- Anoniem18 mei 2016 om 10:04
Hi iedereen,
De voorbije 4 maanden heb ik (op misschien één of twee uitzonderingen na), elke avond flink gedronken. Ik heb het dan over minstens één fles rode wijn per avond, soms nog enkele biertjes erbij. Als ik het in huis heb kan ik ook niet stoppen voor het op is. Soms ook echt binge dagen, vooral in het weekend dan, waar ik non-stop drink om toch maar geen hangover te krijgen. Ik heb een geschiedenis van angstaanvallen, waarvoor ik citalopram neem, 5 jaar nu ongeveer. Het ging een hele tijd heel goed, angstaanvallen weg, maar ben sinds kort alleen gaan wonen, nog heel wat drama waar ik jullie niet mee ga vervelen, maar voel me dus absoluut niet goed in mn vel.
Neem nu terug xanax tegen de angstaanvallen (die ik dus constant krijg aangezien ik elke avond drink en de volgende dag natuurlijk tril enzo van de kater). Neem niet echt veel, max. 2 pilletjes van 0,5 mg.
Ik voel me echt super slecht dus wil er gewoon mee stoppen, maar natuurlijk lees ik dan overal weer van die horror verhalen over mensen die plots stoppen en dan beroertes krijgen en naar de spoed moeten, overgeven, dood gaan noem maar op.
Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft of dit wat kan inschatten. 4 maand aan een stuk elke dag drinken, zal dat er voor zorgen dat ik al zo gigantisch verslaafd ben dat ik echt onder medisch toezicht moet gaan afkicken? Of zou men lichaam dat wel aankunnen (meeste getuigenissen gaan allemaal over mensen die al 5 jaar lang elke dag drinken, dus is niet echt relevant voor mij).
Please help, ben echt een wrak en moet er nu mee stoppen.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
18 mei 2016 om 10:14Na 4 maanden zal dat best nog wel meevallen. Alleen de medicatie die je gebruikt zou het wat moeilijker kunnen maken, maar zeker niet levensbedreigend. Je zult het wellicht enkele dagen wat moeilijk krijgen maar dat gaat snel weer over.
Reageren