- spaatje rood8 april 2012 om 13:57
ik ben geweest voor keuring psych, er werden vragen gesteld over je familie en waarom je een auto nodig hebt. wat was de reden dat je toch bent gaan rijden
en wist je dat dat niet kon of mocht.
als je zegt dat je niet veel drinkt alleen op gelegenheden kijken ze bedenkelijk en vragen dan hoe het kwam dat je het op dat moment wel deed.
snap t dan ook niet als ze de coclusie klaarblijkelijk toch al hebben dat je voor een gesprek moet komen maar ja KASSA he
wat anderen al eerder vermelde , dat slechts weinigen de test wel doorkomen is denk ik waar, het was er dan ook erg druk en is DE NIEUWE BRON van inkomsten voor cbr.
ik weet dat ik daar eerst over had moeten denken maar gedane zaken nemen geen keer.
hoor over 4 weken wat de psych heeft geschreven en kan dan bezwaar maken???? heeft geen zin want dan ben je zeker dat je niet meer kunt rijden.
de kans dat je gelijk aan asp mag meedoen is dan ook erg klein denk ik ze melken je liever nog ff uit en laten je een jaartje fietsen.
Mocht je denken dat je je kunt bewijzen t.o het cbr en er spijt van hebt is onmogelijk men gaat er vanuit dat je alcoholmisbruiker bent per definitie.
ben van mening dat door deze gesprekken niet de mensen waarbij dit eens en nooit weer voor gaat komen er uit gehaald gaan worden om zich te kunnen bewijzen
de enige hoop is dat ze aan je huidige bloedwaarden zien dat je de waarheid spreekt.
zijn er mensen die al verder in dit traject zijn en ervaringen hebben .neel18 april 2012 om 20:51@cor
Ben nog maar kort geledn voor de test geweest dus zal nog wel even duren voordat ik iets van het cbr hoort.@spa rood
Reageren
Bij mij vroegen ze niets over familie en waarom ik auto nodig had. Ik stond na een kwartier al weer buiten inclusief het bloedprikken, het was het duurste kwartier uit mijn leven en heb er niet eens van genoten haha.
Maar ik denk ook dat ze conclusie al klaar hebben en dat je toch als alcoholmisbruiker wordt neergezet dat je dan een jaar moet wachten of dat je het asp ingaat en na afloop nog een extra onderzoek krijgt KASSA en ik blijf het absurd vinden dat dit onderzoek 966 euro moet kosten. Ben ondervraagd door en jong iemand en de psyg stelde 1 vraag en ging weer weg. Maar wordt een beetje gek van dat afwachten bij de rechter krijg je gelijk te horen waar je aan toe bent, maar hier moet je eerst wachten op de uitslag dan heb je blokkeerrecht, maar als je het onderzoek blokkeerd wordt je rijbewijs ongedelig verklaard.lekker dus.
We gaan maar afwachten heb geen keuskeesje60518 april 2012 om 23:33Vraag: als je bloed moet laten prikken voor het bepalen van alcoholmisbruik, kunnen ze dan ook drugsgebruik terug zien of wordt daar niet op gelet?
ReagerenJordi20 april 2012 om 01:08Beste mensen ik had een vraag die jullie denk ik wel vaker is gesteld.
Jammer genoeg is mijn rijbewijs voor 6 maanden ingevorderd waar ik eerlijk geen spijt van heb gekregen. Eigen schuld dikke bult.De afgelope jaar heb ik ontzettend veel gedronken maar dan ook echt elke dag en ik schat we op minimaal 5 liter bier per dag.. heb een zware periode achter de rug. ben mijn vrouw een jaar geleden aan een erge ziekte kwijtgeraakt. Jammer genoeg heb ik de verkeerde afleiding gezocht.Inmiddels is mijn rijbewijs nu al meer dan 5 maanden ingevorderd maar ook 5 maanden geen slok op gehad en ben ook van plan om het absoluut niet meer te doen. Mezelf en zeker ook andere in gevaar gebracht. Schandalig! Wie kan mij aub een duidelijke antwoord geven ik moet namelijk over een week mijn bloed afgeven dus dan ben ik 5 maanden en een week clean maar heb ook de afgelopen stevig lopen drinken wie zou mij aub kunnen zeggen of ik nou wel of niet zal slagen..Ik dank u vriendelijk groetjes jordi
Reagerentom20 april 2012 om 20:24ik ben m al n aantal jaar kwijt hoe moet ik t aanvragen
Reagerenjordi21 april 2012 om 02:12Beste mensen ik had een vraag die jullie denk ik wel vaker is gesteld.
