder invloed riskeerde betrokkene aldus problemen met betrekking tot werk.Dit is een aanwijzing voor alcohol misbruik
    3. betrokkene geeft aan rijbewijs nodig te hebben voor sociale verplichtingen. Door rijden onder invloed riskeerde betrokkene problemen met betrekking tot deze verplichtingen. Dit is een aanwijzing voor alcoholmisbruik.
    4. betrokkene voelde zich in staat om te rijden met vehoogd promillage.Dit is een aanwijzing voor een verhoogde tolerantie.
    5. Bij lichamelijk en psychiatrisch onderzoek werden geen afwijkingen gevonden.
    6. Betrokkene had normale labarotorium uitslag.
    7. Betrokkene is aangehouden met een promillage welke op zich alcoholmisbruik impliceert. Er is geen sprake meer van sociaal alcohol gebruik.
    8. Er is een opvallende discrepantie tussen het door betrokkene gerapporteerde normale gebruik en de tolerantie voor de effecten van alcohol die blijkt uit het feit dat zij zich met een hoog promillage goed genoeg voelde om te gaan rijden. Deze discrepantie wijst op onderrappotage van alcohol gebruik.
    9. er is sprake van controle verlies(t.o.v het normale drinkpatroon) op de dag van aanhouding.
    10. Er is een opvallende discrepantie tussen het door betrokkene gerapporteerde normale alcoholgebruik en de hoeveelheid die is gedronken op de dag van aanhouding.Deze discrepantie is ook een aanwijzing voor onderrapportage van het normale alcoholgebruik en daarmee voor alcoholmisbruik.

Beschouwing:
    beschouwend kan er naar onze mening gesteld worden dat er onvoldoende aanwijzingen aanwezig zijn om te kunnen concluderen dat er ten tijde van de laatste aanhouding sprake was van alcoholmisbruik volgens DSM-IV-TR, maar dat wel op basis van alle relevante gegevens de psychiatrische diagnose alcoholmisbruik in ruime zin gesteld kan worden.

Anamnetisch is sinds de laatste aanhouding het alcoholgebruik gestopt. Het labarotorium liet geen aanwijzing zien voor alcoholmisbruik.
    concluderend lijkt aannemelijk dat betrokkene met alcohol misbruik is gestopt.

Dus mijn eigen conclusie is weten wat ik al lang wist je komt niet door de keuring heen , want een ieder die met alcohol is aan gehouden wordt als misbruiker bestempeld.En die uitspraak in de ruime zin geeft ze alleen maar de mogelijkheid om je aan het lijntje te houden. De vraag is alleen waarom dit allemaal met zoveel poeha gezegd moet worden.
    Je wordt veroordeeld omdat je zegt je rijbewijs nodig te hebben voor werk en sociale verplichtingen hu ja waar heb je anders zo’n roze papiertje voor nodig. Je willens en wetens je rijbewijs op het spel gezet hebt en hun vinden dat je eerlijk moet zijn maar hoe dan ook als je zegt
    veel of weinig te drinken je wordt als alcoholmisbruiker gezien.

Nu zo snel mogelijk opsturen en afwachten hoe lang t weer duurt bij cbr.
    Ik ga er maar van uit dat ik nog een tijdje moeten fietsen wat op zich best meevalt hoor. maar ja nu is t nog mooi weer. eigenlijk had ik dat tegen de psych moeten zeggen dat je dat rijbewijs niet nodig hebt je zie nu gaat t ook

zo een lang verhaal, en neel ik heb nog wat nagelezen over in beroep gaan tegen beslissingen maar heb tot op heden geen positieve uitspraken gezien. leg je erbij neer en ga geen extra geld verspillen we zijn de pioniers en er zal heus nog wel wat veranderen aan de werkwijze van t cbr maar ik denk niet in onze tijd. Ze komen er gewoon mee weg omdat alles in de RUIME ZIN gesteld wordt

Reageren
    neel

@spa rood
    Jezus wat een lang verhaal en wat heb jij veel punten bij afwijkingen. Maar dat maakt geen ene moer
    uit want ik had exact en dan ook exact dezelfde beschouwing als jij.
    Volgens mij zit dit standaard in het rapport

Punt 1 (wat niet helemaal klopt, want heb duidelijk gezegd dat het geen standaard glazen waren) 5 en 6 had ik hetzelfde en 7 niet helemaal hetzelfde, maar komt wel op hetzelfde neer.

Maar ja nu weten we wat we allebei al wisten en in die motie van Rouwe staat duidelijk dat we nu naar het ASP moeten, maar weet niet of het CBR dat weet.

En weet niet of ik in beroep gaat hoor, eerst uitslag maar even afwachten, maar ik ga zeker geen herkeuring doen want zoals die medeweker het het CBR al zei: U moet eerst een jaar recidief zijn.
    Een herkeuring is dus kansloos.

He je wel stopdatum gekregen?

Reageren
    spaatje rood

Wat bedoel je met stop datum?

Reageren
    neel

dat er staat het:
    concluderend lijkt aannemelijk dat betrokkene met alcohol misbruik is gestoptsinds ..-..-2011.

Dan kan je een jaar na die datum weer een nieuw onderzoek aanvragen, mochten we niet gelijk naar het ASP gaan.

Zou toch wel heel raar zijn eerst een jaar alcoholvrij zijn om een alcoholslot te krijgen.
    Er is nog steeds geen mens die me geloofd en denken allemaal dat het wel los zal lopen.

Als ik de uitslag van het CBR heb zal ik het gelijk
    melden op dit forum.

Groet

Reageren
    spaatje rood

@ neel

Ja dat staat er in . dat zou nog gekker wezen als ze je pas vanaf het onderzoek in laten gaan.
    bij mij kan ook niemand t bevatten maar als t enigzins kan waarschuw ik ze . Dan kijken ze me aan en denken zal wel meevallen, nou de straf zou nog wel gaan maar de onzekerheid en het belachelijk lange wachten niet.
    groet

Reageren
    neel

Nou het CBR is gek, dus ik kijk nergens meer van op.
    En ik vind de straf in je hoofd en het ongeloof van anderen nog het ergst. Gisteren ook weer een disussie gehad diegene zei: doe niet zo belachelijk
    die test heb je gehad om te kijken of je alcoholist bent en dat heb je bewezen van niet en je krijgt zeker geen zware cursus en ze gaan je rijbewijs niet schorsen en je krijgt al zeker geen slot want dat is voor recivisten.
    Dan zeg je : mijn rbw wordt niet geschorst maar is geschorst en als ik geluk heb krijg ik een slot en die cursus komt er vanzelf achter en dan krij ik na twee weer een onderzoek en kunnen ze je alsnog afkeuren.
    Kijken ze je lachend en en zeggen je heb je helemaal gek laten maken op het internet, wacht nu maar gewoon of.

Tja wat moet je dan nog zeggen.

Er zijn veel klachten over het alcoholsot geweest bij de Ombudsman omdat er zo weinig bekend is en iedereen voor de eerste keer al een slot krijgt en zo veel mensen hun baan verliezen. Er zijn er gigantisch veel in beroep gegaan.

Maar als we een jaar moeten wachten voordat we naar het ASP gaan, klopt er toch iets niet.
    Dan worden we gestraft volgens de oude en nieuwe regel en daar kan je toch wel bezwaar tegen aantekenen lijk mij.

Reageren
Reageer op: Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.