Zoeken Vraag het forum

Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • neel

Tja keesje en dan zeggen ze ik wordt al dubbel gestrafd door de rechter.
    Nou de rechter was coulant want ik had mijn salarisstrook nij me.
    Het CBR straft me niet dubbel maar tienvoudig.

neel

Ik had minister de rouwe nog om advies gevraagd hier het antwoord ( blijft het nog vaag )

De heer De Rouwe heeft mij gevraagd uw mail te beantwoorden.

U verwijst naar de aangenomen motie van De Rouwe/Monasch. De minister heeft in een brief aangegeven hoe zij de motie zou uitvoeren, dat is als volgt:

Op 9 december jongstleden heeft uw Kamer de motie van de heren De Rouwe en Monasch over uitsluiten van bestuurders met een alcoholverslaving aangenomen (Kamerstuk 2010/11 29 398, nr. 157). De motie verwerk ik in de Regeling maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid 2011. In deze regeling leg ik de instroomgrenzen voor het ASP en het onderzoek (en de overige maatregelen) vast. De bovengrens voor deelname aan het ASP verlaag ik van 2,1 promille naar 1,8 promille. Bestuurders die onder invloed hebben gereden tot 1,8 promille kunnen dan direct aan het ASP meedoen. Bestuurders met een promillage boven de 1,8 moeten (net als in de huidige situatie) eerst een onderzoek ondergaan. Ik kies voor selectie aan de poort: boven de 1,8 promille moet het onderzoek uitwijzen of een bestuurder geschikt is voor het ASP of niet. Blijkt hij niet geschikt dan wordt het rijbewijs ongeldig verklaard, blijkt hij geschikt dan doet hij mee aan het ASP.

De Regeling maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid 2011 kunt u vinden via de volgende link:

http://wetten.overheid.nl/BWBR0030613/geldigheidsdatum_25-05-2012

De artikelen 17 – 22 hebben betrekking op het alcoholslotprogramma.

Omdat u een promillage had van 1,9 komt u dus niet direct voor het ASP in aanmerking, want de bovengrens ligt op 1,8.

Hoe en wanneer het CBR uitspraak doet over uw zaak, kan ik niet zeggen. Uit uw mail maak ik op dat u een advocaat heeft, hij/zij kan u hierin verder begeleiden.

Met vriendelijke groet,

Ilona Rodenburg
    Clustermedewerker Ruimte – V&W
    CDA Tweede Kamerfractie
    070 – 318 2540
    [email protected]

Reageren
    Eduard33

@Neel
    Ze begrijpen het daar geloof ik niet: Die motie ging niet alleen over 1,8 vs 2,1 maar het feit dat misbruikers het ASP in kunnen. Daar gaat het in hetgeen jij teruggekregen hebt helemaal niet over. Geen antwoord op je vraag dus.

Reageren
    neel

@spa roodje
    Ik kijk nog regelmatig op dit forum hoor en ben ook benieuwd naar jou uitslag.

Groet

Reageren
    spaatje rood

ik heb wpex gebeld hebben 23-5 opgestuurd naar cbr en daar hebben ze ontvangen nu 4 weken of minder wachten. en jij ben je al verder met n auto? en aanvragen rijbewijs 103
    groet

Reageren
    neel

@spa rood
    Ben nog bezig met auto, maar heb half jaar de tijd.
    Hoop dat je ook goedgekeurd wordt, ben benieuwd of ik/wij nog een onderzoek na het ASP moeten doen.
    Heb het CBR hier al over gebeld maar die weten dit al helemaal niet (weten trouwens helemaal weinig)
    De stress is bij mij wel minder geworden.
    Ik duim voor je

Reageren
    spaatje rood

Hoe bedoel je een half jaar de tijd? Is dat om eerst te sparen want ja we zijn inmiddels bijna falliet.
    Of omdat t nog zolang duurt voordat je aan asp mag

Reageren
    neel

Als je de eerste betaling doet geef je aan mee te willen doen met het ASP. Daar heb je een half jaar de tijd voor. Ik denk dat dat voor degene zijn die geen auto hebben want het is nogal een geregel.

Eerst betalen
    dan krijg je brief om slot in te laten bouwen, is ook niet echt over nagedacht want dan heb je nog geen rijbewijs met code 103 dus moet er iemand mee en je moet erzelf ook bij zijn. Schijnt twee uur te duren of zo en dan mag je ook niet terug rijden.

