- spa rood10 maart 2012 om 18:31
@heel
Op je vraag neemt men de vragen met je door, ik heb gelezen ( site kwaliteitskoepel>>>> rijbewijskeuring/ hoofdstuk 10) dat je recht hebt op inzage of kopie.
lijkt mij wel van belang omdat je ook leest dat ze naderhand wijzigingen maken en zo ik lees psych onder druk zetten. Ik zou die wpex wel NS willen vragen voor meer info of folder.neel10 maart 2012 om 19:00@spa rood
Ja heb gelezen dat je inzage en blokkeerrecht hebt, maar ik bedoel eigenlijk gelijk na het onderzoek.
Reageren
Wordt er dan al gezegd wat de arts denkt wat het gaat worden. Toch heb ik het idee dat wij gelijk het ASP ingaan.
Is jou rijbewijs nu ook al geschorst tot na het onderzoek. Maakt eigenlijk niets uit want ik heb het toch nog niet terug van het O.M.
groetKeesje60510 maart 2012 om 19:18@neel
Reageren
Ongeveer 4 weken na het onderzoek. En ja wordt aangetekend opgestuurd. Het zou kunnen dat de regels veranderd zijn. Das mooi k.. !lbg_jwz11 maart 2012 om 10:011 glas bevat 24 uur tot dat het uit je lichaam gaat
Reagerenspa rood11 maart 2012 om 12:56@neel
Reageren
Mijn rijbewijs is ook geschorst door cbr , maar ik las dat van jou al door ovj was geschorst .
Dat traject moet ik nog gaan krijgen heb daar nog helemaal niets van gehoord. Ik heb berepen dat de psych voor zover mogelijk de uitkomst met je kan bespreken anders aanvragen inzagerecht.zie. site kwaliteitskoepel —- rijbewijskeuring pagina 28 .
Maar ik denk dat uiteindelijk cbr gewoon maling heeft aan de uitkomst en n melkkoe erbij heeft.neel11 maart 2012 om 21:49@spa rood
Is jou rijbewijs bj aanhouding niet ingenomen of heb je het van het OM weer thuisgestuurd gekregen.
Reageren
Ik kreeg een brief van het OM dat ze het uiterlijk na negen maanden werd terug gegeven, tenzij de zitting anders beslist. Toen kreeg ik een een brief van het CBR dat hij per direct geschorst was. En het is de alleereerste keer dat ik iets met politie, justitie of CBR te maken hebt, maar ik deed het wel gelijk goed. Dus dikke pech en rijbewijs 2x keer weg.
Maar ja weg is weg.
EN NU WIL IK HET WEER TERUG.neel12 maart 2012 om 19:06http://www.draeger.com/IK/nl/alcoholslot/alcoholslot_als_onderdeel_in_alcoholslot_programma/
Weet niet of je dit geopend krijgt, maar als je bij google intikt alcoholslot als onderdeel van alcoholslotprogramma lees je veel over het ASP en de kosten. Volgens mij haal je het nooit met 3000,– euro
want het leasen uitlezen en in en uitbouw kost al bijna 3000 eur. Dan verplicht motivatiecursus volgen bij Trafleq kosten onbekend. Dan moet je in vier termijnen het cbr betalen, waarvoor en hoeveel weet ik niet en nog de 300 euro opleggingskosten
en dan nog nieuw rijbewijs code 103 kosten weet ik ook niet.
Dus totale kosten Boete, onderzoek en asp ongeveer 6000 euro.
Toch niet op te brengen.Gr
Reagerenspa rood12 maart 2012 om 22:28@neel
Reageren
Mijn rijbewijs werd bij aanhouding ingevorderd heb toen direkt een brief met verzoek om teruggave gedaan, binnen tien dagen toen weer gehad,maar helaas na 14 dagen. In moeten leveren bij cbr tot nu toe van ovj nog niets vernomen. Ik ben ook nog nooit met justitie in aanraking geweest maar nu is t wel raak .
Watgek dat bij jou gelijk al negen mnd werd gezegd terwijl je nog voor moet komen, hopen dat officier als hij het hoort van cbr wat milder zal zijn en niet die 9 mnd vol houdt.
Ik heb na brief cbr toen gebeld begreep t niet van asp of dat nou wel zo zeker was, maar dame zij mij toen hang van uitslag onderzoek af????
Ik ga morgen maar n bellen naar wpex of ze info hebben over onderzoek, ik laat t wel horen .
Groetneel13 maart 2012 om 08:38@spa raad
Reageren
Ik weet niet wat jou promille was, of je beginnend bestuurder bent en of je voor de eerste keer aangehouden bent, maar die inhouding van 9 maanden staat voor als je vanaf 1,8 hebt geblazen.
Wat ik gehoord heb krijgen de meeste dan 6 maanden, dus zou ik het in juni terug krijgen.
Dus heb jij geluk, maar dat was dan van korte duur
als het CBR het gelijk weer schorst.
Ik was totaal niet op de hoogte dat het CBR het recht had dit te doen.
En was de medewerkers van het CBR zeggen allemaal wat anders, denk dat ze het zelf niet weten. Maar stond bij mij duidelijk in de brief.
