- Eduard14 maart 2012 om 21:48
@Neel
Overigens is het in theorie mogelijk dat iemand door de psych niet als misbruiker of afhankelijke wordt gemarkeerd maar dit gebeurd zeer zelden. Dan denk ik dat mijn bovenstaande verhaal niet opgaat. Ik heb overigens ergens gelezen dat slechts zo’n 5% van de mensen die een alcohol onderzoek krijgen er “clean” (geen misbruiker en geen afhankelijke) doorheen komt.Wanneer krijg je eigenlijk de uitslag van je onderzoek? Ik ben benieuwd hoe het afloopt voor je en duim voor je op een zo goed mogelijke uitkomst.
neel15 maart 2012 om 20:20Dank je Eduard, helaas krijg ik de link niet geopend.
Reageren
Maar wie is nu degene die bij het cbr over je beslist.
En lees in alle (oude) artikelen over het ASP dat het uitsluitend voor recidivisten (moeilijk woord)en alcoholisten is.
Ik had liever het oude tracject gehad, eerst een jaar je rijbewijs kwijt en dan tot 10 jaar lang terug komen voor het onderzoek.
Zou het heel oneerlijk vinden als je het asp krijgt en dat ook nog tien jaar terugkomen dan je wordt 10 dubbel gestraft.
Maar als je door het onderzoek heen komt krijg je zeker ook een alcoholslot.
En ik moet in april voor het onderzoek dus zal in mei wat meer wetenEduard15 maart 2012 om 20:48@Neel
Gek, bij mij werkt de link goed.Het CBR beslist op basis van de wet (bestuursrecht). In de wet staat dat een deskundige (lees psychiater) moet nagaan of je alcoholmisbruiker in ruime zin bent of alocholafhankelijke. Als dit vastgesteld wordt neemt het CBR de maatregelen die in de wet staan.
Je moet het CBR ook niet als straf zien; het is een bestuursmaatregel om het verkeer veilig te houden. En alchol misbruikers en afhankelijken wil de wetgever (dus de maatschappij) van de weg af houden. Het is dus officieel geen straf. Dat het wel zo voelt is een ander verhaal.
Reagerenneel15 maart 2012 om 22:42Het voelt zeker als een straf, maar bekijk dit uit eigen positie. Was heel dom maar eenmalig en heb niemand of iets wat aangedaan. Niet dat ik het daarmee goed wil praten, maar eenmalig met drank achter het stuur is 1x teveel en 6000 euro boete.
Als ze het voor de veiligheid is, is rijontzegging de enige oplossing. Nu voel ik me een melkkoe.Denk dat het aan mijn computer ligt dat ik de link niet geopend krijgt. Want als ik het op google intikt
loopt mijn computer ook vast.Ik ga er gewoon voor en dan zien we wel.
Allemaal succes die hiermee te maken hebben.
ReagerenEduard16 maart 2012 om 12:50@Neel
Reageren
Ik snap je gevoel heel goed en ik ben het er ook niet zondermeer mee eens (de CBR maatregelen en met name de kosten) maar dit traject is juist bedoeld om je alleen nog de weg op te laten gaan met een behoorlijke grantie dat je geen alcohol hebt. Je krijgt als het ware de kans om aan te tonen dat het wel veilig is om jou de weg op te laten. Dit doe je dmv het onderzoek en ASP.neel16 maart 2012 om 18:55@eduard
Ik heb de link geopend en daarin staat duidelijk dat misbruikers een slot krijgen, ook al slaag je voor de test.
En jij zegt je wordt onderzocht door een deskundige en dan oordeelt het CBR. Maar wie of wat is nu het CBR, ik bedoel heeft die ook een rechter in dienst.Er zijn nog maar 39 mensen met een alcoholslot in heel nederland. Al duizend hebben er 1 opgelegd gekregen maar die wachten hun strafzaak af of ze kunnen het niet opbrengen.
Ik heb ook nog geen idee hoe ik dit moet gaan bekostigen. Het onderzoek alleen kost me al een volledig maandsalaris.
Je gaat hier ook steeds meer over lezen hier nog een voorbeeld van een rijinstructeur:http://alcoholslot.linktrailer.nl/dronken-rij-instructeur-breda-krijgt-alcoholslot/
Reagerenspa rood16 maart 2012 om 20:58Ik heb dat verhaal van de rijinstructeur ook gelezen super dom hij heeft een voorbeeld functie, maar hij wordt ook ook aan de schandpaal genageld in de media en krijgt direct een alcoholslot vreemd dat we dat niet horen over. Die politiefunctionaris???? We lezen wel boete en rijontzegging maar ach hij was al zo zielig in de belangstelling en genoeg gestraft??? Geen alcoholslot gekregen waarschijnnlijk, dus bestaat er toch klasse justitie
Reageren
Zo dat lucht op ik snap ook wel dat als je een fout maakt je r voor moet boeten maar deze maatregel is erger dan een taakstrafje als je een draaideur crimineel bent. Die worden begeleid en mogen zo weer de vrije. Wereld in
Ik heb me geprobeerd alvast te verdiepen in asp, lees wel als je zo n ding hebt adviseren ze je om 20 min voor je gaat rijden niets meer te eten of te roken of drinken dit beïnvloed de apperatuur dus behalve dat we toch al geen drankje meer kunnen nemen mogen we na n etentje ook geen sigaret meer roken of n koffie alleen wachten tot we dan eindelijk weg kunnen.