Jammer genoeg is mijn rijbewijs voor 6 maanden ingevorderd waar ik eerlijk geen spijt van heb gekregen. Eigen schuld dikke bult.De afgelope jaar heb ik ontzettend veel gedronken maar dan ook echt elke dag en ik schat we op minimaal 5 liter bier per dag.. heb een zware periode achter de rug. ben mijn vrouw een jaar geleden aan een erge ziekte kwijtgeraakt. Jammer genoeg heb ik de verkeerde afleiding gezocht.Inmiddels is mijn rijbewijs nu al meer dan 5 maanden ingevorderd maar ook 5 maanden geen slok op gehad en ben ook van plan om het absoluut niet meer te doen. Mezelf en zeker ook andere in gevaar gebracht. Schandalig! Wie kan mij aub een duidelijke antwoord geven ik moet namelijk over een week mijn bloed afgeven dus dan ben ik 5 maanden en een week clean maar heb ook de afgelopen stevig lopen drinken wie zou mij aub kunnen zeggen of ik nou wel of niet zal slagen..Ik dank u vriendelijk groetjes jordi
Reagerenex-CBR klantje22 april 2012 om 21:57Hallo,
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen, dat je met 5 maanden abstinentie geen abnormale bloedwaarden zult hebben. Ik zelf heb ook 5 maanden niets geconsumeerd en ben wat bloedwaarden betreft goed doorgekomen. Waar je net zo goed voor moet oppassen is de psychologische evaluatie die de arts bij jouw zal uitvoeren. Hierbij volgt de arts de DSM-IV richtlijnen. Ik heb mezelf van te voren goed ingelezen over deze richtlijnen bij een universitair medisch centrum. Het is uit eigen ervaring aan te raden deze richtlijnen te kennnen. Je kan dan zo vriendelijk en gezond overkomen, de arts gaat volgens een checklist te werk.
Mvg,
Ex CBR-klantje
Reagerenneel23 april 2012 om 12:58En ben je in 1 keer de test doorgekomen
Reageren
of heb je er twee keer over gedaan.ex-CBR klantje23 april 2012 om 15:53Ja
Reagerenex-CBR klantje23 april 2012 om 15:57daarna een EMA cursus gevolgd en vorderingsprocedure afgehandeld. Dit is intussen 2-3 jaar geleden. Sinds december 2011 ga je na het onderzoek het ASP in ipv. een EMA.
Reagerenkarin23 april 2012 om 21:39Hallo
Reageren
Ik ben ook gepakt en niet al te leuk behandeld door de politie, ga hier verder niet op in. Waar t om gaat is dat ik volgens agent (die ik een dag erna sprak omdat ik nog wat papierwerk moest ophalen en klacht wou indienen waarmee desbetreffend agend mee eens was) 751ugl had geblazen (ik had een getuige mee). Dag erna ben ik door politie gebeld (zeer verbazingwekkend) met mededeling dat ik verkeerd geinformeerd ben en dat ik mijn rijbewijs niet binnen 10 dagen terug zou krijgen, maar dat ik op max een jaar invordering + EMA cursus moet volgen aangezien hoeveelheid ik geblazen heb (en dat was nog coordinator van desbetreffende kantoor).
En ja idd van ovj brief gehad, voor 8 maanden ingehouden. Ok dacht ik, kan ik wel mee leven. Nu zat ik op een brief van cbr te wachten waarvan ik erg schrok, moet een onderzoek doen en dus geen EMA cursus ivm 795ugl. Aantal ugl klopt dus niet, ik politie gebeld, maar dat is was nu in rapport staat. Wat vreemd is dat ze mijn rijbewijs naar ander stad hebben verzonden dan ze me in 1e instantie hebben aangegeven en omdat er nodige al op t bureau gebeurde, denk ik dus dat ze aantal ugl hebben opgeschroefd, want ik weet zeker dat ik geen 795ugl heb geblazen. Ik ben radeloos, t was een domme fout, 1e en laatste keer van mijn leven, ik heb mijn rijbewijs al 10jaar en heb bijna nooit een boete gehad, hooguit voor parkeren. Ik ben een braaf burger en ben slecht behandelt…(Ik heb wel gedronken, maar dat is geen reden om iemand zo hard te straffen, bovendien reed ik ’s nachts en ben puur gestopt omdat ik ’te’ voorzichtig reed)…en hoe kan ik nu bewijzen dat ik toch onder de grens van 780 ugl heb geblazen….das onmogelijk!!! Lijkt wel het einde van de wereld nu voor me :((( maar politie heeft me dus wel genaaid, weet het zeker. Wat zouden jullie doen in deze situatie? Groethou nou eens op!24 april 2012 om 02:14met heel de tijd dezelfde vragen stellen, begin bij pagina 1 van dit forum, ga vervolgens naar (dit is door iemand eerder vermeld, hier heeft iedereen wel wat aan) kwaliteitskoepel/rijbewijskeuring, bekijk via google ook als extraatje de CIDI en de CAGE vragen en studeren maar!
