Zoeken Vraag het forum

Te veel alcohol

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Door depressie en bijkomende priveomstandigheden heb ik een periode heel veel gedronken. Gister nog bijna 4 flessen wijn!!
    Ik voel dat mn lichaam echt ziek is nu en ik wil er echt mee stoppen.
    Zijn er dingen die ik zelf kan doen om mn lichaam (lever/nieren) te reinigen? Ik wil al die afvalstoffen z.s.m. uit mijn lichaam hebben…

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Wat je zelf kunt doen is natuurlijk stoppen met alcohol.
    voor het overige is gezonde voeding, dagelijks fruit en vooral voldoende drinken erg belangrijk.
    Als het stoppen met drinken van alcohol veel problemen oplevert, ga dan naar je huisarts. Er zijn medijken tegen alcoholverslaving beschikbaar. Baclofen bijvoorbeeld

Reageren
    Anoniem

Je moet ook na laten gaan of je vitaminen nog wel op pijl zijn, met name vitamine B. Alcoholisten hebben hier aanvullingen voor nodig!

Reageren
    Anoniem

Ja dat kan ik weleens doen. Heb daar al meer over gelezen.
    Ik neem wel elke dag multivitaminen met extra vitamine b (300% van de dagelijkse hoeveelheid).

Reageren
    Anoniem

Inmiddels 2 dagen niks gedronken en geen benzos meer op (alprazolam).
    Ben heel erg gespannen, krijg waanideeën, hyperventilatie, afwisseling van zweten en koud hebben, rare pijn op verschillende plekken en ga zo maar door.
    Ik lijk wel totaal overspannen te worden… nog meer dan dat ik al was!
    Morgen toch maar eens langs de dokter denk ik!

Reageren
Reageer op: Te veel alcohol
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.