Dan stuurt de firma een brief naar cbr dan krijg je bericht dat je rijbewijs mag ophalen.

Dan kan je je aanmelden voor de cursus en kan je weer rijden

Reageren
    spaatje rood

pfffff wat een gedoe ze doen er dan ook alles aan om je te ontmoedigen.
    ik hoorde van morgen t nieuws dat ze steeds drukker bezig zijn met ook snelheids controle dat gaat echt een kas kraker worden daar dan kunnen ze de drukte helemaal niet meer aan .
    Het duurt nu al meer dan n half jaar voordat je alles rond hebt . Je zou bijna gaan nadenken om je rijbewijs te laten voor wat het is .
    groet

Reageren
    neel

ja haha ik heb ook heel vaak gedacht: steek dat kut
    rbw maar in je…………
    Maar vrienden en familie spraken me de moed in en boden me geld te leen aan dus ga ik er gewoon voor.
    En dan krijg je een stomme bijlage van het CBR en daarin staat dat je o.a. geen bezwaar in mag dienen omdat je al dubbel gestraft wordt door de rechter.
    DUBBEL………..was het maar dubbel, in mijn geval is het tienvoudig.
    En ga nou niet reageren van: het is geen straf maar een maatregel. Het komt uit dezelfde bodemloze put.

Nou spa rood nog ff de moed erin houden meid (want je bent een vrouw geloof ik) de frustratie verdwijnt maar de boosheid blijft.

En dat allemaal na 1 domme actie in je leven, waarbij we alleen onszelf iets aangedaan hebben.

Reageren
    spaatje rood

Ja ik ga de moed ook niet laten zakken , want er zijn gelukkig geen anderen bij betrokken en kan ik voor mezelf zeggen nooit weer.
    Ik maak me meer zorgen dat ik nog steeds niets van ovj heb gehoord vanmiddag gebeld, men heeft daar echt wel m,n dossier maar weet nog niet wanneer ik moet voorkomen heb gevraagd wat de wettelijke termijn is men zei binnen 3 jaar.
    Dat zal wel niet maar ik vrees dat als ik pas over n half jaar moet ik erg lang moet wachten eer ik aan asp kan beginnen.
    Snap heus wel dat er straf moet zijn voor dit maar heb hier en daar wat gelezen, dat vele dit buiten proporties vinden en dat is nog maar het topje van de ijsberg. Als ze eerdaags hardrijders een begrenzer op kunnen leggen zijn de rapen helemaal gaar.
    En mijn omgeving kan het ook nog steeds niet begrijpen dat dit kan de frustratie zal wel nooit overgaan ik heb helaas op mijn werk een overval mee moeten maken en bij toeval hebben ze de mongool opgepakt maar na 30 dagen moeten laten gaan omdat ze hem wettelijk niet langer vast konden houden , over rechtvaardigheid gesproken. Iemand die bereid is voor zijn daad straf te ondergaan krijgt als beloning een jaar of langer psychische straf en wordt financieel en sociaal genaaid.
    Ik ga denk ik de ovj maar schrijven of ik een antwoord kan krijgen ivm voorkomen voor asp misschien zijn ze daar wel met wat begrip voor de situatie.

Reageren
    neel

@spa rood
    Het klopt niet.
    Paar weken terug is mijn dochter geschept op scooter,
    ze moest op scooter omdat deze gevaarlijke wegpiraat
    haar niet op de bestemming kon brengen.
    Maar die mongool rij nu nog vrolijk rond en het ik zo hem zo graag uit de auto sleuren en op zijn bek willen slaan, want ik weet wie het is

Maar……….dat doen we niet want ik zit in een bepaaald traject haha

Hoop dat de rechtzaak voor jou eens opschiet, want dit is niet normaal. Heb je geen advocaat

Reageren
    spaatje rood

Ha ha advocaat met slagroom zeker nee ik denk dat die dit ook allemaal niet snappen en nog meer geld daaraan uitgeven gaat niet.
    Al zou ik me willen bezatten heb ik het geld niet ha
    Ik ga gewoon lekker van t mooie weer genieten zie het wel.

Reageren
    neel

haha nou ja lekker weer

Reageren
    neel

hey spa rood nog steeds niets gehoord

Reageren
Reageer op: Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.