Reageren
het cbr, de psych of wie dan ook interesseert het GEEN REET of je spijt hebt, een brave burger bent , nog nooit eerder gepakt bent of iets in die richting. ga de checklijst af, niets meer drinken voor een periode van 3 maanden als je zwaar drinkt, anders is 1 maand ook wel genoeg
en het belangrijkste: LIEG tegen ze, anders kom je er dus NIET doorheen.
ik zit zelf ook in de molen en wil nog steeds dit forum lezen voor extra aanvullingen, maar ik word telkens gestoord met lezen door vragen die al 10000x gesteld zijn…een beetje verdiepen mensen!
(zullen we een reunie organiseren dat we over een week met zn allen vieren dat we in de molen zitten? met flink veel BIER!! hahaha)vraag???24 april 2012 om 03:00EX CBR KLANTJE jij bent er door heen gekomen na de eerste keer. ik ben dus beginnend bestuurder, in 2009 2x gepakt met 1.1 en 0.81 nu 0.71 in 2011 (geen ASP thank god) in dit opzicht is het nadelig, want ik heb de EMA al gehad, nu een onderzoek. ik heb een betalingsregeling getroffen, moet eind mei gekeurd worden en eind september is er precies een jaar voorbij. ik rijd nu gewoon, en gezien het wachten op uitslagen zal ik waarschijnlijk mijn rijbewijs als hun mij bestempelen 3 maanden kwijt zijn. maar het liefst word ik natuurlijk niet bestempeld. wat kan ik het beste zeggen als ik tijdens het gesprek met de psych de vraag krijg : heb je de afgelopen 12 maanden 12 of meer glazen alcohol genuttigd? ik drink vanaf september niet meer, bijna 7 maanden dus nu. daarvoor dronk ik wel, maar nu vraag ik me af
(en niet zozeer voor labonderzoek want dat zit geloof ik wel goed)
is het wenselijk om te zeggen dat je 12 glazen hebt gedronken, zou hij het ook geloven als je zegt dat het niet zo is? want dan is het denk ik snel klaar, ik rook niet meer (dit is ook indicatie voor alcoholmisbruiker) drink in gezelschap alleen op een feeest, heb mn rijbewijs NIET nodig voor mn werk, heb nooit katers, voel me anders na 1 of 2 glazen, vond dat ik minder goed kon rijden de dag vd aanhouding die antwoorden ken ik nu allemaal wel. maar die ene vraag is voor mij wel de bottleneck. kan iemand mij hiermee helpen???
Reagerenneel24 april 2012 om 06:38@vraag??
Ik ben nog niet ervaren want ik zit nog met smart op de uitslag van het onderzoek te wachten, maar op dit forum staat dat je het beste door te test kot door te liegen, dus het lijkt me niet verstandig om te zeggen dat je vorig jaar 12 glazen bier op een avond dronk.En ik zou binnen een maand de uitslag van het onderzoek thuisgestuurd krijgen voordat het naar het CBR wordt gestuurd. Snap niet waarom dit zo vreselijk lang moet duren, gesprek duurde paar minuten.
Hoeveel tijd heb je dan om te reageren of eventueel te blokkeren.
E hoe lang duurt het dan ongeveer voordat je de uitslag van het CBR krijgt.
Ik krijg het al bijna terug van het OM, maar kan dan nog steeds niet rijden. Dat is volgens mij na 1 december 2011 ook veranderd. Je rijbewijs wordt gelijk geschorst todat de uitslag van het onderzoek bekend is.@Karin
Reageren
Dan ben je wel genaaid, ik heb zelf mijn papieren nog een nagekeken en daar staat ook niets op vermeld.
Ik heb het altijd maar aangenomen, maar er is mij die avond ook niet verteld wat ik geblazen had.
En de politie kan inderdaad heel vervelend zijnmike24 april 2012 om 13:31ik was 5maanden gestopt met drinken ging bloed prikken bij cbr en me bloed was nog niet goed had nog waardes van alchol in me bloed maar dat maak cbr er van is gewoon een machtstrijd….dus ik raad aan min 7maanden niet drinken
Reageren