- neel27 maart 2012 om 19:38
Dank je spa rood het is zeker spannend.
Maar het ergste moet dan nog komen: het CBR.
Maar zal toch wel fijn zijn als er 1 ding afgerond is. En dan op naar het onderzoek en het het slot en de cursus enz enz.
Mijn rijbewijs is bij aanhouding ingevorderd en naar ovj gestuurd. Ik heb geen verzoekschrift ingediend om het terug te sturen, het cbr had het toch al geschorst dus had ik daar weinig aan.
Wel vreemd dt jij zo lang moet wachten, misschien verschilt het per rechtbank, maar het moet binnen een half jaar geloof ik.
groetjesneel28 maart 2012 om 17:35Zo de rechter hebben we gehad.
en de uitspraak viel reuze mee.6 maanden rijontzegging met aftrek wat ik hem al kwijt was, dus in juni krijg ik hem van de rechter weer terug. En een boete van € 500,–
Reagerenmanuel28 maart 2012 om 17:38sorrie kon niet zonder auto dus heb deze keus gemaakt en heb mijn rijbewijs nu terug voor een jaar dus het was voor MIJ de goede keus of mijn baan kwijt of een risico lopen en die over die afweging heb ik goed nagedacht en kwam tot de conclussie dat ik na 18 jaar rijden nog geen aanrijdingen heb gehad en mijn werk stond op t spel dus de keuze was snel gemaakt ik advizeer niemand maar het is alleen mijn verhaal vandaar
ReagerenEduard28 maart 2012 om 21:39@manuel
Reageren
Ok, dan hou je wel van hele grote gokjes. Had je een aanrijding gekregen met blijvend letsel voor de tegenpartij had je de rest van je leven je salaris in kunnen leveren om de schade te betalen en ongetwijfeld een bezoekje gevangenis gekregen. Ik waardeer het overigens dat je je verhaal doet.spa rood29 maart 2012 om 07:15@ neel
fijn om te horen dat je van de rechter weer snel je rijbewijs terug krijgt . nu maar hopen op een goede afloop bij cbr
Jij had de mazzel dat je rijbewijs al bij de rechter lag dus die maanden heb je al ingelopen.
bij mij rijst de vraag ik moet nog horen van de rechter nog steeds geen bericht gehad wanneer ik voor moet komen, als hij dan beslist half jaar invordering gaat dat dan pas in vanaf dat moment???ik ben m nu al 4 mnd kwijt bij cbr zouden ze daar rekening mee houden?
zo niet vindt ik t echt balen want dan zijn die maanden al verloren gegaan.ik wil zo snel mogelijk bewijzen dat ik zonder alcohol kan rijden dit is echt killing
weet iemand binnen hoeveel tijd je bericht moet krijgen van de rechter? Ik denk niet dat ze mij vergeten zijn ha ha maar zou toch wel zo snel mogelijk wat willen weten.Ik heb al een keer gebeld maar wordt daar niet wijzer
Reagerenneel29 maart 2012 om 17:10@spa rood
Als je bij de rechter bent moet je duidelijk aangeven dat je je rijbewijs al zo lang kwijt bent, daar moeten ze toch rekening mee houden. Ook moet je zeggen dat je zeker een alcoholslot krijgt en daar zo snel mogelijk mee wilt beginnen, heb ik ook gedaan.
Eigenlijk is het toch te bizar voor woorden dat de “boete” die je van het CBR krijgt (sorry Eduard maar ik blijf het een boete vinden) tien keer zo hoog is dan de boete van de rechter.En het blijft moeilijk om het familie en vrienden uit te leggen. Ze zijn blij voor me dat ik hem in juni weer terug krijgt, waarop ik dan moet zeggen ik heb hem dan van de rechter terug maar nog niet van het CBR, dan zeggen zij weer maar het CBR staat toch niet boven de rechter.
Reageren
Nou…wel dus, dan staan ze je aan te kijken van weet je zeker dat je niet meer drinkt haha.Eduard29 maart 2012 om 21:09@Neel
Reageren
I know, het voelt gewoon als een straf/boete. Alleen volgens de wet is het een “maatregel”.neel30 maart 2012 om 11:18@eduard
Reageren
Whatever ik moet het hoe dan ook betalen.
