Zoeken Vraag het forum

Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • vraag???

@neel,

ik bedoel 12 glazen in 12 maanden….

grt.

gebruik ook:

mariadistelcapsules (online te koop)
    vitamine B complex (kruidvat)
    multivit centrum a tot zink

dan wordt het veeeeeeeeeeeeeel sneller “schoon” in je lichaam 😉

@ neel
    psych heeft 8 weken max de tijd, vervolgens cbr max 4 weken. als je dan je rijbewijs terug hebt voor die tijd van OVJ mag je wel gewoon rijden,
    het vonnis van cbr is inmiddels nog niet bekend dan he 😉 blokkeren moet je nooit doen trouwens, dan betekent dit dat je niet wilt dat de rapportage naar het cbr gaat, waardoor hun aannemen dat je alcootje bent, doe dit dus niet.

Reageren
    nibbit

Hallo alcoholonderzoek gehad op 24-3-2012 had 8 weken niet gedronken en daarvoor elke zaterdag zeer veel en alle waarden uit de bloedtest perfect cdt 1.7 gamma 18 asat 22 alat 15 dus hoop jullie er wat hebben dus drie maanden niet drinken klopt niet haha heb mijn rijbewijs terug succes mensen

Reageren
    neel

Bij mij in de brief staat duidelijk dat rijbewijs is geschorst dit betekent dus dat u niet mag rijden todat de uislag van het onderzoek bekent is.
    Dit is weer nieuw sinds 1 december 2011, heb het ff nagekeken.
    En dan mag je vervolgens deel aan nemen aan het asp voor nog eens 4000 euro.
    En snap niet dat de uitslag van dit omstreden onderzoek zo lang moet duren.
    Een studente/stagiaire maakt ter plekke een beknopt verslag, psyg stelt 1 vraag en verdwijnt weer.
    Heeft iemand nog een suggestie hoe je snel geld kan verdienen, want ik weet niet meer hoe ik dit moet gaan betalen. Heb me al ingeschreven voor een krantenwijk, maar die liggen ook niet meer voor het oprapen.
    Ik wil alles doen, behalve werken bij het CBR
    heb wel mijn principes.

Reageren
    Eduard33

@Karin
    Het is heel simpel: Je moet via de WOB (Wet Openbaar Bestuur) het Proces Verbaal van de politie opvragen. In dat procesverbaal horen de uitdraaien van het ademanalyse apparaat te zitten waar de uitslag op staat, dan weet je zeker of het de 795ugl klopt. Klopt het dan helaas: Onderzoek. De politie weet van toeten of blazen over het strafrecht (OvJ) en het bestuursrecht (CBR). Dit staat je te wachten:

1. Strafrecht: invordering rijbewijs tenminste tot aan de zitting tenzij je een klaagschrift indiend met hele goede argumenten dat je het RBW eerder nodig hebt ivm b.v. dreigend ontslag dus zo snel mogelijk aan het ASP moet beginnen. Gezien de zware overtreding zal de eis van de OvJ ongeveer rond de 7 a 8 maanden ontzegging zijn en daarbij EUR 1000 boete.

2. Bestuursrecht: Met 795ugl krijg je inderdaad eerst een alcohol onderzoek a bijna EUR 1000. Kom je hier niet door tenminste jaar lang niet rijden vanaf moment van aanhouding. Eventueel kun je bij een slechte uitslag een tweede onderzoek doen wat weer bijna 800EUR kost.

Die EMA kun je wel vergeten. Na het doorkomen van het onderzoek mag je direct het Alcohol Slot Programma (ASP) in. Dit duurt tenminste 2 jaar (als je je goed gedraagt op het gebied van rijden en alcohol). Dit geintje gaat je zomaar in totaal EUR 3500 kosten.

Al met al ben je dus zwaar de sigaar en zal je lang niet mogen rijden en daarna tenminste 2 jaar alleen in een auto waar jou persoonlijke alcoholslot in zit. Ervan uitgaande dat je niet bestempeld wordt als alcoholafhankelijke tijdens het onderzoek. De politie weet er nauwelijks iets vanaf. Zelfs voor veel politierechters (strafrecht) weet vaak niet hoe het nu precies zit met het bestuursrecht en het CBR. Het is dus slim om bij de strafrechter te zeggen dat je zo snel mogelijk aan het ASP wil beginnen; dit heeft het grootste leereffect is wetenschappelijk bewezen.

Suc6

Reageren
    Eduard33

@Neel
    Je hebt helemaal gelijk: Sinds 1 December zul je nooit meer je eigen rijbewijs terugkrijgen. Dat was voor 1 December anders want dan werd het onderzoek eerst afgewacht en daarna misschien ongeldig verklaard en anders de EMA (en mocht je doorrijden). Nu het ASP er is, is je RBW geschorst en kun je pas weer rijden als je een ASP RBW hebt (die heeft een 103 code).

