Zoeken Vraag het forum

Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Thom

Wat is de ASP?
    Bloed moet minimaal een week voor de keuring in het spital geprikt worden. Anders heeft die keurende arts niet voldoende informatie en kun nix tegen jou zeggen van zijn mening over de uitslag van die keuring.
    Ook heb ik gelezen dat, als je wegen alcoholmisbruik afgekeurd bent, een jaar wachten moet voor een nieuwe keuring. Wat maakt dan een Herkeuring voor zinn?

neel

ASP is alcohol slot programma.

En in de brief stond niets over van te voren bloed laten prikken.

En een herkeuring schijnt geen nut te hebben.

Heb jij al een onderzoek gehad.

Reageren
    spa rood

Bij mij denk ik ook tegelijk bij onderzoek bloed prikken. Ze hebben inderdaad haast.
    Ik heb nog steeds geen bericht van de rechter gehad jij moest toch al in maart daar naar toe??

Reageren
    Thom

Ik bedoel niet die van CBR. Normaal krijg je met die Uitnodiging naar die keurende arts ook een Formulier bij vooor het Bloedprikken naar welke waarde zij gaan kijke. Zo was het tenminste bij mij. Bij de Keuring en nu ook bij het herkeuren. Wel nu een ander Laboratorium en een ander Arts.

Reageren
    spa rood

Nog n tip heb gekeken op site tijdschrift voor psychiatrie.nl
    >> meetinstrumenten, in die lange lijst staat composite international diagnostic intervieuw ( cidi 12 ) is lang verhaal maar scrol naar sectie j en je vindt daar vele vragen die ze denk ik kunnen stellen.

Ha als je dit allemaal leest ben je bijna zelf geschikt als psychiater of je bent rijp voor een gesticht. Succes

Reageren
    neel

Zat geen formulier bij de brief, er stond wel dat 1
    van de onderdelen van het onderzoek een bloed en/of
    urineonderzoek is.

En ik moet 28 maart naar de rechter

Reageren
    neel

@spa rood

Haha ik begin inderdaad al knettergek te worden.
    En ht verveldende is dat niemand je gelooft.
    Zelfs mijn huisarts snapte er geen bal van.

Reageren
    spa roods

Ik moet 7 april naar onder zoek ik mag hopen dat als ze je rijbewijs houden voor een jaar het ingaat van af de dag dat je rijbewijs al ingevorderd was . Want in die tussentijd zijn er al een paar maanden voorby. Maar laten we de moed r inhouden.

Reageren
    Keesje605

@iedereen: herkeuring heeft als nut dat je weer even door kunt rijden omdat de uitslag weer even duurt. Uitslag blijft toch hetzelfde. Geen haar op mijn hoofd die er ook maar aan denkt om weer 618 euro te betalen. Pure geldklopperij. Dan maar fietsen

Reageren
    Thom

Dat klopt zo niet. Mijn rijbewijs is met 1 Febr. verlopen en kun geen nieuwe aanvragen ivm met afkeuring! Herkeuring op 21. Maart en moet 150 € betalen. Zo zit het bij mij.
    Gr.

Reageren
    neel

@thom

Wanneer ben jij aangehouden en heb je al te horen gekregen dat je niet door de test kwam.
    En wat was de reden dat je er nier door heen kwam.

@keesje

Wat bedoel je met als je herkeuring aanvraagt kan je alleen nog even door blijven rijden.
    Je rijbewijs is toch al geschorst als je voor een test moet.
    Volgens mij doen ze bij iedereen wat anders.

En zijn er nog meer mensen zoals spa rood en ik die tijdens het onderzoek bloed af moeten staan.

Aan de ene kant vind ik het wel fijn, scheelt je weer een vrije dag.
    Aan de andere kant dan weet je nog steeds niet waar je aan toe bent.
    Bespreek de dokter de resultaten dan nog even met je door.

Reageren
    Thom

To Neel,

ben in 2005 ivm alcohol angehouden Rijbewijs A). Ivm Aanvragen B moet ik in 2010 een keuring doen. Was alles goed. In 2011 nieuwe keuring (Rijbewijs a + B maar voor 1 jaar) Bij deze keuring, trouwens zelfde arts ben ik ivm met slechte Gammawaarde als alcoholmisbruiker afgekeurt in Feb. 2012. Ondanks ik zijnds 2005 geen overtreding heef gepleegt, geen bekeuring en ook nix met alcohol onder het rijden.
    Nu heef ik een herkeuring aangevragt en dat mag ook in eind Maart 2012. Mijn Gammawaardes zijn nu ook weer gedaalt, je kun via huisarts hetzelfde bloedtest laten maken voor nadere informatie, maar belangrijk is ook het gesprek met de keurende arts.
    Gr.

Reageren
    neel

@thom
    In jou geval is het misschien wel verstandig om een herkeuring aan te vragen.
    In dit forum ging het erom dat als je voor de eerste voor een test komt en volgens de arts is dan alles goed (ook het bloed), maar dan keurt het CBR je toch af en mag je het een jaar later nog een proberen.
    In dat geval keurt het CBR je na een herkeuring waarschijnlijk ook af. Dit doen ze (denk ik) omdat ze je anders niet als recidivist aan kunnen melden,
    als ze dat wel doen kunnen ze je 10 jaar aan het lijntje houden.

Ben benieuwd hoelang ze de mensen die in het ASP komen aan het lijntje gaan houden. In ieder geval twee jaar, maar weet niet of je er dan van af bent.
    Het voordeel zou zijn dat je alvast kan rijden, nadeel is dat er boven eventuele schade, de boete van de rechter het onderzoek van 966 euro nog eens een paar duizend euro bijkomen voor het ASP.
    Ik heb al proberen te zoeken naar de totale kosten
    maar dat ligt tussen 2000 en de 4000 euro.
    Volgens mij weet niemand dit nog zeker.
    groet

Reageren
    Keesje605

@neel
    Nee want ik heb een betalingsregeling aangevraagd. Kun je over 6 maanden gespreid betalen en al die tijd mag je je rijbewijs houden. Na die betaling krijg je pas bericht voor de keuring. En als je dan ook nog eens een herkeuring aanvraagt duurt het weer 2 maanden. En dan is het jaar al bijna om

Reageren
    neel

@keesje

Ik denk dat het na 1 december weer veranderd is, want ik heb de brief nog even nagekeken en daarin staat dat mijn rijsbewijs geschorst is en dat ik niet mag rijden totdat de uitslag van het onderzoek bekend is. Als de uitslag bekend is kunnen wij uw rijsbewijs ongelig verklaren als dit niet nodig is leggen wij u het ASP op.
    Hoe lang duurt het ongeveer dat je de uitslag van het onderzoek van het CBR krijgt en sturen zie die weer aangetekend per post.

Reageren
Reageer op: Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.