Laten we het houden op de consequenties van een stomme fout c.q. misdrijf.
En de geleden schade en de boete is nog op te brengen door een jaar heel zuinig te doen, maar die 5000 euro wordt een heel ander verhaal.
En ik heb het al eerder gevraagd op dit forum, maar wie neemt nou de beslissing over jou rijbewijs bij het CBR. De rechter die heb je gezien de psychiater ga ik ook (even) zien, maar wie neemt nou die definitieve beslissing.
Is dat de directie die volgens de declaraties (zie elders op dit forum) die ze ingediend hebben wel heel graag een wijntje lusten of keuren ze bij voorbaat gewoon iedereen af.
En Spa Rood schreef dat je een alcoholslot uisluitend bij de firma Drager kunt leasen voor ongeveer 3000 euro terwijl ze maar 1200 kosten.
Is dat geen belangenverstrengeling en verboden volgens de wet???
En nu ik toch bezig bent, de rechtbank moet toch op de hoogte zijn van de werkwijze van het CBR.
Toen ik aangaf dat ik ook nog in aanmerking kwam voor een slot werd er gezegd ohh dat wist ik niet en werd de straf wat minder. En spa rood kreeg zijn/haar rijbewijs gelijk terug van ovj terwijl het daarna door cbr geschorst werd.
Dat hadden zij toch moeten weten of draaf ik nu weer te veel door.Rob30 maart 2012 om 13:28Als je dat zegt kun je fluiten naar je rijbewijs. Dit komt omdat 3 bier drinken alcoholmisbruik is. Als ze zo’n vraag stellen antwoord je dus:
Reageren
Ik drink niet.nee30 maart 2012 om 13:42@rob
Reageren
Als ze welke vraag stellen ??rob2 april 2012 om 18:0125feb had ik weer bloedtesten en een week tevoren had ik gewoon gefeest en flink gedronken en laast kreeg ik me bloed waardes en die waren goed ,dus je hoef eigenlijk niet druk te maken en bij iedereen is het verschillend de bloed waardens,je kan het beste in het ziekenhuis laten bloedprikken want is veel betrouwbaarder en het kost niets dus scheelt weer bij de afrekening bij de Testen en het CBR KEURT ZIJN EIGEN VLEES je weet niet wat ze doen met je bloed daarom beter Ziekenhuis
Reagerenrob2 april 2012 om 18:13is bij iedereen verschillend , ben nu al 4 keer geweest voor die testen 2 keer afgekeurd en 2 keer goed gekeurd,heb vorige week uitslag gehad van die testen en die waren goed .
Reageren
de 2de keer dat ik die testen kreeg was ik een jaar gestopt met de drinken en me waardens waren toen te hoog heel vaag???
dus gelijk afgekeurd omdat ik een recente acholmisbruiker was in hun ogen dus gelijk Rechtzaak begonnen omdat ik niet van onrecht houdt nou zaak verloren maar een jaar later weer die testen en die waren goed toen had ik 3 weken van tevoren gezopen en me waardens goed .25 feb had ik weer bloedtesten en toen had ik een week van tevoren flink gezopen en kreeg van de week de uitslagen en die waren goed VAAG.
je kan beter in het ziekenhuis laten bloedprikken is veel beter en het kost je niets en schilt weer geld als je naar die TESTEN moet en het CBR KEURT ZIJ EIGEN VLEES dus beter naar het zieken huis is veel betrouwbaarderneel3 april 2012 om 12:15@rob
Ik en nog een paar andere gaan voor de eerste keer een test doen en dan heb je een all-in pretpakket
Reageren
van Wettstein&Peterse expetise voor maar € 966,–
dan valt er dus niets te kiezen en moet je het maar vertrouwen dat er eerlijk met je bloed omgegaan wordt.cor105 april 2012 om 11:14hoi neel heb je al wat gehoord van het cbr
Reagerenspaatje rood8 april 2012 om 13:29test
Reageren