Ik heb gebeld met fa drager maar deze hebben monopolie positie. Zij zijn de enige die dit slot in opdracht van cbr mogen leveren je kunt het alleen maar leasen op hun voorwaarden er is nog een firma die deze sloten verkoopt zie site_– alcoholsecurity.nl vele malen goedkoper maar die man daar zij me dat t door cbr niet als erkend station wordt gezien vreemd wel de zelfde apperatuur, hij zij mij ook dat zij met. Een advokatenkantoor dit nader aan t uitzoeken zijn.
Ik hoop dat er mensen zijn. Die ervaring hebben met dit het met ons willen delen daar er al 39 personen mee rijden en waarschijnlijk er nog vele gaan volgen.neel16 maart 2012 om 22:50Ja erger me ook rot over dat verhaal van die functionaris. Was laatst nog in het nieuws dat hij maar liefst 3 maanden niet mocht rijden.!!!! Hij was later dan ons en heeft bijna alles al gewoon achter de rug terwijl wij nog moeten beginnen.
En die 950 euro boete is voor hem een lachentje.En ik begreep de prijs van dat slot al niet. Met blik op de weg of zo vertelde ze dat het 1500 euro kost inclusief inbouw. Maar die firma speelt dus onder 1 hoede met het CBR.
En fijn dat je niets mag roken eten of drinken voor dat je gaat rijden
Roken doe ik allang niet meer, maar een bak koffie in de ochtend en een ontbijtje is toch wel lekker.
Ze stimuleren juist om goed te ontbijten dat je dan beter functioneer en dus beter op let in het verkeer en zo. Dus moet je flauw en slap in je auto stappen, niet echt verkeersveilig of een half uur eerder opstaan.
Maar eerst moeten we dat onderzoek nog doen en dan nog afwachten.
Begin wel een beetje gek te worden, heb geen boek meer kunnen lezen en denk aan niets anders meer.En dan wordt je niet alcohol afhankelijk verklaard drink je geen druppel meer en mag je ook nog een dure cursus gaan volgen om je alcoholprobleem te bespreken die je niet hebt, maar inmiddels wel een geldprobleem.
Is toch om gek te worden.
ReagerenHenk19 maart 2012 om 11:08Ik ben in Februari 2011 aangehouden met een borrel te veel op. Nou heb ik een aantal weken geleden mijn eigen verklaring opgestuurd naar het CBR. Ik heb ook de bevestigings brief al ontvangen. Ik heb contact gehad met het CBR wanneer ik mijn volgende brief krijg, en dat is om en nabij 14 April. Nou is mijn vraag wat er in de volgende brief staat. Ik heb in verschillende berichten gelezen dat je een afspraak moet maken met wpex. Staat er in de brief dan een naam van een arts waar je een afspraak mee moet maken? Of is het mogelijk om binnenkort al een afspraak te maken met het dichtstbijzijnde wpex bureau, zodat ik geen weken hoef te wachten op wpex nadat ik de eerst volgende brief met informatie heb ontvangen.
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
ReagerenMarcel21 maart 2012 om 18:49Dat is helemaal niet zo het ligt aan je Alat en Asat waarde de Cdt waarde.De Cdt waarde is met de 7 dagen helemaal verdwenen uit je bloed..als je daarvoor flink de beest heb uitgehangen dan zijn de leverwaarde te hoog iedereen zit maar te praten waneer is mijn alcohol uit je bloed Cdt…Ze kijken gewoon naar leverwaarde….,-Gt – ASAT – ALAT.Als je daarvoor altijd een normale leverwaarde hebt gehad dan is er niets aan de hand.
ReagerenAnniek22 maart 2012 om 13:33Helemaal mee eens. Ze kijken naar je bloedwaarden. Is de ALAT/ASAT en CDT waarde goed en je gesprek verloopt prima is er niets aan de hand. Dit geldt trouwens wel voor je tweede keuring dus niet de keuring die je krijgt net nadat je rijbewijs is ingenomen. Ik heb nog steeds het idee dat ze dan erg snel afkeuren. Succes!
Reagerenmanuel22 maart 2012 om 15:43ik heb 3 weken gevast geen druppel ik ben een stevige drinker elke dag een biertje of 10 12 en in t weekend veel meer hou ik niet bij maar drink wel veel na 3 weken getest bij wpex en cdt was 1.6 en derest ook normaal dus voor mij is 3 a 4 weken genoeg maar ik kan niet voor iedereen spreken maar ja ik ben ook gewoon blijven rijden zonder rijbewijs 1/half jaar zonder probleem gewoon ff de auto op je vriendin familie of wie dan ook zetten no problem en normaal rijden hahaha groetjes manuel
ReagerenJoost23 maart 2012 om 10:04Het advies van Manuel vind ik dus dom, heel erg dom. Helaas een voorbeeld van hoe het niet moet. Ik wens alle anderen die door een éénmalige overtreding ook hun rijbewijs kwijt zijn, maar verder niet met alcohol op achter het stuur zitten een spoedige teruggave.
Reageren
Joost.neel23 maart 2012 om 23:17Dat lijkt me niet zo slim Manuel, stel dat je een aanrijding krijgt dan ben je helemaal de lul.
Reageren
Al kan ik het wel een beetje begrijpen want het CBR hou je (vaak) onnodig lang aan het lijntje, maar ik zou het zelf niet in mijn kop halen.spa rood27 maart 2012 om 15:10@ neel veel succes morgen spannend ik heb nog steeds niks gehoord van ovj .
Reageren
Wel gebeld maar ze weten daar niets was nou bij jou door ovj je rijbewijs al ingevorderd?.
ik vind t ook wel erg dom dat men toch gaat rijden zoals manuel zo denken ze daar dat iedereen hardleers is en worden we allemaal over 1kam geschoren.