Zoeken Vraag het forum

Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Puk

@blauw op je cbr staat het

Koekjes

@puk op mijn cbr staat niks over het ontvangen rapport ?

Reageren
    Duidelijkheid is belangrijk…

@ izzy, traject ook zelf meegemaakt, zit nu in afronding.

Even op en rijtje!

Aanhouding heeft 2 consequenties:

1. Justitie (Rij ontzegging én boete)
    2. CBR (Onduidelijkheid troef, maar…), je kunt ervan uitgaan eerst komen opleggingskosten €433,-, die moeten betaald worden, anders volgt ongeldigheid Rijbewijs. Daarna het onderzoek… Hier gaan veel mensen mee de mist in én vooral veel kosten maken. Het CBR stelt dat je een 1 jaar recidive vrije periode moet hebben gehad. Daarna is het onderzoek dat je gaat laten doen (bloedprikken en gesprek bij psychiater) valide voor het CBR.

Conclusie: Je zult de justitiële procedure afhandelen komende maanden. Óók de opleggingskosten betalen à €433,- aan het CBR. En dán t.a.v. van het CBR wachten tot de termijn van 1 jaar ná het “gebeurde”, in jouw geval 25 december 2023, enkele weken eerder kan, i.v.m. aanvraagtermijn, de aanvraag doen tot het onderzoek. De factuur moet je betalen, en dan krijg je het onderzoek, bloedonderzoek en gesprek psychiater. Raadzaam om gedurende dit jaar geen of nauwelijks te drinken, zeker niet 3 maanden vóór het onderzoek. En dan zul je rond februari/ maart 2024 je rijbewijs teug hebben. Zo zit het in elkaar en niet anders, een zure appel oom doorheen te bijten, maar uit eigen ervaring, alcoholvrij blijven is echt geen ramp. Succes en groet!

Reageren
    Duidelijkheid is belangrijk…

Even terug te komen op deze zin uit vorig bericht. “Het CBR stelt dat je een 1 jaar recidive vrije periode moet hebben gehad”. M.n. dít wordt niet duidelijk in 1e instantie door hen gecomminuceerd. Je ontvangt de brief en denkt “ik ga dat onderzoek doen”. Dat heeft geen zin! De recidive vrije periode, daar hangt alles aan!  Neem dat dat jaar, het is zo, en bereid je goed voor op het onderzoek, geen alcohol is het beste en neem ook geen dure boeken of een advocaat. Zoals gezegd neem de periode, en ben open tegenover de psychiater. Gewoon eerlijk je verhaal vertellen. Dan komt het goed. Maar het is een onduidelijk/ onoverzichtelijk vaak, traject!

Reageren
    Koekjes

Uitvoeringskosten van 864 ook nog

Reageren
    Izzy

@duidelijkheid is belangrijk

Je recidief periode word door de cbr opgebracht als jij het onderzoek niet haalt moetje over een jaar weer terug komen.
    Heb 13 jaar terug onderzoek gehad kreeg toen 6waar ik 2 maanden van te voren niks heb gedronken kwam er keurig door heen. 6 maanden na me aanhouding heb ik me rijbewijz teruggekregen

Maar nu heb ik nog steeds niks ontvangen van de cbr het is al 11 weken geleden .

Reageren
    Izzy

In 2010 werd ik aangehouden als beginnend bestuurder met 720ugl . Ik kreeg toen 6 weken na me aanhouding een bericht van de cbr dat ik een onderzoek moet doen. Had toen 2 maanden voor me bloedtest niks gedronken bloedwaardes waren goed.
    Van de rechter kreeg ik 6 maanden rijontzegging.
    Dus ik had het hele traject van de cbr onderzoek en cursus in 4 maanden afgerond.
    Heel vreemd dat ik nu na 11 weken nog steeds geen bericht krijg van de cbr.
    Ik hoop echt dat ze perongeluk geen melding gemaakt hebben bij de cbr.
    Cbr gebeld en ze zeggen we hebben geen melding van jou bel het o.m op .dat ga ik natuurlijk niet doen.Ik w8 nog wel een paar maandjes want ik lees ook dat justitie 6 maanden de tijd heeft om een melding te maken bij de cbr.

Reageren
    Izzy

Ze kunnen je toch geen recidieve vrije periode geven als je geen onderzoek heb gehad?
    Wat mij vertelt is dat je echt voorje onderzoek moet zakken om je recidieve vrije periode in te gaan meestal na 1 jaar vanje alcoholmisbruik.en dat zitje in die molen van cbr dan volgens mij na 1 jaar weer en daarna na 3 jaar weer een onderzoek.

Reageren
    Alias

@duidelijkheid is belangrijk

Onzin. Ja kan het onderzoek wel degelijk in een keer halen. Genoeg voorbeelden hier te vinden van de afgelopen maanden. Je moet je hier zeker goed op voorbereiden, maar het is echt haalbaar.

Reageren
    Puk

Precies dat is echt wel haalbaar ik mag voorkomen in mei heb het hele pakket hoop dan m. Rijbewijs te hebben

Reageren
    Puk

Duidelijkheid is belangrijk en heb je het gehaald dan en wat was je kosten plaatje 🤔

Ik kom  uit op een 4000 euro incl alles advocaat 600

Reageren
    Izzy

@puk
    Wat denkje dat de rechter gaat zeggen met 2.1 promille?

Reageren
    Olie

Hallo
    Ik ben pas aangehouden met het rijden onder invloed en twee keer geblazen maar der werd mij verteld dat ik niet mee werkte waarschijnlijk omdat ik geen papieren wou tekenen en nu denk ik dat ik dus door verwezen ga worden naar zo een alcohol psychiater ,maar nu is mijn vraag ,gaan ze je ook vragen of je al in behandeling bent bij een psycholoog en of je daar nou ja of nee op moet antwoorden en ofzo een psychiater dat kan zien of je al in behandeling bent

Groetjes
    Lotgenoot

Reageren
    Olie

Wat ik totaal niet begrijp is dat als ik hier lees dat het jullie eerste keer is met rijden onder invloed en al gelijk een onderzoek krijgt met de psychiater ,hoor je niet een ema cursus te krijgen want een psychiater is toch echt voor mensen die 2 keer of 3 keer in 5  jaar zijn gepakt dat snap ik gewoon niet ,ik zal even erbij zetten wat het juridische loket er over zegt en in welke categorie je dan moet vallen met rijden onder invloed want als ik het goed heb dan vallen de meeste van jullie gewoon onder een ema cursus en niet een onderzoek naar een psychiater ,hier kijk maar zelf hier onder de link

https://www.juridischloket.nl/politie-en-justitie/verkeersovertredingen/cursus-onderzoek-cbr/

Reageren
    John (moderator)

“hoor je niet een ema cursus te krijgen want een psychiater is toch echt voor mensen die 2 keer of 3 keer in 5 jaar zijn gepakt ” Als je nog eens goed de tekst van de link leest zijn er ook andere redenen om naar een psychiater te moeten gaan

Reageren
Reageer op: Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.