Zoeken Vraag het forum

Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • vraag??

@ ex cbr klantje

ik ben dus wel voor de 3e keer aangehouden binnen 5 jaar als beginnend bestuurder, 1e x 1.2 2e x 0.82 dit allebei in mei en juni 2009 en nu 3e x 0.71 in september 2011. heb al wel ema gehad,kan ik doordat ik drie keer niet zo heel veel gedronken heb tijdens aanhouding kans maken om door het onderzoek te komen met goede bloedwaarden en goed beantwoorde vragen? of lukt dit sowieso niet met dit verleden denk je?

ex-CBR klantje

@vraagje??,

Het rapport dat ze opstellen baseert zich op een klassificatie schema. Als jij je goed voorbereid op de vragen en alles “gunstig” beantwoordt, dan moet je door komen. Het verleden kan niet mee tellen.

Als er volgens het rapport geen aanleiding is, hebben ze ook geen reden je niet door te laten gaan. Ook al staat er op papier dat je al eerder bent gepakt.

Reageren
    jordi

Beste mensen vorige week ben ik mijn bloed gaan afgeven maar jammer genoeg heb ik de uitslag niet gekregen…wat ik begrepe heb is dat ik de uitslag bij de psygoloog zal krijgen mijn vraag is. wat voor test(en) kan ik nog verwachten?

dank u wel

gr Jordi

Reageren
    Tammuh

@Jordi,

Er wordt een lichamelijke test uitgevoerd. De arts zal kijken / voelen naar leververgroting en adhv een paar lichamelijke oefeningen je reactie en coordinatie vermogen toetsen. Daarnaast moet je de psychologische vragenlist af (DSM-IV criteria) en uiteindelijk wordt je puls nog controleerd.

Reageren
    jordi

dank je Tammuh en ik heb begrepe dat ik ook een urinecontrole eventueel zou kunnen krijgen klopt dat?

dus mijn vraag is hoelang blijft alcohol zichtbaar in je urine?

Reageren
    Mark

Zodra je gaat drinken terug gaat je lever stoffen in het bloed brengen waarvan de artsen kunnen zien dat je gedronken heb. De beste manier om te kijken of iemand de laatste 2 maanden iets gedronken heeft.

Pas naar 2 maanden zijn de waardes normaal. Het is een waarschuwing dat je matig moet zijn met alchol gebruik. Doe je dat niet, dan gaat naar een tijd je lever kapot. Wees verstandig, en veel su6

ALAT = SGPT; normaalwaarde < 45 U/l. Alleen in lever gevormd

Reageren
    jordi

dank je Tammuh en ik heb begrepe dat ik ook een urinecontrole eventueel zou kunnen krijgen klopt dat?

dus mijn vraag is hoelang blijft alcohol zichtbaar in je urine?

Reageren
    edje

jordy,, als je alleen voor alcohol gepakt bent ,heb je geen urinecontrole, alleen als er drugs in het spel was,of een vermoeden,

gr ed

Reageren
    neel

Bericht gehad van onderzoek.
    Alles was perfect, behalve verhoogde bloeddruk, maar wat wil je met al die stress.
    Eindconclusie was dus dat alles goed was lichamelijk,bloedonderzoek en de vragen en er dus geen misbruik/afhankelijkheid bewezen kon worden.
    MAAAAAAAAAAAAR dat de diagnose misbruik in ruime zin gesteld kan worden.
    Wat een belachelijke schijnvertoning en Keesje had dus helemaal gelijk boven de 1,8 kom je nooit de eerste keer door ondezoek heen.
    Maar ik moet het oordeel van het cb(g)rrrrrrrrrrrrr
    nog afwachten.
    En hier wordt gezegd dat afhankelijke worden uitgesloten door cbr, maar misbruikers doorgaan naar het asp.
    Volgens 3 geproken advocaten is dit dus niet zo.
    Dus eerst een jaar wachten dan weer gekeurd worden en dan in het asp.
    De kans dat ik ooit weer met alcohol achter het stuur stapt is nihil, maar dat ik doorklap is groot

Reageren
    ex-CBR klantje

Dag neel,

jammer van de uitslag. Het is niet te geloven dat het Cbr je niet direct aan het ASP laat deelnemen en een jaar lang laten wachten, aangezien het ASP ook nog 2 jaar duurt.

Maar afgekeurt door hoge bloeddruk alleen? Dat is volgens mij niet mogelijk want er moeten denk ik meer als 1 criteria voldoen aan het oordeel “misbruik in ruime zin”…

Het zou voor mij en waarschijnlijk ook anderen interessant / handig zijn het rapport te lezen (uiteraard met persoonlijke gegevens onleesbaar gemaakt). Zou je het willen plaatsen?