En ja, 6000 EUR ben je zomaar kwijt. Ik weet dat er op het moment rechtzaken gevoerd worden omdat veel mensen simpelweg dit niet kunnen betalen, rechtsongelijkheid.

Reageren
    spaatje rood

vraagje zijn er mensen die net als ik nog steeds geen bericht hebben van ovj ben in dec aangehouden heb al 3 keer gebeld met ovj maar daar kunnen ze mij niets vertellen.
    ik had gedacht dat als ik daar de uitspraak al van zou hebben , die maanden rijontzegging dan al gelijk zouden zijn met cbr . stel ik mag van cbr aan asp gaan doen dan heb ik nog dat ovj die erg laat is met straf opleggen.

hoelang mag het ovj erover doen on je op te roepen. ik geloof echt niet dat ze mij zullen vergeten dat zou dan echt een wonder mogen heten.

Reageren
    ex-CBR klantje

Beste vraag??,

Op de vraag of je de afgelopen 12 maanden hebt gedronken, kan je het beste zeggen dat je niks hebt gedronken juist omdat je in de vorderingsprocedure zit.

Dit geeft aan dat je de teruggave van je rijbewijs prioriteit geeft en dat je het glas kan laten.staat.

Reageren
    Mark

Alcohol is uit het bloed naar ongeveer 2 dagen.

Als je 2 maanden niet drinkt zullen er geen leverenzymen aan toenbaar zijn. Drink je wel, dan kunnen de leverenzymen te hooge waarde krijgen die in het bloed onderzoek te zien zijn. En ze weten dan gelijk dat het van alcohol is.

Dus wees matig met drinken, maak je lever niet kapot. Het leven is te kort om verslaaft te zijn.

Reageren
    vraag??

@ ex cbr klantje,

daarmee bedoel je dus minder dan 12 glazen in de afgelopen 12 maanden toch? want ik ben aangehouden omdat ik juist gedronken had, maar die maanden daarvoor kan ik het beste zeggen van niet dus. Ik vroeg me dus af aangezien jij de ellende al gehad hebt of ze dat niet verdacht vinden dat je minder dan 12 glazen in 12 maanden hebt gedronken??

gr.

Reageren
    ex-CBR klantje

@ vraag??

Volgens mij wordt die vraag nieteens gesteld. Bij mij in ieder geval niet. Ik heb gezegd dat ik 2 keer in de maand max. 2 halve liters drink. Dat komt neer op 96 glazen per jaar. En na de aanhouding dus helemaal niks meer omdat ik in de vorderingsprocedure zit.

Ga eens een paar pagina’s terug van dit forum, daar heeft iemand een link gepost met daarin een keuringsrapport.

Zo kan je optimale inzage krijgen in de vragen die je kan verwachten.

ex-CBR klantje

Reageren
    ex-CBR klantje

@ vraagje??

dit is’m:

anonfiles.com/cdn/1318284032457.pdf

Reageren
    jordi

Beste mensen ik had een vraag die jullie denk ik wel vaker is gesteld.
    Jammer genoeg is mijn rijbewijs voor 6 maanden ingevorderd waar ik eerlijk geen spijt van heb gekregen. Eigen schuld dikke bult.De afgelope jaar heb ik ontzettend veel gedronken maar dan ook echt elke dag en ik schat we op minimaal 5 liter bier per dag.. heb een zware periode achter de rug. ben mijn vrouw een jaar geleden aan een erge ziekte kwijtgeraakt. Jammer genoeg heb ik de verkeerde afleiding gezocht.Inmiddels is mijn rijbewijs nu al meer dan 5 maanden ingevorderd maar ook 5 maanden geen slok op gehad en ben ook van plan om het absoluut niet meer te doen. Mezelf en zeker ook andere in gevaar gebracht. Schandalig! Wie kan mij aub een duidelijke antwoord geven ik moet namelijk over een week mijn bloed afgeven dus dan ben ik 5 maanden en een week clean maar heb ook de afgelopen stevig lopen drinken wie zou mij aub kunnen zeggen of ik nou wel of niet zal slagen..

Ik dank u vriendelijk groetjes jordi

Reageren
    Emmeke

@Jordi, gecondoleerd met je vrouw… spijtig dat je bent gaan drinken maar goed van je dat je nu jezelf hebt teruggevonden. Heel goed! Veel succes en positiviteit gewenst!

Reageren
    ceder

ik ben nu net door de derde test heen gekomen, de eerste 2 keer had ik 10 weken van tevoren niet gedonken.

ik drink alleen in het weekend op vrijdag en zaterdag als ik met vrienden naar de kroeg ga.

afgelopen keer was ik weer hetzelfde van plan maar nu ging alles was sneller als ik had gehoopt en moest ik na 6 weken al komen, 6 weken na de carnaval waarin ik drie dagen echt superveel gedonken had, dus ik maakte me flink zorgen dat ik niet door de bloedtest heen zou komen. gisteren brief thuis van cbr dat mijn rijbewijs weer voor 5 jaar word verlengt

gr

Reageren
Reageer op: Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.