- ik ook22 januari 2012 om 15:25
@anoniem
Okey je hebt hier een punt maar beginende bestuurders
hebben ook een test met minder dan 800 ugl.
Dan blijft het toch volslagen idioot dan je dan toch een test moet doen van 966 euro.
Laten ze dan zeggen kom volgend jaar maar terug.
En je kan toch wel eens een avond te veel drinken.
Maar ik wens jou veel succes bij je volgende onderzoek want dat wil natuurlijk niet zeggen dat je daar door heen komt, zels al ben je al maanden nuchter.Melanie22 januari 2012 om 17:52De rechtszitting stelde niet veel voor gesprekje van ongeveer 10 minuten, en ze hadden van te voren al mijn straf bepaald. Ik mocht nog voor een andere rechter komen die dan wel naar mijn situatie zal kijken maar ik ga dat niet doen. Ik vroeg of ik een strafblad heb en die mevrouw zei ja, maar omdat ik het met de eerste straf eens ben telt het minder zwaar dan als ik het wel voor een andere rechter wilde voorleggen.
Ik vind zelf dat het cbr heel snel is met het onderzoek, ik heb begin januari betaald en moet voor 2 februari bloedprikken en 13 februari naar zo’n dokter toe.
ReagerenBeste anoniem22 januari 2012 om 18:47Het gaat er niet om dat je moet liegen tijdens het onderzoek.
Reageren
De hoogste rechter heeft al een aantal maal bepaalt dat 2x aangehouden worden met alcohol op niet voldoende is om misbruik van alcohol te kunnen stellen. En juist daarom wordt er gerotzooit met de keuringsrapporten. En omdat een rechter er vanuit gaat dat een psychiater niet liegt is het altijd jou wordt tegen het zijne.
Als er feiten die je vrij zouden kunnen pleiten niet in het rapport worden gezet en antwoorden verdraait worden kom je nergens als je dit niet kan bewijzen. Een taperecorder is dan je enige kans om gelooft te worden. Als de onderzoeken op de juiste manier zouden plaatsvinden zouden niet 90% van de mensen een stempel alcoholmisbruiker opgeplakt krijgen. Wat mij betref mogen er strafrechtelijk nog veel hogere straffen plaats vinden maar waar het CBR mee bezig is kan je bestempelen als crimineel gedrag dit is pure machtsmisbruik en helaas laten heel veel psychiaters zich daarvoor gebruiken omdat het een aardige bijverdienste is. Je laat een keuringsarts het vraaggesprek doen vervolgens stel je zelf nog een vraag en op zo`n dag laat je 20 man op zo`n onderzoek verschijnen. KASSA.
Juist als je denk ik ga eerlijk en open de vragen beantwoorden wordt je keihard genaaid. Mijn stelling is dan ook dat het zo vreemd niet is als mensen zich laten voorbereiden op zo`n onderzoek.
Jarenlang hebben ze met verkeerde bloedtesten gewerkt totdat die fabrikant zelf de stekker eruit trok, vervolgens kregen mensen geen inzage zogenaamd omdat de artsen daar niets van wisten en nu verdraaien ze gewoon je antwoorden en sturen een zeer dubieus correctieformulier waardoor je niet weet dat je het recht heb foutieve gegevens te laten corrigeren. Maar dit kan alleen als je kan bewijzen dat die gegevens fout zijn. Dus simpel jou wordt tegen het zijne of een tapeopnameneel23 januari 2012 om 13:30@anoniem
Volgens mij ben jij de feiten aan het verdoezelen door maanden voor het onderzoek niet te drinken.
Heb je die andere maanden wel gezopen dan.
En iedereen mag zelf weten wat hij drinkt als hij of zij maar niet dronken in die auto stapt.
Persoonlijk heb ik na mijn aanhouding ook geen druppel meer gedronken.@help me
Reageren
Ik heb geen idee hoe we jou moeten helpen. Ik ben in
28 jaar 1 keer de fout in gegaan en zit zelf al behoorlijk in de shit.
Als ik jou verhaal dan leest dat je 2 keer bent aangehouden met alcohol en ook nog een paar keer met
drugs vrees ik het ergste.
