Zoeken Vraag het forum

Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

“werd mij verteld dat ik niet mee werkte waarschijnlijk omdat ik geen papieren wou tekenen” je werkte dus niet mee…
    Ik zou bij de psychiater toch vooral open en eerlijk zijn… Als je dat niet doet en die komen erachter, heb je de komende jaren geen rijbewijs

Olie

@john in zo een stressvolle situatie en nog eens onder invloed kunnen de agenten toch wat duidelijker zijn ,en vooral als het je eerste keer is je weet niet wat je over komt en vooral ze heel grof tegen je doen ,ik heb gewoon mee gewerkt met de blaastesten ,en tekenen wou ik niet want straks hebben ze wat der in gezet wat niet eens waar is ,en ze hadden me bril ook in beslag genomen waardoor je dan helemaal in een stressvolle situatie komt ,maar goed ik moet maar afwachten met wat ze komen en ik zal ook eerlijk zijn en me spijtbetuigen ook al weet ik niet precies meer wat er gebeurd is die dag ,en hoe zit het met zo een brochure wat je kan kopen voor 60 euro ,het zou je kunnen helpen met de vragen van de psychiater

Reageren
    John (moderator)

Ik snap wat je schrijft, maar je weigerde te tekenen dus werkte je niet mee

Reageren
    Glaasje Prik

@koekjes

Dat kan niet dat het cbr zegt dat je na het psycholoog gesprek geen cursus hoeft te doen.

Je krijgt ongeacht de uitkomst van psycholoog een cursus.

Dat is dan de grote of de kleine cursus boven de 1,3 of 1,8 promille.

Reageren
    Glaasje Prik

@ollie

ik heb ook geweigerd te tekenen na het blazen omdat die agent niet mijn Verklaring wilde opschrijven maar zijn eigen verklaring.

wettelijk  weet ik niet of dit blazen nu wel rechtsgeldig was.

ben er in de rechtszaal maar niet meer over begonnen want als dit vals onder weigeren vals dan ga je gelijk naar de hoogste straf in die klasse.

Reageren
    Glaasje prik

Wil nog wat delen:

bij de cursus kwamen we er achter dat het cbr en de rechter totaal geen 1 lijn trekt.

de een had z’n rijbewijs wel terug de ander niet de een was wel voor gekomen de ander had hier nooit bericht van gehad, mensen waar het rijbewijs kwijt van was gemaakt , een man had onder de 1,3 geblazen terwijl we in de de cursus van min 1,8 zaten!!

kortom er is geen touw aan vast te knopen.

Reageren
    Olie

@glaasjeprik ,ik heb hier volgens mij van iemand gelezen dat ze na de onderzoek geen cursus hoefde te doen ,dus misschien hoefde het niet altijd ,en kan jij vertellen wat voor straf jij van de rechter had gekregen

Reageren
    Glaasje prik

@olie

Eigelijk is dat onmogelijk vanuit de politie krijg je geen onderzoek aan gewezen, het cbr stuurt je door naar een psychiater en dat doet de politie niet.

Ik kreeg uit eindelijk 400 euro en iets van 6 maanden rijverbod.

Reageren
    Glaasje prik

Toevoeging dus als je onderzoek moet doen zit je al in het pakket van cbr waar ook de verplichte cursus bij zit.

Reageren
    Olie

@glaasje prik oh dan kom je daar er goed van af eerlijk gezegd en wat was de straf die de officier van justitie je zou opleggen

Reageren
    Koekjes

@olie

ik heb wel gezegd dat ik bij psycholoog loop maar 0 details verteld. Is me goed afgegaan maar cbr kan nog na vraag doen over mn psycholoog

hoop dat ik m over 3 welen terug heb. Ben goedgekeurd vorige week

Reageren
    Olie

@koekje
    Wat goed dat je goed gekeurd bent

Reageren
    Koekjes

@olie

ben m sinds eind oktober kwijt en 8 weken na onderzoek te horen gekregen hoe en wat.
    ik raad je echt aan om je voor te bereiden met een advocaat en de brochure te nemen. Staan handige tips in

Reageren
    Puk

@ glaasje prik idd iedereen krijgt een ema na de psych omdat de ugl zo hoog en psych moet ook ligt aan je ugl onder de 750 of 785 ugl ervaren bestuurder niet

@ koekjes je gaat die echt wel krijgen en je rijbewijs krijg je pas terug als je bent voorgekomen als de rechter dat zegt anders moet je gewoon wachten

Reageren
    Puk

@ izzy dat weet ik 1 mei ik had ook 2.1 🥺

Ik hoop 500 boete en direct rijbewijs terug anders in juni

Reageren
Reageer op: Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.