Zoeken Vraag het forum

Blijvende pijn na aantal keer roken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo iedereen,
    Even een korte inleiding op mijn probleem. Ik ben nogal een sociale roker, maar niet dat ik het zoveel doe. Nu dat het vakantie is komt het vaker voor dat ik er ene rook, we spreken dan wel over misschien net een pakje over de hele vakantie. Vorige weekend heb ik op een feestje meer gerookt dan anders.
    Waardoor ik sinds de dag erna irriterend pijn op mijn borst heb en in mijn rug. Mijn ademhaling is niks mis mee, soms wel een beetje slijm.
    Ik ben ook iemand die nogal snel bang voor erge ziektes zoals bijvoorbeeld longkanker en daardoor slaap ik de laatste nachten ook slecht omdat ik niet echt weet wat ik heb, en of dit vaker voor komt.
    Wie kan mij helpen of zijn er andere met hetzelfde probleem?

Alvast bedankt voor jullie reacties 🙂

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Wellicht toch een irritatie van de luchtwegen door het roken.
    Teken dat je er beter mee kunt stoppen. Ga even langs bij je huisarts en laat je longen en luchtwegen even controleren.

Reageren
    Anoniem

Hartelijke dank,
    Stoppen met roken is zeker al iets waarmee ik bezig ben en een afspraak voor de dokter is ook al gemaakt.
    Kan ik verder tegen de irritatie iets doen? pillen ofzo?

Reageren
    John (moderator)

Je huisarts kan je er iets voor voorschrijven. Voor het overige is er weinig/niets wat je er zelf aan kunt doen.

Reageren
Reageer op: Blijvende pijn na aantal keer roken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.