- Kim4 januari 2012 om 19:39
Hoi ik zou jullie hier op de hoogte houden, vandaag ontvingen we een aangetekende brief van de officier van justitie, hierin zat het rijbewijs, verder stond erin dat tezijnertijd eventueel in rechtzittinghet rijbewijs alsnog ingevorderd kan worden, vreemd….dit had ik niet verwacht, had dat rijbewijs nog niet terug verwacht…stond ook geen datum in betreffende de zitting, boete, helemaal niets….Ben benieuwd, we juichen nog iet te vroeg, zal vast binnenkort een brief van CBR op de mat liggen….
neel4 januari 2012 om 20:06Hoi Kim
Had hij 875 geblazen en kreeg hij rijbewijs terug?
Reageren
Misschien werd het kliene eenzijdige “ongeluk” bij mij als zwaarder misdrijf gezien, want ik had iets minder ugl.
Zal niet te vroeg juichen maar misschien heeft de politie het CBR niet ingelicht en ontspring je de dans, of gaat de melding automatisch via het OM naar het CBR. Denk dat Eduard hier wel antwoord op weet.
Ik hoop het voor jullie.
Ik kreeg de brief van het CBR een week later dan de brief van het OMKim4 januari 2012 om 20:10Ik weet t ook niet… We wachten af…zou alleen raar zijn eerst rijbewijs terug, hij mag dus weer rijden en dan later alcoholslot opgelegd krijgen… Houd jullie wel op de hoogte! we shall see…
ReagerenKim4 januari 2012 om 20:12Even nog een vraagje… Stond er in jouw brief wel iets over rijontzegging, boete, alcoholslot , datum voorkomen etc?
Reagerenneel4 januari 2012 om 21:15ja dat is raar, maar heb het hier wel vaker gelezen.
Reageren
Maar als je brief van cbr krijgt moet je het misschien ook gelijk weer opsturen. In die brief staat dan: De geldigheid van uw rijbewijs is vanaf heden geschorst en uw rijbewijs dient te worden opgestuurd naar het CBR. Dus maar hopen dat je geen brief krijgt.
In de brief van het OM stond niets over de boete of alcoholslot. Wel dat het maximaal 9 maanden zal worden ingehouden tenzij de strafzaak anders beslist.
En de strafzaak moet binnen zes maanden voorkomen.Eduard4 januari 2012 om 21:20@Neel
Het ging inderdaad om je woordkeuze:“Eens in de 28 jaar wordt je gepakt en dan zo zwaar”
Je bedoelde te zeggen:
“Eens in de 28 jaar doe je iets onverantwoords/gevaarlijks, wordt je gepakt en dan zo zwaar gestraft”
Ambities richting politie, justitie danwel CBR heb ik niet hoewel verkeersrecht wel een kleine hobby van me is.
Het CBR mag en kan (en willen dus ook niet) geen enkele rekening houden met persoonlijke omstandigheden, de persoon, verleden etc. Al kun je je kinderen hierdoor 3 jaar niet zien; er verandert niets aan deze procedure. Daarom benadrukte ik nog even dat dit in bestuursrecht valt ipv strafrecht. Bij het strafrecht ligt dat anders en de wetgever heeft besloten dat al deze regelingen zonder meer aan overtreders opgelegd moeten worden. Ja, en dan bied het strafrecht de wetgever geen zekerheid hiervoor dus: Bestuursrecht waarin alleen de regels en het volgen van de juiste procedures gelden. Vroeger was dit volgens mij anders: Toen kon de strafrechter besluiten of je een EMA opgelegd kreeg. Blijkbaar gebeurde dat niet altijd en heeft men de maatregel naar het bestuursrecht geschoven.
Voor wat betreft de snorfiets: dat is een motorvoertuig dus gelden dezelfde regels mbt alcohol straffen en maatregelen. Dat je een AM rijbewijs kunt houden heeft iets te maken met het feit dat dat een certificaat is gelloof ik, die kunnen ze niet ongeldig verklaren oid.
@Kim
Dat is voor nu goed nieuws, wel ongeloofelijk zeldzaam met zoveel ugl. Standaardregel is tegenwoordig inhouden dat rijbewijs voor tenminste 4 maanden.Groet,
E
ReagerenKim4 januari 2012 om 21:29@eduard
Verwacht u nog een alcoholslot in deze? Ze geven nml nu eerst rijbewijs terug en dan zouden ze hem weer invorderen, dan was het rijbewijs toch rechtstreeks naar CBR gegaan heb ik al vaak over gelezen…
ReagerenEduard4 januari 2012 om 21:42@Kim
Ik verwacht van wel. 785ugl is ruim een alcoholslot. Als straks daadwerkelijk het rijbewijs op de mat bij jullie ligt hebben ze volgens mij een fout gemaakt want de wet zegt dat het rijbewijs dan opgestuurd dient te worden door justitie naar het CBR, die hem vervolgens schorsen.Het enige waar je op kunt hopen is dat er daadwerkelijk een fout gemaakt is en er nog een gemaakt wordt: Namelijk dat er geen melding richting het CBR gedaan wordt door danwel de politie dan wel de OvJ (dit moeten ze dan binnen 6 maanden doen). Die kans acht ik nihil. Het is dus hopen op een wondertje dan.
