- Anoniem13 oktober 2013 om 10:04
Hoi ik ben sinds echter 2 jaar totaal van de alcohol af met hier een daar een misser als in een keer veelste veel drinken, het zit hem ook echt bij bier andere dranken is lekker en tuurlijk de alcohol wat erin zit voelt goed maar bier is toch mijn voorkeur. ik heb nu nog namelijk een vraag waar ik al te lang mee rond loop en gewoon niet weet hoe het op te lossen. zoals ik zei 2 jaar totaal gestopt met drinken wat ging met afkickkliniek. op dat moment was ik 17 1/2 ongeveer en kwam weer thuis op me 18e. vanaf dat moment niets en ook helemaal niets gedronken, maar maanden later heb ik toch wel weer een misser gehad en dus ook veel bier gedronken, dit is zeer weinig voor gekomen. mijn probleem is echter ik kan er niet mee stoppen met andere woorden geestelijk en lichaamlijk is de trek er nog steeds.. gister ben ik ook langs de plus geweest en dus ook bier gehaald en ook echt op het moment van thuis komen gelijk opgedronken.. ik weet zelf dat dat gewoon niet kan, ik ben er verslaafd aan geweest en kan het zeker niet bij 1 biertje houden zoals veel mensen tegen me zeggen, ik moet gelijk dronken zijn.. want het na het eerste biertje lucht me hele lichaam gewoon letterlijk weer op, net zoals na een tijd niet gerookt hebben en dan een peuk opsteken, die enorme opluchten. maargoed die opluchting is dan geweest en dan wil ik ook wat voelen dus dan ga ik door tot op gegeven moment ik aangeschoten wordt en steeds vrolijker en vrolijker wordt, met andere worden het leven is mooier als ik gedronken heb. daarna drink ik gewoon door tot het bier op is.. gister was het ook niet te heftig ik was inderdaad wel dronken maar ben niet verder gegaan. op jongere leeftijd dronk ik me als het ware na de klote en dan ook dagelijks, volgende dag kon ik zo de halve liters tellen en soms schrok ik zelf nog een beetje, i.v.m de hoeveelheid bijvoorbeeld 18/20 blikken. ik slik al 2 jaar anti-depressiva en dus ook Camprall; Medicijn die je hebt niet te veel aan alcohol te denken. maar toch heb ik die trek nog. ik heb me pshychiater nog erover gesproken of er nog andere optie waren. ik mocht van die ik toen nog had een soort van jeudgbegleider geen pillen nemen die je ziek maken naar ietswat alcohol binnen te hebben gehad, zij was gewoon bang dat ik me ondanks ziek te zijn me der door heen dronk.. ik ben op het moment radeloos. ik ga weer naar school, ik loop stage het ziet er allemaal mooi en aardig uit ik doe ook inderdaad me best. maar ik ben gewoon bang dat alcohol weer ervoor zorgt dat ik faal. ben DAGELIJKS bezig met de gevoelens van alcohol te onderdrukken. ik rook ook veel meer sinds ik uit de kliniek ben om me toch een kleine lichaamlijke rust te geven.. Ik ben echt wanhopig naar een betere oplossing want dit kan niet meer verder zo.. het is op dit moment of weer aan de bier gaan of me altijd rot voelen en alcohol trek zo hard mogelijk te onderdrukken wat niet gaat..
1 reactieReagerenAnoniem13 oktober 2013 om 12:17Als je verslaafd bent gaan we samen gedrag en vastzittende patronen veranderen. Zo kunnen we je helpen een nieuw leven op te pakken. Onze behandelingen gaan altijd uit van ontwikkeling. Er zijn verschillende mogelijkheden om te werken aan herstel. De accenten daarin zijn afhankelijk van de diagnose, hulpvraag en mogelijkheden. Wij geven advies over het te volgen behandeltraject. We kunnen met je werken aan oplossingsgerichte ontwikkeling, aan accepteren van kwetsbaarheden en ontdekken van de mogelijkheden die je hebt. Of we werken samen aan het ontwikkelen van nieuwe vaardigheden.
Tel: 030- 22 55 555
http://www.lievegoed.nl/verslavingszorg/
Reageren