- Eduard1 februari 2012 om 18:26
Als je dit topic doorleest zie je mensen die het onderzoek doorgekomen zijn. Daarnaast zou het mij niet verbazen wanneer er nu het alcholslot er is meer mensen er doorheenkomen. Het idee was namelijk juist van de wetgever (minister Schultz en voorgangers) dat misbruikers zo snel mogelijk deelnemen aan het ASP en alcholafhankelijken echt helemaal een jaar lang niet mochten rijden. Dit is niet goed verwerkt in de wetgeving maar het kan best zo zijn dat het CBR dan toch die kant opstuurt.
En ja, onderzoek doorkomen is daarna ASP.
neel3 februari 2012 om 18:51Koud he !!! Op de fiets
Reageren
ben het nu al zatEduard4 februari 2012 om 10:32In de auto is het al ijskoud 😉
ReagerenKeesje6055 februari 2012 om 00:12Haha wordt er tenminste nog iets gelachen hier. Mijn rapport is net opgestuurd naar het CBR dus dat wordt snel ook weer fietsen. Hoop minder koud 🙂
Reagerenneel5 februari 2012 om 17:51Ach we je moet wel blijven hoor anders ga je er aan onder door. Maar afgelopen vrijdag moest ik niet zo lachen hoor. Door de sneeuw was mijn bus vertraagd en miste ik net de aansluiting gggggggrrrr
@ keesje
Welk rapport heb jij naar het CBR gestuurd en hoeveel boete heb jij van de rechter gekregen,
ReagerenKeesje 6055 februari 2012 om 19:36@neel. Ik niks maar mijn “dokter” wel. Die zei dat het nie anders kon. Jaar de klos helaas
ReagerenJapie6 februari 2012 om 15:18Hier nog maar een keer het door WEPEX opgestelde rapport naar aanleiding van een onderzoek Drugs.
https://anonfiles.com/cdn/1318284032457.pdfDrugsmisbruik / afhankelijkheid leidt per definitie tot rijongeschiktheid volgens de wet –> ongefundeerde bullshit.
Dit onderzoek heeft bij de persoon in kwestie geleid tot een jaar recidiefvrij, honderden euro’s per maand extra kosten in het OV, sociale isolatie en ca 20 uur per week waardeloze tijdverspilling. Terwijl in het rapport wordt vastgesteld dat de persoon niet aan de DSM TR IV criteria voldoet En de urinetest schoon was. Desondanks heeft de psychiater gesteld dat het aannemelijk was dat betrokkene ten tijde van de overtreding (10 maanden voor het onderzoek) drugs misbruikte.
Drugsgebruik is nooit door een aanhouding geconstateerd, maar werd vastgesteld toen de betrokkene bezwaar in diende tegen de data die voor een EMG waren ingepland, omdat betrokkene ten tijde van die cursusdata opgenomen zou worden in een afkickkliniek. Naar aanleiding van dat bezwaar is de EMG ingetrokken en een medisch onderzoek opgelegd.
Betrokkene zit nu bijna een jaar zonder rijbewijs. Dat was namelijk al ingetrokken toen de betrokkene de uiterste betaaldatum voor de opgelegde EMG had laten verstrijken.
Naar verwachting heeft betrokkene Augustus 2012 zijn rijbewijs terug. Dat betekent, 18 maanden zonder rijbewijs. Rechtvaardig? Alles behalve. Aanvechtbaar? Alles behalve.
Hopelijk heeft men hier iets aan.
ReagerenLampje6 februari 2012 om 20:26Beste Japie,
het feit dat je hebt aangegeven dat je in een Afkickkliniek hebt gezeten + het feit dat je hebt aangegeven dat je het rijbewijs voor werk nodig hebt + het feit dat je meer w**t rookt dan vroeger voor hetzelfde effect, heeft je de das om gedaan.
Ik heb hetzelfde onderzoek ondergaan. Ook door WPEX en ben doorgekomen met een EMA. Het zijn psychiaters die met een checklist jouw lot mbt het rijbewijs bepalen. Het bewijs voor het misbruik van Alcohol/Drugs bepalen ze aan de hand van jouw ja en nee antwoorden.
Het is een flinke procedure en beslist niet makkelijk maar wees blij dat je je rijbewijs weer terug kan krijgen.
Hoop dat ik van enig behulp ben geweest.