Overigens is het vaker gebeurt dat iemand van justitie zijn rijbewijs had teruggekregen, enkele maanden weer kon rijden on het CBR n.a.v. het onderzoek, het rijbewijs ongeldig verklaarde.
Nog maar even benadrukken; ik deel alleen m’n kennis op dit gebied, garanties op juistheid kan ik niet geven maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Sterkte met het traject.
Groet,
E
Reagerenneel4 januari 2012 om 22:04@eduard
Mijn hobby zal het niet worden maar als dit voorbij is weet ik er net zo veel van dan jou.
Reageren
Ben er zo mee bezig dat als ik een woord zie dat begint met een u lees ik ugl als er staat procent zie ik promille, begint een woord met al lees ik alcohol enz… Probeer het van me af te zetten maar dat wil nog niet lukken. Ik heb dus geen pech maar de vriend van Kim heef dus gewoon geluk.
Dat heb ik nou nooit ik zie het er nog van komen dat ik ook nog aangeklaagd wordt door de milieucommisie voor beschadiging van de berm.
Die lieve agent die mijn rijbewijs in beslag nam
zei dat ik het gelijk terug zou krijgen van de rechter omdat het de eerste keer was.
Dat ik dan alleen even voor moest komen en een boete zal krijgen over het cbr zei hij niets. Ik vraag me af of hij het nou echt niet wist of dacht dat ik anders boos zou worden. Want ondertussen stuurt hij wel bericht naar het CBR.
Ondertussen drink ik een alcohol meer.
Straks ben ik een van de eerste die een alcoholslot krijgt opgelegd en geen druppel meer drinkt haha.neel4 januari 2012 om 22:10ik bedoel ondertussen drink ik geen alcohol meer
ReagerenKim4 januari 2012 om 22:15Begrijp idd goed dat je er veel mee bezig bent, ik heb dat ook, heb al zoveel gelezen, maar had nog nooit gelezen dat iemand hem terugkreeg, ik hoop op een wondertje! Ik denk dat als hij nu hier al in bezit is (Rbw zat bijgesloten in brief) er een kans bestaat dat CBR van niets weet….normaal (tenminste wat ik heb gelezen) wordt t Rbw rechtstreeks naar CBR doorgestuurd….
Reagerenneel5 januari 2012 om 22:32@keesje
Kreeg jij al gelijk te horen dat je gezakt was voor de test en wat was de reden daarvoor.
Reageren
En zei die arts dan ook gelijk dat je het volgend jaar terug kreeg. Dat kan hij toch nooit weten dan moet je toch eerst weer een test doen waar je dan door moet komenlarissa6 januari 2012 om 03:48hallo allemaal,
Reageren
ook ik was mij rijbewijs kwijt, maar in middels heb ik hem terug.
eind oktober 2010 werd ik gepakt met 720 ugh en dat was de 2 de x in 5 jaar tijd, 1k had de eerste x al met het cbr te maken maar daar kwam ema cursus uit.
maar om terug te komen op de laatste x, ook ik kreeg mij rijbewijs terug na een paar dagen, maar dat kwam om dat de officieer van justie maar 10 dagen de tijd heeft om over het rijbewijs te beslissen doet hij dat niet moet hij hem terug geven.
is bij mij ook gebeurd,maar toen ik voor de rechter stond. paar maanden later kon ik hem weer in leveren voor 5 maanden plus 950 euro boete.keesje6056 januari 2012 om 11:01@neel,
Mijn waardes waren prima in orde. Had ook 3 maanden geen druppel op. Maar omdat ik zo’n hoog gehalte had ten tijde van de aanhouding (dit is dus misbruik) ontkom je niet aan een jaar recidive wat wil zeggen dat je dus ook tot een jaar na je aanhouding je rijbewijs kwijt bent.Als ik dan straks na dat jaar weer dat onderzoek krijg en mijn waardes zijn nog steeds goed dan krijg je het terug na een jaar omdat je dan hebt laten zien dat je geen “verslaafde” bent.
Reagerenneel6 januari 2012 om 17:29@keesje
Bedankt voor de informatie.Wat je dus eigenlijk zegt is dat als je boven de 795ugl zat je sowieso nooit door de test komt.
Reageren
Je betaalt dan 966 euro en je bent bij voorbaat al gezakt. En als je nou de eerste test niet doet en gelijk voor de tweede gaat of denken ze dan dat je iets te verbegen hebt of moet je dan nog een jaar.
Daar kan je natuurlijk geen antwoord op geven, maar blijf het toch niet logich vinden.
In mijn geval kan ik dus rekenen op een jaar mijn rijbewijs kwijt dan weer voor een test en dan weer maanden wachten op de utslag en dan misschien een alcoholslot.
Voordeel daarvan is dat je de kosten verdeelt over twee jaar hebt. Niemand in mijn omgeving gelooft me trouwens als ik dit vertel. Ik heb een kennis bij de politie en zegt dat het wel los zal lopen.
Ik zal moeten afwachten, van mijn advocaat hoor ik ook niet meer sinds hij weet dat ik niet veel verdient en hij nu een pro deo is.