Gr.

Reageren
    neel

Ik heb nog geen uitslag van het CBR.
    Maar de uitslag van Wipex gekregen en daarin staat niets negeatiefs behalve die ene zin.
    Ik kan het rapport niet scannen, maar er staat niets bijzonders in alleen die ene zin

Reageren
    neel

sorry val in herhaling met die ene zin, maar begin knettergek te worden.
    Voel me gewoon genaaid, je doet een test voor 966 euro en dan slaag je met slag en wimpel.
    Maar moet het eerst afwachten en dat kan ook nog eens 2 maanden duren.
    Heb pijn in mijn hart ervan en kan niet normaal meer functioneren. Ik drink geen druppel meer, maar dit is zo moordend dat je bijna zin hebt om alcholist te worden, wat dit flut rapport juist uit sluit. Die zogenaamde psychiater heb ik mar halve minuut gezien.

Reageren
    neel

Bedoel natuurlijk met vlag en wimpel haha
    Maar was gisteren zo boos, ben nu iets rustiger, maar kan aan niets anders meer denken.
    Volgens een advocaat die ik sprak bestaat de diagnose alcoholmisbruik in ruime zin helemaal niet,
    maar is in het leven geroepen door het cbr.

@ex cbr klant
    Er stond ook nog in het rapport dat ik met hoog prom. bent aangehouden wat kan duiden op onderrapportage, voor de rest was alles possitief.

Keesje heeft dat al eerder gemeld en op een ander forum zei iemand dat de psychiater had gezegd dat iedereen boven de 1,8 prom. die diagnose krijgt uitsluitend om dat hoge prom.
    Toen diegene vroeg waarom ze dan toch voor onderzoek moesten mompelde hij dat het een inkomstenbron van het cbr is.
    Ik ga dus geen heronderzoek doen, want dat ene feit blijft toch staan en mijn bloeddruk stijgt alleen maar en dat kost weer 700 euro.
    Er staat ook in het rapport dat ik gestopt ben per 3 december, wel raar dat ze dat wel geloven.
    Aan de ene kant ook niet want dan kunnen ze je nog een paar keer laten komen.
    Heeft iemand nog tips hoe ik hier mee om kom gaan.
    Ik was alijd de vriendelijk zelve, maar voel me nu zo verbitterd en boos.
    Eigenlijk kan ik me redelijk redden zonder rijbewijs, maar vind dit zo oneerlijk

Reageren
    syl

Eduard vraagje, zie dat u er heel veel vanaf weet, mijn man heeft 3 weken geleden geprikt voor zijn rijbewijs om hem voor 5 jaar terug te krijgen, helaas was zijn CDT waarde 5,8% dit is natuurlijk veel te hoog, hij heeft 5 weken lang alleen maar grolsh stender gedronken (0,1%) gemiddeld 10 tot 12 flessen per dag…. nu wil hij een herkeuring aanvragen, dus het rapport gewoon naar cbr dan krijgt hij vanzelf bericht dat hij niet bevoegd wordt geacht om te rijden, dan kan hij binnen 4 weken een herkeuring aanvragen en dan gaat het CBR de 2 rapporten afwegen tegen elkaar….heeft u hier toevallig ook ervaring mee of weet u hier iets van af?
    vraag 1: bestaat er een kans dat als het 2e rapport goed is dat hij zijn rijbewijs gewoon voor 5 jaar terug krijg (alles was heel goed ook psygo)?
    vraag 2: wat gebeurd er als hij dan weer niet bevoegd wordt om te rijden? Is hij dan voorgoed zijn rijbewijs kwijt??? ik hoop snel op antwoord anders misschien blokkeren…. mvg

Reageren
    neel

@syl
    Blokkeren is geen optie, dat wordt het gelijk ongeldig verklaard en vervalt het recht van herkeuring.
    Wat het cdt betreft: heeft hij het ook ergens anders
    laten testen. Ik had het 6 weken voor de keuring laten testen bij de huisarts en het was toen 0,6,
    maar ik dronk nooit veel, wat door die psyg dus niet werd geloofd maar dat terzijde.

Dus dacht ik na zes weken absoluut geen alcohol zelfs geen coctailsaus of stoofpeertjes met scheutje wijn zal het nog wel lager zijn.
    Maar bij de test was het 1,2 op zich prima maar wel een verdubbeling.
    Ik heb niet veel ervaring maar er wordt wel gezegd om het cdt te laten dalen absoluut geen druppel drinken, dus als je voor herkeuring gaat echt niets meer drinken

Reageren
Reageer op: Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.