Is dit allemaal lang geleden en is je rijbewijs al ingetrokken danEduard26 januari 2012 om 22:01Jullie moeten de hoop niet helemaal opgeven: Er zijn mensen die WEL het onderzoek doorkomen maar de kans is heel erg klein (95% komt er niet door). Een goede voorbereiding kan zeker helpen. Lees het stuk van Els goed waar het de valkuilen betreft. De gebruikte psychiatrie methode is DSM IV TR. Daar is veel over te vinden. Ik denk de moeite waard want het verschil tussen de consequenties van het onderzoek goed doorkomen de eerste keer of als misbruiker of afhankelijke bekend te staan is behoorlijk groot.
Allemaal heel veel succes de komende periode.
ReagerenKeesje60527 januari 2012 om 10:06Jullie moeten er rekening mee houden dat zo’n dokter niet achterlijk is. Als je gepakt bent met zo’n hoog promilage ben je gewoon de klos. Ik drink alleen in het weekend maar ben gepakt op een snorfiets maar dat maakt allemaal
Reageren
niks uit. Veel te hoog en dus je rijbewijs kwijt voor een jaar. Niks aan te doen. Zo’n dokter komt alle smoezen tegen maar die trapt echt niet in een kletsverhaal. Dus hoop allemaal niet teveel: boven de 1,8 is een jaar rijbewijs kwijt !Eduard27 januari 2012 om 17:39@Keesje. Voor heel veel mensen geld dit inderdaad zoals ik al aangaf maar je zit er echt naast wanneer je stelt dat boven de 1,8 promille je sowieso zonder rijbewijs zit; er zijn simpelweg wel mensen waar geen alcoholmisbruik danwel afhankelijkheid geconstateerd wordt. Blijkbaar was dat in jou geval wel zo.
ReagerenTony27 januari 2012 om 18:57Ik heb een vraagje:
Ik heb gisteren (donderdag 26 januari) bloed laten prikken. Aanstaande maandag (30 januari) moet ik naar de arts en psychiater.
Ik heb sinds het nieuw jaar niet meer gedronken, maar ik ben morgen jarig; ik geef een feestje en zou graag een paar biertjes willen drinken op m’n verjaardag.
Mijn vraag is of er een mogelijkheid bestaat dat, als een soort verrassings-tactiek, de arts aanstaande maandag opnieuw bloed gaat prikken en dit gaat vergelijken met de bloedwaardes die ik gisteren heb laten prikken, om te kijken of ik in de tussentijd heb zitten zuipen?
Als ik morgen namelijk 10 biertjes drink zal ik bij een nieuw bloedonderzoek hogere waardes hebben dan wat ik afgelopen donderdag had (toen ik bijna 4 weken niets op had).
Is die kans er, of mogen ze niet onaangekondigd zomaar bloed prikken als een soort verrassings-tactiek?
Alvast bedankt.
ReagerenEduard27 januari 2012 om 19:28Zou kunnen natuurlijk maar heel groot is die kans niet denk ik. Ik heb er iig nog nooit van gehoord. Maar ja, als het om je rijbewijs gaat zou ik persoonlijk geen enkel risico nemen. Is het zo moeilijk om die biertjes te laten staan, is het anders niet gezellig?
ReagerenTony27 januari 2012 om 20:30Nou ik dacht nu ik toch m’n bloed heb laten prikken, en nu ik die “geluk” heb gehad dat het 2 dagen voor m’n verjaardag moest, maakt het op zich niet uit als ik een baar biertjes neem op m’n 30e verjaardag.
Ik denk eigenlijk ook niet dat ze met zo’n verrassings-tactiek zullen komen aanzetten. Ik bedoel, dan moeten ze dus opnieuw m’n bloed laten analyseren and moet ik dus waarschijnlijk weer op afspraak komen. Ik heb nog nooit van zo’n procedure gehoord en ik denk niet dat ze zoiets zullen doen aangezien het ze alleen maar extra geld kost (ik ga iig niet voor een nieuwe afspraak betalen als zij besluiten met zo’n “verrassing” te komen aanzetten).