Daarom ben ik maar gestopt met bellen naar het CBR kost nog geld ook en heb al verschillende antwoorden gehoor die uiteen lopen van: nee u krijg geen ASP is voor redicivisten en ik weet het niet en je moet niet zeiken want het is je eigen schuld en u krijgt hoe dan ook een slot als u het nu niet kn opbrengen wordt uw rijsbewijs ongelding maar kan u binnen vijf jaar beginnen maar dan moet u toch met slot gaan rijden.
En als je je afvraagt wat er met je geld gebeurd: http://www.verkeerspro.nl/rijschool/2010/03/23/cbr-directeur-kreeg-vorig-jaar-halve-ton-voor-hotel-en-diners/Eduard13 maart 2012 om 19:00@Neel
Goed dat het zonnetje weer schijnt en dit weekend wordt het lekker fietsweer 😉Voor wat betreft de kosten:
Minimaal 2475 inbouwkosten (betaling in een keer zonder diefstal verzekering en haal en breng service)
300 opleggingskosten CBR
+- 250EUR per half jaar voor Trafieq (schatting)
+- 100 EUR kosten voor ASP rijbewijs en gewoon rijbewijs na afrondingAl met al kom je heel dicht bij de EUR 4000 aan kosten wanneer je de inbouw in een keer betaald. Daarnaast heb je natuurlijk nog de boete van het strafrecht die eventueel verhoogd wordt wanneer b.v. onvoorwaardelijke rijontzegging omgezet wordt in voorwaardelijk (dan kun je eerder beginnen aan het ASP)
Zo kruip je al snel richting de 5000 EUR aan kosten over 2 a 3 jaar.
ReagerenEduard13 maart 2012 om 19:05Aanvulling:
Als je onderzoek krijgt nog een keer 1000EUR erbij en als je “zakt” voor het onderzoek nog een keer +- 300 EUR voor medisch onderzoek na een jaar niet rijden en je moet na het ASP ook nog een keer een medisch onderzoek van EUR 300 ondergaan om aan te tonen dat je rijgeschikt bent voor een normaal rijbewijs. Dus inderdaad. Bij de 5000 mag je tussen de 1300 en 1600 optellen wat het dik over de 6000 EUR maakt in 2 a 3 jaar wanneer je ook een onderzoek hebt opgelegd gekregen.
ReagerenBart13 maart 2012 om 19:13Eduard, bedankt voor jouw ervaringsdeskundigheid en aanvulling op dit forum/topic.
ReagerenEduard13 maart 2012 om 19:23@Bart
Reageren
Graag gedaan. Hoewel ik niet een ASP ervaringsdeskundige ben maar het ooit allemaal wel eens uitgezocht heb.neel14 maart 2012 om 18:50@eduard
Hoe weet jij dat je na het ASP nog een onderzoek krijgt en hoelang hebben ze de macht om je uit te melken. En wanneer weet je dat het echt over is.
Als ik een gewapende overval had gepleegd had ik een paar maanden gevangenisstraf gekregen van de rechter en dat was het dan, dan komen er toch ook geen andere instanties die je nog 6 andere straffen gaan opleggen, zgn in het kader van de veiligheid.En gelukkig is het lekker weer, doe bijna alles op de fiets.
Maar erger me rot aan sommige asociale automobilisten die schijnbaar wel rijvaardig zijn.en spa rood : misschien bedoelde die dame van het CBR: het is niet zeker dat je in het ASP komt omdat je rijbewijs ook ongeldig verklaart kan worden.
Reageren
Ben niet erg positief vandaag geloof ik.
Of zie ik het nuEduard14 maart 2012 om 21:42@Neel
En het weekend wordt helemaal mooi weer begreep ik. Desalniettemin snap ik natuurlijk dat dit echt heel vervelend is.Hoe ik weet dat je na afloop weer een onderzoek krijgt? Simpel, dit is d.m.v. een motie vastgesteld in de tweede kamer. Zie hier:
Zoals je kunt lezen krijgt iedereen een onderzoek vanaf 1,8 promille, wordt het rijbewijs van afhankelijken ongeldig (voor een jaar waarop ze opnieuw onderzoek mogen aanvragen) en mogen misbruikers meedoen aan het ASP en na afloop d.m.v. een medisch onderzoek aantonen dat ze een rijbewijs mogen hebben.
Persoonlijk denk ik dat die mensen (misbruikers) er daarna nog niet zijn: Voor invoering van het ASP was het namelijk zo dat bij constatering van misbruik of afhankelijkheid je een jaar recidief vrij moest zijn, daarna weer onderzoek en bij goed uitslag een rijbewijs voor een jaar, dan weer onderzoek en bij goed rijbewijs voor drie jaar, daarna onderzoek en rijbewijs 5 jaar en dan laatste onderzoek en weer een rijbewijs volgens normale geldigheidsduur. Al met al waren deze mensen dus 10 jaar bezig met deze grap van onderzoeken en rijbewijzen met beperkte geldigheidsduur. Het zou dus goed kunnen dat deze cyclus ook gaat gelden na afronding van het ASP. Zou mij zeer zeker niet verbazen. De tijd zal het leren maar sluit het zeker niet uit.
Reageren