- Puk12 maart 2023 om 07:25
@ ollie 2 of 3x gepakt dan ben je je rijbewijs definitief kwijt 😬
Puk12 maart 2023 om 07:28@ koekjes dat klopt niet rijbewijs nu terug je rijontzegging loopt mits de rechter anders beslist 😬 ik zou het even goed navragen voor je straks zonder geldig rijbewijs rijdt
ReagerenPuk12 maart 2023 om 07:30@ ollie wat was je geblazen ugl
Als de politie de regels heeft gevolgd hebben ze je handtekening niet nodig en is het rechtsgeldig
ReagerenOlie12 maart 2023 om 09:33Nou ik heb een advocaat en ik wacht op de brief van de officier van justitie en die ga ik gelijk aanvechten ,omdat ik zeker weet dat het niet goed gegaan is met de aanhoudingen en op het politie bureau ,ik heb mee gewerkt en behalve op het bureau heb ik misschien iets niet kunnen begrijpen door een stressvolle situatie en hun hebben er heel snel van (niet mee werken er van gemaakt ) iemand die niet mee werkt gaat niet mee naar het bureau of blaast ook niet op die testen
ReagerenOlie12 maart 2023 om 09:40@puk nou ik ben  nooit inraking te komen met de politie al 20 jaar niet als ik het goed heb ,en dit is de eerste keer ,en ze hebben er niet bij gezet van hoevel ugl omdat ze er (niet mee werken van hebben gemaakt )
ReagerenKoekjes12 maart 2023 om 21:20@puk
had net een beetje hoop gekregen;( volgens mijn advocaat en her cbr krijg ik m binnen 3 weken terug als ze goedkeuren, wat ze doen op basis van rapport.
Advocaat zegt dat de rechtbank mijn situatie meeneemt. Ik ben heel stabiel een mn rijbewijs afnemen heeft veel invloed op mijn werk en school waardoor ik nog meer in de problemen kom. Ik heb echt wel geleerd van de 15K schade en bovendien is mijn rapport positief en is er geen enkele reden of aanwijzing dat dit nogmaals zal voorkomen.
laten we hopen op een goede afloop voor iedereen
ReagerenPuk13 maart 2023 om 06:01Dat hoop ik voor je en anders je hebt het sws gehaald 😘
ReagerenKoekjes13 maart 2023 om 11:12Cbr zegt dat als ik m terig krijg ik het in de eerste instantie voor 1 jaar krijg, dan weer een onderzoek en bloedprikken. Zelfde na 3 jaar en dan weer na 5 jaar…..
Hebbe meerdere mensen dit? Ik ging er van uit als ik m nu terug krijg ik een punt heb op mn rijbewijs, dan nof de rechtzaak..
kan iemand meer duidelijkheid geven
ReagerenBassie13 maart 2023 om 12:29€1000,- boete en 8 maanden rijontzegging waarvan 3 maanden voorwaardelijk, dus van de rechtbank krijg ik um terug.
Reageren
Vrijdag naar de psycholoogBassie13 maart 2023 om 13:00Ik wil nog wel een opmerking maken voor een ieder. Ik had 6 weken geleden brief gehad van het cbr dat ik scooter mag rijden maar zolang je nog niet voorgekomen bent en de rechter niets heeft bepaald omtrend je rijontzegging mag dat dus niet
ReagerenBlauw13 maart 2023 om 14:25@koekjes, dat kan. Er zijn 3 uitkomsten die je kan krijgen van het cbr.
1. Je bent rijgeschikt en je rijbewijs is 10 jaar geldig je moet wel ema cursus volgen
2. je bent rijgeschikt maar je zit nu in het cbr molen van 1 -3 – 5 keuring. Je moet na een jaar je weer laten keuren en dan over 3 jaar weer en dan over 5 jaar weer. Bij deze hoef je geen ema cursus te volgen
3. je bent niet rijgeschikt verklaard en over een jaar weer opnieuw proberen.
ReagerenOlie13 maart 2023 om 15:14@ bassie
Reageren
Heb jij een advocaat genomen en was dit je eerste keer met het rijden onder invloed ?Izzy13 maart 2023 om 15:28@ blauw
Je komt pas in de cbr molen als je zakt voor je onderzoek.Dan mag je het over een jaar weer proberen daarna 3 daarna 5 jaar.
ReagerenIzzy13 maart 2023 om 15:32Of je slaagt voor je onderzoek dan moetje nog alleen een cursus dan benje klaar
ReagerenIzzy13 maart 2023 om 15:38