Bedankt voor je reactie iig.
Reagerencola light29 januari 2012 om 04:57ben gisteren in r-dam geweest voor onderzoek.nou denk niet dat ik door de keuring gekomen bent,zoals als wordt gezegd hier hou je antwoorden kort.alleen ja of nee antwoorden.denk dat ik hem voor een jaar kwijt ben .over een maand weet ik meer.zal het jullie laten weten dan.
Reagerenisan30 januari 2012 om 08:20hoi
Reageren
ze zijn best wel streng met controleren met het bloed
ik zelfde heb het ook mee gemaakt moest ook 1 jaar lang alchol vrij zijn
ik zelf heb een jaar lang geen druppel alchol gedronken en uit onderzoek bleek dat mijn gamma erg hoog was ter wijl ik zelf geen druppel alchol heb gebruikt hebt zijden ze dat ik wel had alchol had gebruiktterwijl het niet zo was
maar voor dat jaar was ik wel een stevige drinker.
dus ben ik zelf in beroep gegaan en heb een herkeuring aangevraagd na moeite en onderzoek heb ik uit eindelijk me rijbewijs terug gehad maar het totaale geinteje koste me ruim 1500euro plus twee jaar lang voor dat ik me rijbewijs terug kreeg .
dus wat ik hier wil mee zeggen ze zijn echt streng met het onderzoek ik wens je veel sukksesBoozless30 januari 2012 om 15:01@ MaNoLO
Hi Manolo hoe was jou test gegaan vandaag?
Wat voor vragen werden er zoal gesteld bij de Psych, en wat waren jou waarden?
De kans dat je door de test komt bestaat wel, maar wellicht zijn je waarden wat aan de hoge kant door het drinken @ oud en nieuw.
Die mogen max maar 2.6 (CDT) zijn. Dit verschilt echter per persoon!Success!
Reagerenspa rood1 februari 2012 om 13:13[code][/code]ik heb dit forum goed doorgelezen en zoals ik zie maakt men weinig kans om de 1 e keuring door te komen. Of zijn er mensen die wel dit geluk gehad hebben. ik ben 11 dec 2011 aangehouden met auto en alcohol nu heb ik in de brief van cbr gelezen mocht je door de keuring komen toch een alcohol slot krijgt ????? welke specifieke vragen kan men verwachten sinds deze datum drink ik geen druppel meer en heb bloed laten testen bij huisarts was licht verhoogd alat waarde 15 / gamma gt 37. dit was 2 weken geleden. ik moet nog de keuring aanvragen maar lijkt me verstandig nog paar weekjes te wachten.
spaatje rood
Reagerenneel1 februari 2012 om 18:19@spa rood
Ik heb hetzelfde probleem als jij, ben ook na 1 december aangehouden. Vind het ook heel vreemd dat je een alcohol slot krijgt als blijkt dat je geen alcoholist bent. Waarschijnlijk ben je aangehouden met 1,8 promille of meer en ook al is het de eerste keer dan wordt je bij het CBR beschouwt als een zeer zware drinker en mag je zelf niet meer een alcoholslot rijden. Dan mag je het na een jaar weer proberen en dan krijg je volgens mij alsnog een alcoholslot. Vind het ok te belachelijk voor woorden.
Reageren
Alcohol in het verkeer kan echt niet, maar een boete van 1000 euro en een maatregel van het CBR en eventueel de verzekering die niets uit keert vind ik persoonlijk al een zeer zware straf. Maar nu krijg je een onderzoek van van 10 minuten voor 966 euro een boete van de rechter eventueel herkeuring van 608 euro eventueel daarna eigen verklaring van 300 euro (weet ik niet zeker hoe duur dat is) dan je rijbewijs omwisselen voor ongeveer 50 euro dan nog een alcoholslot totale kosten ongeveer 2700 euro
en daarbij hoort nog een cursus van 600 euro.
Voor de gewone burger is dit bijna of niet op te brengen. In de Volkkrant heeft een artikel gestaan dat dit bijna mafia praktijken zijn.
Maar ze kunnen waarschijnlijk nog steeds zo doorgaan.