Lampje
ReagerenLampje6 februari 2012 om 20:28En bedankt voor het posten van je WPEX rapport. Deze heb ik bijvoorbeeld nooit ontvangen in mijn geval. Maar ik ga er verder niet naar omkijken, daar ik nu van alle ellende af ben.
Reagerenspa rood8 februari 2012 om 09:05@ neel
vraagje heb jij al een onderzoek aangevraagd?
en weet je al iets van officier , ik heb gebeld maar begrijp dat t daar wel tot 6 mnd kan duren.
Reageren
stel dat je rijontzegging van ovj krijgt en dan ook nog van cbr betekent dat meer dan 1 jaar rijbewijs kwijt ??? is echt te gek voor woorden iedereen die ik dit vertel schrikt enorm .
Dan kan je maar beter commissaris bij politie zijn kom je met boete en een minimale rijontzegging ervanaf.
Als ik t goed bergrijp wordt dat 2 winters klunen.neel8 februari 2012 om 19:10@spa rood
Nee heb het onderzoek nog niet aangevraagd, maar moet
het over 2 weken overgemaakt hebben, dus zal het volgende week overmaken anders ben ik nog te laat ook en wordt je rijbewijs sowieso ongeldig verklaard
ik zie ze er ook nog voor aan dat als je te laat betaald je geen onderzoek krijgt en je € 966 ook nog kwijt bent. Die € 300,– ben je al verplicht te betalen ook al doe je het onderzoek niet.
En de mensen aan wie ik dit vertelt geloven me niet,
ze zeggen dat het wel los zal lopen en dat ik het allemaal maar rustig moet afwachten.
Maar de mensen van het cbr weten het ook niet, toen ik belde dat het toch niet waar was dat ik boven alle kosten, boete en maatregel(s) ook nog eens een alsoholslot opgelegd zou krijgen, antwoorde de aardige dame : welnee een alcoholslot is alleen
voor recidivisten. Toen ik haar vroeg waarom ik dan toch voor een onderzoek moest komen antwoorde zei:
dit doen ze alleen maar om je af te schrikken als je dit onderzoek braaf ondergaat krijg je je rijbewijs zo weer terug. Ja duhh nou echt niet dus.
De politie weet er ook niets van (of doen alsof ze het niet weten) de agent vertelde dat de rechter het binnen een week wel terug zou sturen omdat het de eerste keer was. TUURLIJK keep on dreaming.
Over het cbr zei hij geen woord, maar stuurde intussen wel een melding naar het cbr.
Inmiddels heb ik hele andere verhalen gehoord.
En je krijgt vaak een recidieve periode van een jaar.
Heb eens opgezocht wat nu een recidivist is, want wist niet percies wat dit betekende:recidivist
herhalingsdader recidivist – iemand die een misdrijf pleegt nadat hij reeds eerder voor een dergelijk misdrijf veroordeeld is; herhalingsdader; herhalingsmisdadiger Een recidivist die erg vaak hervalt wordt ook wel carrièrecrimineel , draaideurcrimineel, meerpleger o…
Gevonden op http://anw.inl.nl/article/recidivistMaar hoe kun je nu een recidivist zijn als je voor de eerste in 28 jaar aangehouden bent. Is dit dezelfde logica als je krijgt een alcoholslot als je geen alcoholist bent.
Ik weet niet of het voor jou de eerste keer was?En het antwoord op je 2de vraag is Ja, ik heb voor het eerst van mijn leven een dagvaarding ontvangen. Jippie !
Ik mag op 28 maart voor de rechter verschijnen.
Dus ruim drie maanden na het “misdrijf”
Ik heb wel een (pro deo) advocaat, die heeft een klaagschrift ingediend weet niet of dat wat uitmaakt
De commisaris van de politie mocht al na een week voor de rechter verschijnen. Toch zou ik niet met de beste man willen ruilen, zou niet met mijn snufferd in elke krant willen staan. Hij kreeg 950 euro boete dus kan onze boete nooit hoger zijn. Toch!!!!!!
En drie maanden onvoorwaardelijk, maar ook nog 6 maanden voorwaardelijk. Al zou je dan een alcoholslot krijgen mag je geloof ik pas beginnen als die voorwaardelijke maanden over zijn.
Eduard heeft een overzicht van de kosten gemaakt en schreef voor de kosten van het ASP 2000 euro.
