Home / Alcohol, drugs & roken / angstaanvallen / drugs etc etc
hallo
mijn dochter van 23 jaar heeft sinds 1 jaar angstaanvallen icm broekplassen
ze valt op de grond trilt wat en laat haar blaas leeglopen
na ongeveer 5 min komt ze langzaam weer bij
huisarts geweest en bij neuroloog maar beide zeggen , zoek hulp bij Psychiater
ook weet ik sinds kort dat ze drugs gebruikt...wat en welke producten verteld ze niet
ik ( vader) maak me zorgen want het gebeurt ook op de fiets winkel en op straat...ben zo bang dat ik ooit telefoontje krijg dat ze in z,huis ligt of erger ....
a,s vrjdag ga ik weer afspraak maken met haar huisarts alleen...die man ziet mij komen 3x in een half jaar
wie kan mij helpen en wie weet wat ik moet doen
gr een zeer bezorgde vader
Dat is een lastige en vervelende situatie.
Als het goed is mag de huisarts geen informatie geven over je dochter omdat ze ouder is dan 14 jaar zonder haar toestemming. Ze zou toch zelf de nodige stappen moeten ondernemen om hulp te krijgen. Je zou wel met de huisarts kunnen overleggen welke mogelijkheden die jij als vader hebt om eventueel iets te kunnen ondernemen.
Heb ik geprobeerd maar info betreft mijn dochter geeft hij niet , mijn vrouw vroeg zich ook al af , speelt/heeft drugs iets te maken met angstaanvallen ?
het is zo erg, dat als ze de mob al niet opneemt trillen we al......
ze is ook in zwolle geweest om te zien naar die aanvallen , en je raad het al,,,,,dan komen ze niet
De aanvallen die je beschrijft lijken op epileptische aanvallen.
XTC kan dergelijke aanvallen veroorzaken zonder dat er sprake is van epilepsie.
Wat de oorzaak van de aanval is geweest kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen. De XTC zelf kan een rol hebben gespeeld, maar ook omstandigheden als lang wakker blijven, veel bewegen en onvoldoende eten en drinken kunnen leiden tot allerlei klachten bij het gebruik van XTC. Voor mensen met ondergewicht die teveel XTC tegelijk gebruiken geldt hetzelfde.
Wanneer ze een epileptische aanval heeft gehad, is het noodzakelijk geen drugs meer te gebruiken. Gebruik van drugs en met name XTC, cocaïne, speed en tripmiddelen kunnen namelijk een nieuwe aanval uitlokken en dat kan uiteindelijk levensgevaarlijk worden.
Het probleem is alleen dat ze dit zelf moet inzien. Ze is meerderjarig en dan kun je als ouders weinig doen. Behalve op ze in blijven praten dat ze hulp moet zoeken. Als ze een gevaar vormt voor haarzelf en haar omgeving zou je de mogelijkheid voor een IBS met de huisarts kunnen bespreken. Maar dat is nogal ingrijpend en zal niet zo snel worden gedaan.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!