Dit is denk ik een beetje te weinig alcoholslot + inbouw is al 1500 euro. Het kost ook nog geld om dat (klote) ding uit te laten lezen. Maak je ook weer extra reiskosten waarschijnlijk betaal je ook weer dat (mafia) belachelijke hoge opleggingsbedrag van 300 euro. En omdat ze bang zijn dat je nog niet genoeg gechrokken bent en nog geld over hebt mag je ook nog een bijbehorende cursus volgen van 600 euro, waarin je leert alcohol en verkeer te scheiden ?????????
Je mag toch niet meer drinken of is dit weer CBR logica.
Als je nog geen alcoholist was zou je het nu wel worden. Zou heineken het cbr soms sponseren of zo.En iemand heeft een uitslag van het onderzoek op het forum gezet nog bedank daarvoor.
Maar viel wel weer van de ene verbazing in de andere
Ze hebben het in de samenvatting over je IQ en of je vriendelijk overkomt en zelfs of er niet ouder uitziet dan je leeftijd?????????
Nou ik was heel vriendelijk en slim en zag er altijd jonger uit, maar sinds ik met het cbr te maken heb
ben ik chagerijnig ben totaal de weg kwijt en ben 10 jaar ouder geworden haha.
Wat heeft dit in hemelsnaam met je rijbevoegdheid te maken???En ik begrijp dat als de uitslag goed is je toch afgekeurd kan worden.
Best weer een lang verhaal geworden.
Ik ga proberen weer aan andere dingen te denken, want ik begin een beetje door te draaien geloof ik.
Best gemeen eigenlijk.
Ze maken je eerst knettergek en krijg je een psychologisch onderzoek. En dan is het ook nog beter als je niets drinktMaar spa rood ik hou je wel op de hoogte en misschien kom ik je nog wel tegen bij een keuring want dan roepen ze 20 man tegelijk op (tel uit je winst) of bij een cursus.
Weet natuurlijk niet waar je vandaan komt.Straks rijden we in een auto met alcoholslot en drinken we geen druppel alcohol meer.
Reageren
Zelfs al zouden we willen drinken kunnen we dit niet betalen want we zijn totaal uitgemolken door het CBR.
Best lullig.Keesje6059 februari 2012 om 17:56Vandaag bericht gehad van het CBR. Jaar rijbewijs kwijt vanaf dag van aanhouding dus na 6 maanden niet rijden door de officier van justitie nu nog 3 maanden inleveren. Al met al klote maar was er al op voorbereid. Kan nu een 2e onderzoek aanvragen waar zeker dezelfde conclusie uitkomt maar waardoor ik nog een tijdje door zou kunnen rijden maar geen haar op mijn hoofd die er ook maar aan denkt om nog eens €618 te schuiven. Dan maar fietsen. Verder succes iedereen die na dec is aangehouden en die dat gezeik met het alcoholslot tegemoet kunnen zien
Reagerenneel9 februari 2012 om 18:07@keesje
Dat is nog best te doen een half jaar is ook zo weer voorbij en was het voor jou ook jer eerste aanouding.
ReagerenEduard10 februari 2012 om 21:15Nog een tip voor degene die wat forum posts willen lezen over het ASP of ervaringen willen delen na positieve uitslag van het onderzoek. Kijk op de website van flitsservice en dan onder Forum -> Juridisch -> Overige en biet verkeer gerelateerd. Aardig wat informatie te verkrijgen.
ReagerenSchnitsel081118 februari 2012 om 12:00Hallo,
mieschien kun mij iemand informatie geven. Ben in 2005 mijn Rijbewijs ivm met alcohol voor 10 maanden kwijt geraakt. Danaar weer terug gekrigen. In 2010 heb ik Rijbewijs B aangevragd en moet voor een medische Keuring op. Maar omdat ik van mij zelf 1 jaar nix gedronken heb, krijg naar geslaagdde B Examen, A + B voor een jaar. Nu heb ik in November 2011 een nieuwe Keuring en heb geen goede Bloedwaarde gehad. ( Trouwfeest weekeind tevoer). Ben sinds 2005 nooit mer betrapt worden, zelfs niet eens een bekeuring gekregen. Nu is mij een verlenging gewijgert worden. Heb wel het recht om binnen 4 weken een herkeuring aantevraagen. Maakt dat zinn. Wat kun ik doen? Ben nu in de problemen om mijn nieuwe werkcontract niet te krijgen.Aub, weet iemand om informatie?
Gr. Schnitsel0811
Reageren